Lasten otsatukassa kattilakampaus vielä nykyaikana
Kattilakampaus on nimitys sille, että laitetaan kattila päähän ja leikataan kaikki ylimenevä pois. Luulin, ettei tuollaisia leikkauksia enää näe lapsilla, kunnes tänään näin kaupassa perheen, jonka kolmella lapsella kaikilla oli samanlainen kattilakampaus. Otsatukka oli leikattu vinoon korkealta lähes otsanrajasta. Kävi lapsia sääliksi.
Kommentit (13)
Mun lapsella oli tuollainen vino pottaotsis. Leikkasi ihan itse ja äiti yritti pelastaa mitä pelastettavissa oli. Onneksi lapsella kasvaa hiukset vauhdilla niin ei tarvinnut pitkään vuotaa silmien verta äidillä. Tapahtuma oli se kuuluisa Täällä on liian hiljaista -hetki.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella oli tuollainen vino pottaotsis. Leikkasi ihan itse ja äiti yritti pelastaa mitä pelastettavissa oli. Onneksi lapsella kasvaa hiukset vauhdilla niin ei tarvinnut pitkään vuotaa silmien verta äidillä. Tapahtuma oli se kuuluisa Täällä on liian hiljaista -hetki.
XD Minä olin sisarukseni kampaamossa joskus piiiiienenä pienenä, reippaasti alle kouluikäisenä. Muistan hyvin hämärästi vanhempien "kauhistuksen", kun tulin "kampaamosta" lyhyen poikatukan kanssa. Minä en ymmärtänyt, mitä vikaa siinä oli XD Nykyään viihdyn pitkissä hiuksissa.
Onko ylipäätään mitään hirveämpää kuin itseleikatut hiukset lapsella. Ne on aina just sen näköisetkin, ellei mutsi sitten ole ottanut ihan hiustenleikkuukursseja. :D Ja äidillä itsellään yleensä samanlainen kotivärjätty viritelmä päässään, otsista tosin harvemmin näkee. Korkeita otsia sen sijaan..
Miksi se tukka pitää leikata vinoon sieltä otsalta? Haloo pottakampaajat. Se näyttää rumalta. Se vaikuttaa siltä, että mummo osti juuri sakset ja on puolisokea, mutta tykkää leikata hiuksia. Oho ...
Kun mie olin lapsi niin pottis oli suurinta muotia :D Ihan hirvee oli kyllä.
M22
Vierailija kirjoitti:
Onko ylipäätään mitään hirveämpää kuin itseleikatut hiukset lapsella. Ne on aina just sen näköisetkin, ellei mutsi sitten ole ottanut ihan hiustenleikkuukursseja. :D Ja äidillä itsellään yleensä samanlainen kotivärjätty viritelmä päässään, otsista tosin harvemmin näkee. Korkeita otsia sen sijaan..
Hahaa tää on niin jonkun persaukisen kampaajan viesti :D
Jep, pottakampaus on ihan järkyttävän näkönen ja valitettavasti sitä näkee edelleen vielä välillä.
Mitä tarkoitetaan korkealla otsalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa tää on niin jonkun persaukisen kampaajan viesti :D
En tunne yhtään persaukista kampaajaa tai tiedä ovatko yleensä köyhiä, mutta pakko komppaa, että onhan ne kotikutoiset tein itse ja säästin-kampaukset aika hirvityksiä... :D
Meidän tuttavapiirissä on yksi pikkutyttö jonka tukan on äiti leikannut. Ihan hirveä. Hapsittu vähän sieltä ja täältä otsis liian lyhyt ja vinossakin. Sitten on muutama tyttö joiden hiuksia ei ole ikinä leikattu. Aika paha sekin. Tukka muistuttaa suomenhevosen harjaa. Kuivat latvat on epäsiistit lapsellakin.
Vierailija kirjoitti:
http://static.thefrisky.com/uploads/2014/02/20/Bowl-Cut-400x470.jpg
En ole koskaan nähnyt yhdelläkään lapsella tollasia. Aikuisilla sen sijaan useinkin.
Tarkoitat varmaan pottakampausta?