Miksi kotia ei voi sisustaa miesmäisellä tavalla?
Miksi monella naisella on luulo, että kodin voi sisustaa vain naisen tavalla ja naisen maku on tietysti se Oikea ja Parempi?
Naiset sisustavat valkoiseksi, käyttävät monesti lasia, harmaata, pelkistettyjä uusia huonekaluja. Tavaraa pitää olla suht vähän, mutta kumminkin erilaisia kippoja, vaaseja ja muita turhakkeita pitää olla.
Miksi ihmeessä koti ei voisi olla miesmäinen? Rouheaa massiivisuutta huonekaluissa, ajan patinaa käytettyjen huonekalujen kautta. Väriä ja tapettia seinillä, stereolaitteisto saisi olla kunnollisen kokoinen. Sisustuselementteinä esim. Harrikan moottori tai MM-kisojen virallinen jalkapallo.
Kommentit (37)
Paljon on tapauksia, että nainen häätää asunnosta kaikki miehelle tärkeät asiat ja tuo tilalle hörhelöitä ja kippoja kuppeja.
Meillä mies saa päätää koko sisustuksen ihan sinä samana päivänä kun ottaa kaiken vastuun tän kämpän siivoamisesta myös. Meillä ei tod ole mitään ylimääräistä missään, koska vihaan kaiken maailman pölynkerääjiä nurkissa, sähköjohdot on ihan pahimpia.
Sinänsä se on loppupeleissä miehen oma vika, kun antaa minkään vaikuttaa siihen mitä itse haluaa. Jos haluaa tehdä kämpästään omannäköisensä, niin sanoo naiselle että "Minä sisustan 50 % kämpästä ja sillä selvä." Jos nainen ei tätä niele, niin sitten asuu jossain muualla.
Toisaalta se on aika perseestä, kun yhteiskunnassa nähdään miesten tossun alla oleminen ja usein jopa se kun nainen kiristää tai uhkailee miestä, täysin hyväksyttävänä. Milloin olette nähneet tuollaisesta naisesta kommentin "tuo nainen on kusipää"? Yleensä se on tätä "naiset nyt vaan on hankalia" -osastoa. Ihan kuin naiseus olisi vapaalippu kohdella miehiä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monella naisella on luulo, että kodin voi sisustaa vain naisen tavalla ja naisen maku on tietysti se Oikea ja Parempi?
Naiset sisustavat valkoiseksi, käyttävät monesti lasia, harmaata, pelkistettyjä uusia huonekaluja. Tavaraa pitää olla suht vähän, mutta kumminkin erilaisia kippoja, vaaseja ja muita turhakkeita pitää olla.
Miksi ihmeessä koti ei voisi olla miesmäinen? Rouheaa massiivisuutta huonekaluissa, ajan patinaa käytettyjen huonekalujen kautta. Väriä ja tapettia seinillä, stereolaitteisto saisi olla kunnollisen kokoinen. Sisustuselementteinä esim. Harrikan moottori tai MM-kisojen virallinen jalkapallo.
Vedät melko helppoja yleistyksiä naisten sisustamisesta =)
Rouhea massiivisuus huonekaluissa ei mun mielestäni ole mikään pelkästään miesten juttu. Meillä on rouhean massiivisia, takuulla ajan patinoimia huonekaluja (olleet talossa jo 100 vuotta)
Harrikan moottori tai jalkapallo olis aika outo meillä koska miestä ei kummatkaan jutut kiinnosta =) Sitä ei myöskään kiinnosta stereot.
Sisustakoon jokainen kuten tahtoo, mitä ihmettä se sua kutittaa? Vai onko sun ongelmas ettei vaimosi anna sinun sisustaa harrikan moottoreilla ja jalkapalloilla?
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tapauksia, että nainen häätää asunnosta kaikki miehelle tärkeät asiat ja tuo tilalle hörhelöitä ja kippoja kuppeja.
Tää nyt on niin kulunut yleistys
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet sisusta, he läjittävät tavaroita. Käy katsomassa missä vaan sinkkumiehen kämpässä.
Mulla kesti oman aikansa tajuta, et "nythän minä saan itse päättää omasta sisustuksestani". Sitten alko tapahtumaan.
Meillä miehen valinnat sisustukseen olisivat muuten ihan ok, mutta pelkästään miehen päättäminä lopputulos on sen näköinen, että "kunhan sinnepäin jotenkin". Saattaa helposti yhdistää viininpunaisen maton ja mintunvihreät verhot samaan huoneeseen.
Lisäksi huonekalujen valinnat ei ole siivousteknisistä syistä aina parhaat: esim. sohva sellaisella lattiaraolla (tai sitten raskas liikuttaa) ettei imuri mahdu alle. Tai materiaali mahdoton puhdistaa lapsiperheessä. Tai sitten huonekalun sijoittaminen siten, että se varmasti on edessä, ja kaikinpuolin epäkäytännöllisellä paikalla.
Tiivistetysti sanon , että heti jos sokeudun tai mies ylipäätään ainoana siivoaisi meillä, saisi sitten päättää sen kaapin paikan ja viritellä johtoja, koristejuttuja sun muuta ihan niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyseiset naiset ovat itseään täynnä olevia mulkkuja.
Tästä aloituksesta tulilkin mieleen että tämä on yksi asia mikä on erossa ollut plussaa: saa lopulta sisustaa oman näköisensä kodin.
Minulla ja ex-miehelläni oli nimittäin täysin päinvastaiset maut sisustuksessa. Molemmilla myös oli erittäin vahvat mielipiteet asiasta. Mieheni olisi halunnut lähes koko kodin valkoiseksi ja erittäin minimalistiseksi. Minä taas inhoan valkoista ja niukkaa, rakastan lämpimiä täyteläisiä värejä ja runsaita muotoja. Niinpä meidän oli pakko ihan jakaa huoneet jotka kumpikin sisusti. Mies vaati olohuoneen ja keittiön, koska hän ei kuulemma pysty katselemaan kodin päätiloissa sellaista mummomaista tyyliä jota edustan. Niinpä minä tein sitten makuu- ja työhuoneen: makkarin sisustin arabityyliseksi: vahvoja värejä, korkkilattiat jne. Työhuoneesta tuli sellainen klassinen tummaa puuta, vihreää ja viininpunaista -huone.
Nyt kun asun yksin, on yllättävän ihanaa kun omassa olohuoneessa näyttää kotoisalta, eikä joltain labralta tai muulta elottomalta puhdastilalta...
M39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet sisusta, he läjittävät tavaroita. Käy katsomassa missä vaan sinkkumiehen kämpässä.
Mulla kesti oman aikansa tajuta, et "nythän minä saan itse päättää omasta sisustuksestani". Sitten alko tapahtumaan.
Miten olet sisustanut?
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä se on loppupeleissä miehen oma vika, kun antaa minkään vaikuttaa siihen mitä itse haluaa. Jos haluaa tehdä kämpästään omannäköisensä, niin sanoo naiselle että "Minä sisustan 50 % kämpästä ja sillä selvä." Jos nainen ei tätä niele, niin sitten asuu jossain muualla.
Toisaalta se on aika perseestä, kun yhteiskunnassa nähdään miesten tossun alla oleminen ja usein jopa se kun nainen kiristää tai uhkailee miestä, täysin hyväksyttävänä. Milloin olette nähneet tuollaisesta naisesta kommentin "tuo nainen on kusipää"? Yleensä se on tätä "naiset nyt vaan on hankalia" -osastoa. Ihan kuin naiseus olisi vapaalippu kohdella miehiä huonosti.
Miten nuo eroavat toisistaan? Samaa asiaa nuo kuitenkin tarkoittavat, onko sanoilla väliä? Luuletko siis, että naista ei loukkaa tuo "naiset on vaan hankalia"-mitätöinti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että kyseisiä tapauksia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo eroavat toisistaan? Samaa asiaa nuo kuitenkin tarkoittavat, onko sanoilla väliä? Luuletko siis, että naista ei loukkaa tuo "naiset on vaan hankalia"-mitätöinti?
Meinaat, että naisella on oikeus kiristää, mitätöidä ja uhkailla miestä koska "nyt vaan ovat sellaisia" ja sitä EI SAA ääneen sanoa?
Hormonihuuruilaiselle oikeus olla vittumainen koska Pyhä Vulva ja naisen hormonit sekä "luonne"?
Mitä tarkoittaa "sisustaa miesmäisellä tavalla"?
Minulla on design-kalustein sisustettu tummasävyinen koti. Ei mitään ylimääräistä missään, kaikki toimivaa, laadukasta ja kestävää. Olen rakentanut kotimme sisustuksen vuosien saatossa omista ideoistani, mutta niin, että ennen hankintojen tekoa miehellä on ollut veto-oikeus hylätä ehdotukseni. Minulle on tärkeää, että mieskin viihtyy kotonaan ja tuntee sen omakseen, ja olen joka kerta niellyt kiltisti hänen hylkäyksensä. Lopputuloksena meille on vajaan 20 vuoden aikana rakentunut kerroksellinen, seesteinen ja linjakas sisustus.
Jos leikkokukat ovat feminiinisiä, niin sitten meillä on tuoretta feminiinisyytä joka viikko olkkarin maljakossa, usein ihan miehen tuomana.
Liiasta valkoisesta sisustamisessa en tykkää itse. Kyllä seinillä pitää olla tapetit taikka joku hyvä maali ja sitten tauluja ja muita taide-esineitä.