Pienituloiset. Minkähintaisen auton ostit viimeksi?
Nimimerkillä autonvaihtoa pohtiva. Uuteen ei todellakaan varaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä autonvaihtoa pohtiva. Uuteen ei todellakaan varaa.
Minkä saaaaaatanan takia pienituloinen ostaisi uuden auton? Tai edes vaihtaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
900€ ja vm. 87.
Kärry kulkee jo viidettä vuotta tässä huushollissa, eikä loppua näy! Ostin nimittäin kerralla auton mitä ei tarvitse ikinä vaihtaa :)
Kulutus n. 4l/100km, halvat vakuutukset, pienet verot, puoli-ilmaiset varaosat jotka saa itsekin paikoilleen, jne. jne.
Voitko sanoa merkin ja mallin? Kuulostaa hyvältä, varsinkin tuo 4/100! Jos oma auto joskus kuukahtaa...
Volkswagen Caddy 1.6 vapari. Pakettiautoksi rekisteröity dieseli, jolloin saa tankata halvemmalla, mutta ei tarvitse maksaa sitä jumalattoman suurta dieselveroa, joka tulisi sedaneille. Suurin miinus on tuo kaksipaikkaisuus, joten kovin suurta perhettä sillä ei kyytsätä. Muita tuon kulutusluokan autoja on mm. dieseli pikku-Pökötit ysärin alusta ja taisi jossain Skodan farkussakin ainakin lähelle. Ainakin jälkimmäistä on saanut jopa viisipaikkaiseksi pakuksi rekisteröitynä.
Jos tuollaista mielii, niin alkavat olla sen ikäisiä, että joutuu syynäämään todella tarkkaan, että saa hyvän. Ajan hammas kun nakertaa vääjäämättä noitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9000
Kysyttiin kylläkin PIENITULOISELTA.
Älä selitä siellä 9,000 euron "porvariautostasi".
Kenen mielestä 9000€ auto on porvariauto? Salli mun nauraa. Meidän perhe ei ole mikään pienituloinen (minä saan 2500/kk ja mieheni 4500/kk), mutta en silti pidä itseäni porvarina. Kodista on vielä vähän lainaa maksamatta, joten sinne menee jonkin verran rahaa kuukaudessa. Viimeksi ostimme 50 000€ tila-auton (meillä on kolme lasta), eikä sekään nyt vielä mikään "porvariauto" ole... Täytyy olla aika tosi köyhä, jos pitää 9000€ autoa porvareiden autona ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9000
Älä selitä siellä 9,000 euron "porvariautostasi".Kenen mielestä 9000€ auto on porvariauto? Salli mun nauraa. Meidän perhe ei ole mikään pienituloinen (minä saan 2500/kk ja mieheni 4500/kk), mutta en silti pidä itseäni porvarina. Kodista on vielä vähän lainaa maksamatta, joten sinne menee jonkin verran rahaa kuukaudessa. Viimeksi ostimme 50 000€ tila-auton (meillä on kolme lasta), eikä sekään nyt vielä mikään "porvariauto" ole... Täytyy olla aika tosi köyhä, jos pitää 9000€ autoa porvareiden autona ;D
Ainahan noita vinkujia riittää. 9000e autoon on tosiaan varaa lähes kellä tahansa, nehän voi ottaa änkyttämällä tarvittaessa.
35 000e taisi olla hintaa, käteisellä hankittiin. Molemmat työttöminä jo useita kuukausia ja pienellä ansiosidonnaisella, mutta se nyt ei taas liity mitenkään varallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9000
Älä selitä siellä 9,000 euron "porvariautostasi".
Minä ostin myös 9000€ auton. Tai pankkihan sen vielä hetken omistaa... Päivitäin 130km ajoa, joten opiskelijanakin joutuu autoon sijoittamaan vähän enemmän.
tienaan yli 2500 vaimo tonnin vähemmän. olemmeko jo keskituloisia. ring 3 alueella. 16000 laitettiin eikä tippaaakaan lainaa. miksi vaatetta pitää ostaa jatkuvasti uusia , miksi syöttte ulkkona ja kaikkea muuta kuin peruskauraa. miksi viihdettä tarviitte niin paljon. miksi tilille ovat muka tyhjiä kun palkka tulee miksi elätte liian mukavuusalueella. minä elän 95% ajasti sen ulkopuolella ja nautin siitä. todettava on että lihava ihminen ei voi juuri kartuttaa rahaomaisuuttaa koska hän eipysty edes hyötyliikunnalla vähentään menojaan. kohta ostamme 200000 talon. tämä kaikki siitä että periaatteesta että pennissä on miljoonan alku. ja 9% myytävistä tavaroista mitä ihmiset ostaa on turhaa.
Seitsemän tonnia ja tätä autoa maksellaankin sitten viisi vuotta. Vitutti ja paljon, mutta työmatkat on 100 kilometriä päivässä, eikä niitä voi tehdä julkisilla. Mietin myös jotain halpaa tonnin autoa, mutta koska ajoa tulee näin paljon, tarvitsen hyvän auton. Bruttotulot on parin tonnin kieppeillä ja pienituloiseksi itseni määrittelisin.
3400€ sillä mennään seuraavat 10v
Olikohan jotain 600€. Siitä on jo niin monta vuotta ja kymmeniätuhansia kilometrejä, että en enää muista.
4800€ muijan vw golf variant 1.9tdi vm.2000 200000km ajettu,3v sitten.
3000€ toyota hiace vm.1985 1.8bensa 49000km ajettu,muutama vuosi sitten.
Osamaksulla auton ostaminen ei kannata. Pelkkää tappiota.
Auton arvo laske nopeampaa kuin ehdit lyhentää.
Aika jännää, että näin monilla pienituloisilla on kuitenkin ollut varaa ostaa auto. Mulla ei ole ollut, bussilipun saan kuitenkin pitkäksi aikaa halvemmalla.
Alle tonnin auto työttömyyskorvauksilla.Mitään korjattavaa ei ole yhtä ruostepilkun hitsaamista lukuunottamatta ollut. Oli aiemmin jonkun mummon omistuksessa ja vähällä käytöllä. Äänieristys on huono, mutta ei häiritse minua.
Mun tulot olleet vuosia1000-1500 euroa netto/kk (siihen tietty lapsilisä ja asumistuki päälle). Kun sain pienen perinnön niin käytin sen kokonaan ja säästöni ja ostin UUDEN auton 20 000 euroa. Nyt se on jo vuosia vanha, mutta en kadu. Ainoa "luxus" asia ollut mulla, että sain ostaa uuden auton :) En välitä shoppailusta yms touhusta, käyn harvoin kampaajalla, ikinä en käy ravintoloissa ,mutta satsasin siihen mikä mulle oli tärkeää.
5000Eur, 9-hengen pikkubussi. Kilometrejä 400000 ostettaessa ja noin 40000km tulee vuodessa ajoa.
Ja toinen samanlainen!