Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hemmetissä kukaan tekisi ilmaiseksi töitä?

Vierailija
13.04.2016 |

Siis uusi ehdotus hallitukselta.. Nyt menee jo liian pitkälle.

Ilman mitään palkkaa ja etuja, miksi??? Kai sitä nyt pitää vastinetta saada työnteosta? Voi luoja, tama on huonointa pitkään aikaan.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vain lyhyttä päivää ja pitääkseni ammattitaidon ajan tasalla. Täyteen viikkotuntimäärään en suostuisi koskaan ilman palkkaa.

Vierailija
62/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon aikoinaan tehnyt itse noin, ihan ilman hallituksen ideoita. Halusin yhteen firmaan töihin, kävin kysymässä töitä ja kun ei kuulemma ollut tarvetta, niin tarjouduin tekemään kaksi viikkoa ilmaiseksi töitä. Ahne tj otti tarjouksen vastaan

Siis tämä on laitonta!

Miten sun vakuutukset esim. hoidettiin?

Mitäs laitonta tuossa nyt oli? Eikä mun vakuutuksia mitenkään hoidettu :-)

Menin sinne aamulla, tein töitä päivän (ja näytin samalla tj:lle, että töitä tosiaan riittää) ja läksin illalla kotiin. Jos tuolla nyt olis sattunu yllättäen jotain (ei ollut mikään rakennustyömaa tai vastaava, ihan siistiä sisätyötä), niin mähän olin siellä vaan käymässä...

Siut on jo laitettu uskomaan omiin valheisiisi eli on aivopesty.

Mutta sen aivopesun seurauksena oli vakituinen työpaikka 10:ksi vuodeksi. Ei huono diili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista tuo harjoittelu ilmaiseksi.

Itse opiskelin rakennusinsinööriksi. En ollut ikinä käynytkään rakennuksilla. Vaadittiin 4 kk etukäteisharjoittelua ja sitten kesälomilla oli tehtävä vielä 8 kk. Ihan normaalia palkkaa tietty sain, vaikken mitään osannutkaan.

Myöhemmin olin kaupungin työmaalla nuorempana työnjohtajana. Vastaava mestari näytti mulle paria tyyppiä ja sanoi: noilla ei raaski paljoa työtä teettää. Ne kun eivät saa ollenkaan palkkaa, vaan ovat työkkärin työntäminä ilmaiseksi. (Tai sai ne sen kulukorvauksen, joka on nykyään 9 eur/pvä)

En oikein tajunnut, että sellaisiakin parkoja voi olla olemassa.

Nyt olen työtön. Nuoremmat menee ohi. Saas nähdä, koska olen ilmaistöissä, vaikka mulla on koulutus ja työkokemusta.

Ilmaistyö pitäisi kieltää.

Vierailija
64/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miksi?

No luepa mitä tuo ehdotus pitää sisällään niin ehkä tajuat. Ei VOI olla niin vaikeaa.

Toki se olisi kivaa että heti saisi harjottelijakin täyden palkan mutta se nyt ei käy,

"Saisi heti harjoittelijan täyden palkan". Niin. Tämä on jotenkin niin ristiriitaiselta kuulostava lause, että en edes tiedä miten tähän pureutuisin.

Pitäisikö siis olla ensin "harjoittelijan harjoittelija" ennenkuin ylenee tavalliseksi harjoittelijaksi ja saa sitä "täyttä" harjoittelijan palkkaa? Miksi harjoittelijan palkkaa on alunperin alettu edes maksamaan, jos kerta ei heti ole pätevä toistaitoiseksi? Miten voitaisiin vielä luoda joku harjoittelijan harjoittelijan harjoittelijan-systeemi? Eikö sekin kannattaisi saman tien?

Samaa mietin minäkin... :'D Siis sitäkö ne amisten ilmaiset työharjoittelujaksot ja kaikenmaailman opinnäytteet tarkoittaa? Että tehdään ensin ilmaiseksi työtä ja sitten valmistuttua pääsee töihin harjoittelijapalkalla?? Ja sitten vasta monien vuosien jälkeen normipalkka? Eikö tutkinnolla ja koulutuksella ole mitään arvoa? Ihan sairasta, yhtä hyvin voisi vaan ryhtyä pulloja kerään ja vapaaehtoistöihin vaikkapa lapsia ja vanhuksia auttamaan. Vapaaehtoistyö sentään näyttää cvssä paremmalta ja tuo jotain arvokkaampaa sisältöä elämään. Toisin kuin ilmainen orjatyö jossain tylsällä varastolla tms..

