Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk:n unirytmitys

21.02.2006 |

Olemme onnistuneet muokkaamaan poikamme unirytmiä niin, että nukumme kahdet päikkärit ja yön kohtalaisen kokonaan... Tosi huippua! Mutta vielä olisi hienosäätöä ja siihen kaipaisinkin neuvoja, mielipiteitä ja kokemuksia.

Ihanne päikkärirytmi on seuraava:

Heräämme aamulla klo.7

Aamulla pitkät päikkärit (2-3h) alkaen klo. 10-11.

Iltapäivästä otamme pienet unet (0,5-1h) alkaen klo. 16-16.30.

Yöunille menemme klo. 21 aikoihin

Päivittäinen unimäärä on n.13h.

Mutta ainahan ei mene näin ja " ongelmana" meillä onkin se, jos poika ottaa pitkät päikkärit vasta toisina unina. Silloin on vaarana, että näiltä unilta herätään vasta klo.18 aikaan ja sitten yö menee mönkään (paljon levottomampaa). Joten SAAKO VAUVAN HERÄTTÄÄ JOS NUKKUU ILLASTA LIIAN PITKÄÄN? Onko tuosta jotain haittaa jos herättää lähes joka ilta tai sillontällöin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä herätän tytön nykyään jos meinaa viellä illalla nukkua kello 16.00 jälkeen, annan nukkua korkeintaan puoli tuntia koska muuten ilta venyy ja nukuttamisesta ei tule mitään. Tyty on nyt 11kk ja varmaankin siitä 8kuisesta asti olen herättänyt jos tuntuu että nukkuu liian pitkään ilta unensa. Enkä mä usko että siitä on haittaa, ennenminkin siitä olisi haittaa jos vaavi olisi oikein pieni viellä eikä annettaisi nukkua silloinkun nukkuu.

Mutta tää on varmaankin taas niin vauva kohtaista ettei voi varmaksi sanoa=) Onneksi meillä useimmiten mennään jo yksillä unilla niin ei tuota herättämis ongelmaa useinkaan enää ole=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla