Miksi hemmetissä kukaan tekisi ilmaiseksi töitä?
Siis uusi ehdotus hallitukselta.. Nyt menee jo liian pitkälle.
Ilman mitään palkkaa ja etuja, miksi??? Kai sitä nyt pitää vastinetta saada työnteosta? Voi luoja, tama on huonointa pitkään aikaan.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevat että ihmiset taipuvat ihan mihin tahansa. Väärässä ovat. Jossain raja tulee vastaan.
Suomalaiset on entisiä maaorjia, joten mitään rajaa ei tule vastaan.
Tämä on suomalaisten menneisyys ja nykyisyys, orjuus siis.
Suomessa ei ole koskaan ollut maaorjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevat että ihmiset taipuvat ihan mihin tahansa. Väärässä ovat. Jossain raja tulee vastaan.
Mun sukuni oli niitä orjuuttajia kun on pappeja ja suurtilallisia sukuhistoria täynnä. Mulla ainakin alkaa jo tulemaan mitta täyteen tätä ihmisten hyväksikäyttöä ja sitä että firmoille (isoillekin joiden pitäisi pärjätä omillaan) sataa kaikkea tukirahaa laariin ja ilmaistyöntekijöitä verovaroista kustannettuina.
Tätä on suomalainen rakenteellinen korruptio.
Tavalliset suomalaiset äänestää uudestaan ja uudestaan rakenteellisen korruption puolueet valtaan, sitten ihmetellään mitä tapahtui.
Esim. täälläkin on ketju tänään, jossa mietitään asumistukea, no, sekin on vain osa rakenteellista korruptiota, jolla siirretään veronmaksajien rahat asuntosijoittajille asumistuen kautta. Suomi rakentuu korruptiolle, ja ihmisten muuttaminen orjiksi työmarkkinoille on vain yksi osa sitä.
Asumistuet nyt eivät ole koskaan sataneet muualle kuin vuokranantajien taskuun ja nostaneet vuokria. Kuka hullu nyt vuokraisi asuntojaan alle minimi asumistuen+toimeentulotuen, koska aina löytyy joku sossun kustantama vuokralle vaikka ei muita ottaisi. Tuet määrittävät asumisen minimihinnat.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän monet tekee jo nyt. Kaikkiin amk- ja ammattitutkintoihin kuuluu usean kuukauden mittaiset pakolliset harjoittelut, joista ei palkkaa kaikilla aloilla todellakaan makseta. Eikä kaikki edes pääse ilmaistyövoimaksi...
Työtön on sentään oikeutettu opintotukea parempiin tukiin "harjoitteluajalta".
Ihan korjauksena vaan. Ei ole aina pakolliset. Kun olin jo tehnyt alan töitä, niin sain ne hyväksiluettua harjoitteluksi AMK:ssa.
Firmat käyttävät "ilmaista" työvoimaa työharjoittelujen ja -kokeilujen avulla. Tämän avulla voi laskea hintoja ja saada enemmän töitä, koska esim. hankintalaki pakottaa valitsemaan halvimman. Oikeaa palkkaa maksavat firmat eivät pärjää tälle ja laittavat lapun luukulle. Entiset työntekijät pääsevät sitten työttöminä kokeilemaan ilmaiseksi työntekoa ensimmäiseen firmaan, eivätkä enää maksa veroja.
Kyseessä on suora rahansiirto valtiolta yrityksille, vähemmän verotuloja ja vähemmän kulutettavaa rahaa kansalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, niin on 2400€ tulee kouraan, kun makaa kotona, on se niin törkeetä!! Ja itse pitää vielä hakea tuet saatana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koskaan ollut maaorjuutta.
Länsi-Suomessa oli torpparilaitos. Käytännön ero maaorjuuteen oli olematon. Itä-Suomessa sen sijaan ei ollut maaorjuutta.
Köyhän pitää varmaan tappaa joku, pääsee vankilaan ja on mahdollisuus opiskella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, niin on 2400€ tulee kouraan, kun makaa kotona, on se niin törkeetä!! Ja itse pitää vielä hakea tuet saatana!
Joo, onpas törkeää, samat ihmiset maksaneet veroina itselleen sosiaaliturvan.
Hirveää, että vieläpä käyttävät sitä! Olen pöyristynyt. Kyllä veroja pitää maksaa ilman vastiketta niille, terv Suomi!