Vierailija
65/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan tämä homma räjähtää ihan täydellisesti käsiin? Kauanko ihmiset jaksaa sitä, että heitä sorretaan ja se mikä heiltä otetaan, annetaan sitten valmiiksi rikkaille? Siltä se aika hauskasti näyttää kun ensin leikataan pienituloisilta ja seuraavaksi kansanedustajien palkka nousee ja uusia autoja pasahtelee parkkipaikalle. Sitten keksitään, että kun meillä on näitä työttömiä niin nehän voisi laittaa tekemään töitä ilman palkkaa, sehän on kerrassaan nerokasta ja ihmisarvolle sopivaa toimintaa. Jos eivät sitten suostu niihin palkattomiin töihin niin otetaan ne viimeisetkin "edut" niiltä pois. Sitten jos vähän asiasta mainitaan niin nämä on olleet pakkoratkaisuja, on ollut pakko leikata pienituloisilta ja itse saada palkankorotuksia ja uusia melkoisen kalliita edustusautoja. Tämä alkaa päiväpäivältä vaan näyttää enemmän siltä, että eliitti pyörittää tätä hommaa ihan täysin omiin kukkaroihinsa eikä ole aikomustakaan saada Suomea nousemaan, raiskataan Suomi vaan pahemmin ja pelastetaan oma  tili.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
66/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopistokoulutettu. Hain (mutten edes päässyt) työkkärin kurssille, jossa oli ammattiini sopivaa lisäkoulutusta ja siihen kuului monen kuukauden ilmaisharjoittelu päälle. Ihan pimeää, että näistä ilmaistöistäkin jo taistellaan ihan alalle koulutettujenkin kesken.

Vierailija
67/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispelko22 kirjoitti:

Koskahan tämä homma räjähtää ihan täydellisesti käsiin? Kauanko ihmiset jaksaa sitä, että heitä sorretaan ja se mikä heiltä otetaan, annetaan sitten valmiiksi rikkaille? Siltä se aika hauskasti näyttää kun ensin leikataan pienituloisilta ja seuraavaksi kansanedustajien palkka nousee ja uusia autoja pasahtelee parkkipaikalle. Sitten keksitään, että kun meillä on näitä työttömiä niin nehän voisi laittaa tekemään töitä ilman palkkaa, sehän on kerrassaan nerokasta ja ihmisarvolle sopivaa toimintaa. Jos eivät sitten suostu niihin palkattomiin töihin niin otetaan ne viimeisetkin "edut" niiltä pois. Sitten jos vähän asiasta mainitaan niin nämä on olleet pakkoratkaisuja, on ollut pakko leikata pienituloisilta ja itse saada palkankorotuksia ja uusia melkoisen kalliita edustusautoja. Tämä alkaa päiväpäivältä vaan näyttää enemmän siltä, että eliitti pyörittää tätä hommaa ihan täysin omiin kukkaroihinsa eikä ole aikomustakaan saada Suomea nousemaan, raiskataan Suomi vaan pahemmin ja pelastetaan oma  tili.

Terveisin Naispelko22

Ei lisättävää. Näinhän se on.

Vierailija
68/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tiedä mitä ajatella...tää on niin sairasta.muutan pois mahdollisimman nopeesti,oksettaa.nää on niitä syitä miksei suomi menesty kun ei ole mahdollista rikastua :O

69/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja miksi ihmeessä kenellekään maksettaisiin kaikki ilman, että tekee yhtään mitään.

En kannta pakkotyöllistämistä, mutta en myöskään sosiaaliturvaa nykymallillaan.

Mitä sitten kannatat? Koska minä näen asian niin, että sivistysvaltio pitää omistaan huolen. Rahaa tulee joka vuosi aivan älyttömät määrät valtion kassaan. Se on kiinni siitä, mihin sitä laitetaan, ei siitä, etteikö se riittäisi. Nykyinen eduskunta olisi pitänyt kaataa jo aikapäiviä sitten. 

Jos ilmaisia työntekijöitä, tai edes puoli-ilmaisia rupeaisi olemaan laumoittain liikkeellä, kuinka mone työpaikka olisi vaarassa? Aika monen. Hetken päästä hekin olisivat ilmaista työvoimaa, ehkä voisivat jopa jatkaa entisessä pestissään, palkatta tietenkin. Ei, kun hetkinen, eikös tälle ollut nimikin? Kaikki tekee ilmaista työtä ja siitä kaikki saavat valtion tarpeelliseksi katsoman summan rahaa... Ihan kuin sitä olisi kokeiltukin?

Vierailija
70/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miksi?

No luepa mitä tuo ehdotus pitää sisällään niin ehkä tajuat. Ei VOI olla niin vaikeaa.

