Yli 40-vuotias: Jos tulisit raskaaksi, tekisitkö abortin?
Kommentit (65)
Todellakin abortti, en ole koskaan halunnut lasta.
Abortin tekisin. Mulla on hormonikierukka, joten aika epätodennäköistä tulla raskaaksi.
Olisi varmasti ihme jos tämänikäisenä (49) raskaaksi tulisin vaikka säännölliset kuukautiset onkin. Tekisin abortin.
Ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin abortti.
En tiedä. Ehkä näin 49 veenä saisi jo vaatimalla sektion?
Olen tätä miettinyt. Luultavimmin tekisin abortin, olen siis 44. Jos tulisi yksi lapsi lisää, ei olisi enää varaa asua tällä alueella, lapset joutuisivat vaihtamaan koulua jne.
Abortin ilman muuta. Minun lapseni on jo tehty.
En tekisi aborttia, pitäisin lapsen ehdottomasti!
N 44v synnyttänyt
Miettisin lapsen pitämistä. Olisiko siihen realistisia mahdollisuuksia. Jaksaisinko enää jne. Vaikea päätös olisi.
No siis yritämme kolmatta nyt 37-vuotiaana, ja 3 on meille ehdoton maksimimäärä lapsia, eli olisi ihan katastrofi, jos tulisin raskaaksi vielä yli 40-vuotiaana. Mutta en missään nimessä haluaisi tehdä aborttia myöskään (hyväksyn abortin täysin, mutta se ei ole minua varten). Eli on vaan pidettävä todella hyvää huolta ehkäisystä sitten.
Mutta en iän takia pelkästään siis tekisi aborttia myöskään, 40-43 on vielä ihan ok ikä tulla äidiksi.
Kysyn, koska jouduin tekemään testin. Ikää n. 45v ja käytössä hormonikierukka, joka jo yliajalla 6-7 vuotta. Sen kanssa olleet niukat kuukautiset viime aikoina. Nyt niitä ei ole näkynyt ja rintoja aristaa.. Onneksi testi oli negatiivinen.
Ehdin jo löydä läpi kaikki kauhusenaariot kierukan vahingoittaneesta siköstä.
Lisäksi down-riski nousee jo paljon tässä iässä.
Gyne oli viimeksi sitä mieltä, että kierukkaa ei tarvitse vielä vaihtaa, koska kuukautiskierto ei ole palannut normaaliksi (eli runsaaksi). Taidan silti oman mielenrauhan takia ottaa uuden.
En, pitäisin lapsen ja olisin iloinen. Ennestään mulla ei olekaan lapsia. Mutta valitettavasti tällaista vahinkoa ei voi päästä käymään, koska viime seksikerrasta on 9 vuotta enkä usko että sellaista enää tuleekaan...
Tekisin keskeytyksen. 53 vuotias voi tulla raskaaksi mutta erittäin todennäköisesti raskaus menisi luontaisestikin kesken. Mutten poista hormonikierukkaa ennen kuin vaihdevuodet alkavat ja kuukautiset loppuu.
Missään iässä en tekisi. Miksi sellaista edes kysyt, kun nykyään voi turvallisesti hoitaa asian lääkärin kautta.
Vauva tuli taloon toivottuna ollessani 45 v.
Jösses. Onneksi en voi enää raskautua, mutta todennäköisesti raskaudenkeskeytykseen päätyisin jos raskautuminen vielä onnistuisi.
Keskeyttäisin raskauden ilman muuta, ei tarvitsisi edes miettiä asiaa.
Miettisin kyllä hyvin tarkkaan ja luultavasti lääkärinikin miettisi. Olisin lääketieteellinen ihmekin vielä kaiken lisäksi. Minulla on vain yksi munasarja jäljellä ja hormonikierukka hoitamassa kuukautisia. Ikääkin jo 47, mutta entinen anoppini sai kuopuksensa tuossa iässä..
En tekisi aborttia, mutta olisi se kyllä melkoinen järkytys..lapsia minulla on 7, mutta uudella partnerilla ei ole, joten hän olisi varmasti mielissään..
Aborttiin päättyisin ilman kummempia pohdintoja tai omantunnontuskia.
n45v