Kumma kyllä et sano mitään eläkkeistä, jotka voivat olla kymmeniä tuhansia euroja kuussa, ne toimivat nimittäin samalla perusteella.
Joskus oltiin ylpeitä hyvinvointivaltiosta. Nykyinen tilanne on ihanteellinen vain harvoille ja kansa ajetaan vihaamaan toinen toistaan.
Tiedän ihmisiä jotka kamalasti pähkivät että minkähän palkkatoiveen voi laittaa ettei vain hinnoittele itseään liian alas jne. No helvata, jos pelkkä työnteko on itseisarvo niin laittaa sitten vaikka toiveeksi 500e/kk, jos taas toimeentulo sillä rahalla niin sen vois sitten ihan helposti laskea mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sä onneton, että kaikille työttömille tippuu joka kk 2400e käteen? Terveisin täällä 800e/kk enkä todellakaan sillä rahalle töihin mene. Varsinkin jos se tarkoittaa, ettei saa muita töissäkäyville kuuluvia etuja, kuten työterveys, eläke, lomarahat, työvaatteet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sä onneton, että kaikille työttömille tippuu joka kk 2400e käteen? Terveisin täällä 800e/kk enkä todellakaan sillä rahalle töihin mene. Varsinkin jos se tarkoittaa, ettei saa muita töissäkäyville kuuluvia etuja, kuten työterveys, eläke, lomarahat, työvaatteet jne.
Entä jos se otetaan sulta pois, ja sanotaan, että saamisen edellytys on15 tuntia töitä kuukaudessa?
Australiassa pitää tehdä.
No mä oon aikoinaan tehnyt itse noin, ihan ilman hallituksen ideoita. Halusin yhteen firmaan töihin, kävin kysymässä töitä ja kun ei kuulemma ollut tarvetta, niin tarjouduin tekemään kaksi viikkoa ilmaiseksi töitä. Ahne tj otti tarjouksen vastaan ja kahden viikon kuluttua palkkas mut vakituiseen työsuhteeseen, joka sitten kestikin yli 10 vuotta, kunnes itse päätin vaihtaa paikka.
Eli ei toi työnantaja ainakaan pitäny mua minään luuserina :-) Olen työskennellyt koko työurani yksityisellä sektorilla enkä ole vielä koskaan törmännyt yrittäjään, jonka mielestä ilmaiset työharjoittelijat tai vastaavat olisivat mitenkään noloja, päinvastoin. Kyllä ainakin täällä "maaseudulla" edelleen arvostetaan enemmän ihmistä, joka on valmis tekemään töitä kuin ihmistä, joka makaa kotisohvalla ja "osaa arvostaa työpanostaan" :-D
Jos työpaikka tarjoaisi kunnolliset ateriat ja majoituksen niin mikä ettei. Pakkohan nyt jossain on ihmisen elää
Mä olisin tällä hetkellä valmis tekemään töitä vaikka ilmaiseksi, päästäkseni eroon tästä "Ei työkokemusta koska ei saa töitä, ei saa töitä koska ei työkokemusta" -kierteestä. Terveisin 28v. ikuinen kaupan kassa(?)
Vierailija kirjoitti:
No mä oon aikoinaan tehnyt itse noin, ihan ilman hallituksen ideoita. Halusin yhteen firmaan töihin, kävin kysymässä töitä ja kun ei kuulemma ollut tarvetta, niin tarjouduin tekemään kaksi viikkoa ilmaiseksi töitä. Ahne tj otti tarjouksen vastaan
Siis tämä on laitonta!
Miten sun vakuutukset esim. hoidettiin?
No ei kukaan teekään. Aivan menee jo komedian puolelle koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se otetaan sulta pois, ja sanotaan, että saamisen edellytys on15 tuntia töitä kuukaudessa?
Kyllä on kateellista porukkaa, ei niin pientä rahasummaa ettei joku olis katkera.
Tätä on suomalainen rakenteellinen korruptio.
Tavalliset suomalaiset äänestää uudestaan ja uudestaan rakenteellisen korruption puolueet valtaan, sitten ihmetellään mitä tapahtui.
Esim. täälläkin on ketju tänään, jossa mietitään asumistukea, no, sekin on vain osa rakenteellista korruptiota, jolla siirretään veronmaksajien rahat asuntosijoittajille asumistuen kautta. Suomi rakentuu korruptiolle, ja ihmisten muuttaminen orjiksi työmarkkinoille on vain yksi osa sitä.