Toki se olisi kivaa että heti saisi harjottelijakin täyden palkan mutta se nyt ei käy,

"Saisi heti harjoittelijan täyden palkan". Niin. Tämä on jotenkin niin ristiriitaiselta kuulostava lause, että en edes tiedä miten tähän pureutuisin.

Pitäisikö siis olla ensin "harjoittelijan harjoittelija" ennenkuin ylenee tavalliseksi harjoittelijaksi ja saa sitä "täyttä" harjoittelijan palkkaa? Miksi harjoittelijan palkkaa on alunperin alettu edes maksamaan, jos kerta ei heti ole pätevä toistaitoiseksi? Miten voitaisiin vielä luoda joku harjoittelijan harjoittelijan harjoittelijan-systeemi? Eikö sekin kannattaisi saman tien?

Itselläni kävi kerran niin, että hain kerran kesätyöpaikkaa, jossa nimike oli joku harjoittelija ja palkkakin sen mukainen, mutta kun olisin halunnut kuitata sillä koulun harjoittelun, niin ne olisi laskeneet palkkaa vielä lisää. Ei tullut kauppoja sen työpaikan kanssa.

Vierailija
71/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko-ma-ton-ta !!Samaan aikaan eduskunnassa:

"Eduskunnan palkkiotoimikunta on päättänyt kansanedustajien palkkion korottamisesta.

Kansanedustajan palkkio on ollut viime vuoden maaliskuusta alkaen 6380 euroa kuukaudessa.

Nousua entiseen on 0,43 prosenttia eli noin 27 euroa.

Korotus vastaa palkkiotoimikunnan tiedotteen mukaan työllisyys- ja kasvusopimuksen toisen sopimusjakson korotusta."

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kansanedustajien-palkkion-n…

Vierailija
72/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelevat että ihmiset taipuvat ihan mihin tahansa. Väärässä ovat. Jossain raja tulee vastaan.

Se raja tulee vastaan tasan siinä kun jatketaan nykymalliin yli varojen elämistä ja IMF saa tarpeekseen.

Kuten Kreikalla.

Vallakumoushaaveet voit työntää perseeseesi.

Vierailija
73/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja miksi ihmeessä kenellekään maksettaisiin kaikki ilman, että tekee yhtään mitään.

Mitä sitten kannatat? Koska minä näen asian niin, että sivistysvaltio pitää omistaan huolen. Rahaa tulee joka vuosi aivan älyttömät määrät valtion kassaan. Se on kiinni siitä, mihin sitä laitetaan, ei siitä, etteikö se riittäisi. Nykyinen eduskunta olisi pitänyt kaataa jo aikapäiviä sitten. 

Jos ilmaisia työntekijöitä, tai edes puoli-ilmaisia rupeaisi olemaan laumoittain liikkeellä, kuinka mone työpaikka olisi vaarassa? Aika monen. Hetken päästä hekin olisivat ilmaista työvoimaa, ehkä voisivat jopa jatkaa entisessä pestissään, palkatta tietenkin. Ei, kun hetkinen, eikös tälle ollut nimikin? Kaikki tekee ilmaista työtä ja siitä kaikki saavat valtion tarpeelliseksi katsoman summan rahaa... Ihan kuin sitä olisi kokeiltukin?

Kannattaisin ehkä toimeentulolla työllistämistä.

74/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun työtäsi ei annettaisi sellaiselle, jolle ei tarvitse maksaa palkkaa? Miksi kuvittelet, että sinä saisit samasta työstä isompaa palkkaa kuin joku toinen?

Vierailija
75/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän melkein toimikin, not.

Vierailija
76/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut toimeentulotuella työllistettynä, ja sitä kautta työllistynyt vakityöpaikkaan.

Ja sinun työtäsi ei annettaisi sellaiselle, jolle ei tarvitse maksaa palkkaa? Miksi kuvittelet, että sinä saisit samasta työstä isompaa palkkaa kuin joku toinen?

Vierailija
77/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulipas hassusti tuo lainaus.

78/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut toimeentulotuella työllistettynä, ja sitä kautta työllistynyt vakityöpaikkaan.

Mutta jos kaikki toimeentulotuella olevat työllistettäisiin, olisi työnantajilla paljon ilmaista työvoimaa.

Vierailija
79/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä harjoittelut ei vaan johda työpaikkaan, ei ole aikomustakaan palkata ketään.

Vierailija
80/91 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksiko niitä sosiaalietujakin pitäisi saada? Eikö yhtään omatunto kolkuta, että pitäisi tehdä jotain niiden rahojen eteen? Eivät ne työssäkäyvällekään ilman tule.