Lapsiperheiden äidit pahimpia tyranneja
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Siinä on hyvä syy olla vähän tyranni, kun lapsen päiväkoti on kesätaulloa ja lapsi pompotetaan johonkin epäkuranttiin hoitopaikkaan jos ei saa lomaa samaan aikaan. Oma perhe menee kyllä työkavereiden hyvän mielen edelle. Tsori.
Tietenkään kellään muulla ei voi koskaan olla samaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on hyvä syy olla vähän tyranni, kun lapsen päiväkoti on kesätaulloa ja lapsi pompotetaan johonkin epäkuranttiin hoitopaikkaan jos ei saa lomaa samaan aikaan. Oma perhe menee kyllä työkavereiden hyvän mielen edelle. Tsori.
Näissä tilanteissa on hyvä, että on kiertävät lomavuorot tai pomo päättää oman harkintansa mukaan.
Aina voi ottaa saikkua tai valittaa pomon pomolle jos ei saa lomaansa siihen ajankohtaan kun haluaa. Toimii. Mua ei mikään turhantärkeä pikkubossi pompottele vaan pidän lomani silloin kun haluan ja perheelle on paras.
Mulla on elokuussa loma ja ei ole kyllä mitään tietoa minne lapsi 7v laitetaan kakdeksi kuukaudeksi. Leireille olen hakenut mut ne on 2 vkoa jos molemmille sattuu pääsemään. Isä ei aio ottaa, asuu muualla ja mummo vielä työelämässä ja 700km päässä. Et kun pyysin lomaa lapsen loma- aikaan niin oli siihen ihsn hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on elokuussa loma ja ei ole kyllä mitään tietoa minne lapsi 7v laitetaan kakdeksi kuukaudeksi. Leireille olen hakenut mut ne on 2 vkoa jos molemmille sattuu pääsemään. Isä ei aio ottaa, asuu muualla ja mummo vielä työelämässä ja 700km päässä. Et kun pyysin lomaa lapsen loma- aikaan niin oli siihen ihsn hyvä syy.
Katsos kun ei se lapsen olemassaolo ole mikään peruste loman ajankohdalle. Ei ole missään lakikirjassa tai työehtosopimuksessa sanottu että jollekin tietylle tyypille pitää antaa lomaa lapsen vuoksi tiettyyn aikaan kesästä.
Voi kun ihmiset joustaisivat enemmän. Esim. itse pienen lapsen äitinä tarvitsen vähintään osan lomasta heinäkuussa. Tästä vastineeksi olen myös valmis tekemään kiireellistä apua vaativia töitä etänä lomalta mahdollisuuksien mukaan.
Tähän todella harva tuntuu olevan valmis, etenkin lapsettomista. Kova meteli on siitä, että heinäkuussa on yhtälailla heillä oikeus pitää lomaa (mistä olen osittain samaakin mieltä), niin kyllä hiljaisuus laskeutuu kun ehdotan kaikille samaa järjestelyä ( eli akuuteissa töissä etäapua). Ja tällä siis tarkoitan max. muutaman tunnin työpanosta koko loma-aika.
Tietenkään isossa osassa töitä etätyö ei onnistu, mutta jos onnistuu, miksei olla siihen valmiita jotta kaikki saisivat sen lomansa heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ottaa saikkua tai valittaa pomon pomolle jos ei saa lomaansa siihen ajankohtaan kun haluaa. Toimii. Mua ei mikään turhantärkeä pikkubossi pompottele vaan pidän lomani silloin kun haluan ja perheelle on paras.
Ottaa saikkua? Miten sitä niin vain otetaan?
Mulla oli hoitaja, silloin kun erityislapsi oli ekaluokkalaine, eikä kesähoitoa ollut. Ei meillä ollut sukulaisapua, äitini mm. kuoli vanhimman ollessa kolme ja isästä vain ei ollut, appi alkoholisti, joten anopillekaan ei voinut viedä. Oma palkka meni kokonaan, eikä riittänyt, siltä 1,5 kk:n ajalta, vaan koko kesän palkka meni. Mutta sainpahan tarjottua nuorelle kesätyön ja hyvä hoitaja olikin.