mitä olette ostaneet Dubaista?
Ja suositelkaa jotakin ei niin suurta kauppakeskusta.
Paljonko meni suunnilleen ostoksiin rahaa reissun aikana? Entä ruuan hinta normi -ravintoloissa? Onko edullisempaa kuin suomessa..
Kommentit (9)
Tiesitkö että Dubai on rakennettu orjatyövoimalla.
Meidän kaikki eettisesti oikein soijaa (tuodaan aasiasta) syövät pintaliitäjät käyvät ottamassa selfieitä Dubaissa
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että Dubai on rakennettu orjatyövoimalla.
Tämä. Tarkemmin Etelä-Aasialaisilla työpeärisillä ihmiskaupan uhreilla.
Nykypäivänä Arabiemiraatit on myös seksuaaliperäisen ihmiskaupan kärkimaita ja tyttöjä ja naisia rahdataan ympäri maailmaa seksiorjiksi.
Jos olisin AP, en tukisi rahoillani tätä oksetusvaltiota sentilläkään.
Järkyttävän kallis maa. Koska pystyttiin kokkaamaan itse, käytiin paljon tavallisissa ruokakaupoissa. Niissä hintataso huomattavasti Suomea korkeampi. Esim. maitopurkki 5e, pieni paahtoleipäpaketti 4e, pieni leikkelepaketti leivän päällisiksi 7e jne.. Tuli melko kalliiksi ravita 5-henkistä perhettä jossa paljon syöviä teinejä.. Alkoholia ei voi ostaa kuin (joistakin) ravintoloista, tai sitten hyvin piilotetuista viinakaupoista mutta niihin olisi pitänyt olla joku ihme lupakortti. Tämä nyt ei tullut yllätyksenä, olin onneksi varautunut matkailemaan kuivin suin :D
Luonnollisesti korkeampi ruuan hinta näkyy myös ravintoloissa. Ei todellakaan ole edullisempaa kuin Suomessa..
Kaikki retket ym. aktiviteetit ovat kalliita. Esimerkiksi ranneke päiväksi huvipuistoon maksaa noin satasen per turpa, aavikkosafari pari sataa.
Eniten kuitenkin häiritsi aiempien kommentoijien jo mainitsemat "orjat". Juttelin muutaman kanssa, ja sen jälkeen en muuta osannut nähdäkään kun näitä ihmispoloja. Oli vaikea nauttia omasta yltäkylläisyydestä kun tajusi heidän taustansa :(
En ostanut reissulla mitään tuliaisia. Ai niin, lapsi sai lelukamelin. Enkä lähtisi sinne uudestaan. Nyt oli kyse miehen työmatkasta, jolle perheemme pääsi hengaamaan mukaan niin tietenkin mielenkiinnosta lähdettiin. Keli oli toki miellyttävä, mutta sekin ärsytti etten voinut pukeutua sään mukaisesti liikkuessani majoituspaikkamme ulkopuolella. Mies sai pukeutua miten lystäsi, mun piti huolehtia polvet ja olkapäät piiloon 40 asteen helteessä. Voihan olla, että jos viettää aikansa suurimmaksi osaksi turistialuilla, tästä ei joudu kärsimään.
Että hyvää matkaa vaan, toivottavasti nautit! :)
Dubai on harvinaisen syvältä.
Jos tykkää notkua kauppakeskuksessa ostoksilla, hotellin poolilla ja merenrannalla, niin se on varmaan ihan ok. Itse en tykkää yhdessäkään noista edellä mainituista. Vaimo ja tytär juoksi kauppakeskuksissa aivan kiimassa, mutta onneksi sekin ilo loppui visan limiitin tullessa täyteen.
Retket oli tosiaan aivan turhaan kalliilta. Ainoat todella mielenkiintoiset paikat oli avoin moskeija, jossa kerrottiin Islamista, Dubain museo ja vanha markkina-alue satamassa.
Nyt, kun siellä asuu tuttavia, siellä voisi ehkä käydä uudelleen, mutta puhtaasti turistina en todellakaan lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän kallis maa. Koska pystyttiin kokkaamaan itse, käytiin paljon tavallisissa ruokakaupoissa. Niissä hintataso huomattavasti Suomea korkeampi. Esim. maitopurkki 5e, pieni paahtoleipäpaketti 4e, pieni leikkelepaketti leivän päällisiksi 7e jne.. Tuli melko kalliiksi ravita 5-henkistä perhettä jossa paljon syöviä teinejä.. Alkoholia ei voi ostaa kuin (joistakin) ravintoloista, tai sitten hyvin piilotetuista viinakaupoista mutta niihin olisi pitänyt olla joku ihme lupakortti. Tämä nyt ei tullut yllätyksenä, olin onneksi varautunut matkailemaan kuivin suin :D
Luonnollisesti korkeampi ruuan hinta näkyy myös ravintoloissa. Ei todellakaan ole edullisempaa kuin Suomessa..
Kaikki retket ym. aktiviteetit ovat kalliita. Esimerkiksi ranneke päiväksi huvipuistoon maksaa noin satasen per turpa, aavikkosafari pari sataa.
Eniten kuitenkin häiritsi aiempien kommentoijien jo mainitsemat "orjat". Juttelin muutaman kanssa, ja sen jälkeen en muuta osannut nähdäkään kun näitä ihmispoloja. Oli vaikea nauttia omasta yltäkylläisyydestä kun tajusi heidän taustansa :(
En ostanut reissulla mitään tuliaisia. Ai niin, lapsi sai lelukamelin. Enkä lähtisi sinne uudestaan. Nyt oli kyse miehen työmatkasta, jolle perheemme pääsi hengaamaan mukaan niin tietenkin mielenkiinnosta lähdettiin. Keli oli toki miellyttävä, mutta sekin ärsytti etten voinut pukeutua sään mukaisesti liikkuessani majoituspaikkamme ulkopuolella. Mies sai pukeutua miten lystäsi, mun piti huolehtia polvet ja olkapäät piiloon 40 asteen helteessä. Voihan olla, että jos viettää aikansa suurimmaksi osaksi turistialuilla, tästä ei joudu kärsimään.
Että hyvää matkaa vaan, toivottavasti nautit! :)
Missä oikein olet käynyt ostoksilla? Esimerkiksi Carrefourissa hinnat on paljon halvempia kuin Suomessa. Aavikkosafarin saa alle 20 €/hlö, ei ole pakko osallistua kaikista kalleimman matkatoimiston retkelle, vesipuiston (Wild Wadi ja Aquaventure) päivälippu maksaa noin 70 €.
Ravintoloita löytyy ihan kaiken hintaisia, halvimmillaan ravintolaruoka maksaa muutaman euron.
Alle vartti ja se skitso Dubaijankkaaja oli jo moralisoimassa, ei vittu....
Itse luin Kauppalehti Optiosta mielenkiintoisen artikkelin Dubaista. Näyttää siltä että tuo yksi jankkaaja saa tulevaisuudessa ihan tosissaan hokea tuota orjamantraansa -siellä bisnes kehittyy hyvään tahtiin. Dubai on portti lähi-idän markkinoille vaikka miten kiukuttelisit, kulta pieni! :)
Orjia, koska niitä ei muualta enää saa.