Kovat ulkonäkövaatimukset ovat naisia alistavia
Kun miehet odottavat naisilta aivan ihmeellistä ulkonäköä eivätkä suostu katsomaankaan ihan tavallisiin naisiin, joilla on pikkuisen rasvaa, joka on usein terveellisen puolella, joiden kasvot eivät ehkä olekaan silkin pehmeät ja joilla on vaikkapa pienet rinnat, tällä luodaan naisille kovia paineita yltää muottiin, jossa ei ole mitään mieltä. Naiset joutuvat hyppäämään renkaan läpi ja toivomaan, että miesjoukko hyväksyy.
Tämä rikkoo naisia. Harva yltää odotuksiin ja hekin usein vain hetken aikaa. Suurimmalle osalle odotusten täyttäminen ei ole edes mahdollista. Miehillä on usein narsistinen kuvitelma siitä, että he saisivat katsella jotain uimapukumallin näköisiä naisia, että heillä ei olisi velvollisuutta myöntää omaa puutteellisuuttaan ja etsiä omantasoistaan naista, totutella silmiään tavalliseen naisvartaloon ja hyväksyä sen heikkoudet. Miehet jotenkin kasvatetaan sellaisiksi ylimielisiksi arvostelijoiksi, joille "sillä on pienet tissit" tai "löysä perse" on riittävä syy kieltää jonkun naisen viehättävyys. Tällaista kuulee jatkuvasti kun miesporukassa pyörii. Naisen viehättävyys on kiinni jostain fyysisestä piirteestä. On se kiva olla tällaisen arvostelun kohteena. Kuin ei olisi edes ihmisarvoa.
Kommentit (41)
Tai sitten mennään netistä elävään elämään, jossa ihan tavalliset ihmiset röpelönaamoineen ja ihmisvartaloineen pariutuvat ja viihtyvät keskenään. Ei tarvitse mennä fitnesskilpailuihin tai yökerhon lihatiskille valittamaan sitä, että ei mahdu tai pysty hyppäämään siitä renkaasta, jota viihdelehtien sisällöntuottajat heiluttelevat ilmassa.
Miksi pitää yleistää. Kannattaa poistua netistä, täällä vain provotaan naisia vaikka oikeassa elämässä miehet näkee tavalliset naiset kiinnostavana. Foorumit on vitutuksenpurkuvälineitä. Älä ota naisten ulkonäön vähättelyä tosissaan, ei kukaan oikeassa elämässä tee niin ellei vihaa myös persoonaa (jos joku julkkis tai tuttu on vituttava niin sen rupeaa myös näkemään rumana, sukupuolesta riippumatta. en tiedä mistä johtuu)
olipa epäselvä teksti, kunhan puran ajatuksiani.
Eikö me naiset tehdä sitä ihan itsekin, täälläkin on joka päivä luettavissa haukkuja läskeistä, luurangoista, iän merkeistä ja hius- ja pukeutumistyyleistä.
Naiset toisiaan haukkuvat. Miehelle riittää, että ei ole lihava. Vaatteet päällä ei edes huomaa onko sitä bikinivartaloa vai ei.
Äänistä vaatimuksia voi sitten kukin kuunnella ja toteuttaa niinkuin parhaaksi näkee. Jos joku itselleen toivoo tai tavoittelee miestä, joka ääneen pohtii pieniä tissejä tai löysää persettä niin olkoon hyvä, ottakoon siitä miehen itselleen. Itselläni on eri toiveet miehen suhteen ja mielestäni näillä riippatisseillä, isoilla hampailla ja runsaalla ylipainolla on saanut oikein ihania miehiä. En ole kuullut heiltä arvostelua ulkonäköni suhteen ja fiksuja puolisoja ovat olleet. Että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo jutut.
Ja jos ei ole noitten AP:n väitteiden kaltainen mies, niin on pakko olla homo :D
En edes itse naisena usko tuohon! Tottahan kaikenlaisia miehiä vaatimuslistoineen löytyy, tuskin kuitenkaan vallitsevasti. Naiset tekevät pitkälti itse itselleen ja toisilleen paineita ulkonäön suhteen.
Minä en tekisi tästä sukupuolikysymystä ollenkaan, vaan kyseessä on käytöstapojen ja kotikasvatuksen puutteellisuus. Yhtä lailla nykynaisten suusta kuulee härskejä juttuja, kiroilua ja vaikka mitä. Yleinen sivistyksen romahdus on tapahtunut viimeistään 70-luvulla.
Ulkonäköpaineita eivät suinkaan luo vain miehet. Naistenlehdet ja erilaiset Fitness-lehdet salakavalasti syöttävät usein photoshopatuilla kuvillaan ja jutuillaan meille ns. terveen ja onnellisen naisen mallia, joka ei vastaa todellisuutta. Suurin osa näistä lehdistä on naisten ylläpitämiä, sillä he tilaavat näitä lehtiä.
Otamme helposti lehtijuttujen naiskuvan itsestäänselvyytenä. Jaa, koskahan saisimme ihan tavallisista ihmisistä kertovan naistenlehden? Se tuskin saa mainostuloja, sillä kosmetiikka- ja vaatefirmat eivät ole kiinnostuneita tällaisista julkaisuista.
Naistenlehdet ja lehtien hyvinvointisivustot luovat ihmeellisiä paineita muutenkin jutuillaan ja otsikoillaan. Sisällöt huutavat: Hoidatko riittävän usein kyntesi?, Kärsitkö vatsamakkaroista?, Hoidatko hiuksiasi oikein?, Toimiiko seksielämäsi? jne. Arjessa moni joutuu lisäksi oman" huoltotyönsä" ohella (siis jos ottaa nämä jutut tosissaan) hoitamaan kotinsa, siivoamaan kaapit, pesemään pyykit, laittamaan ruokaa, juoksemaan lasten tilaisuuksissa, hoitamaan omien vanhempiensa asioita, kehittämään itseään jne.
Ts. vaatimuksia on vaikka muille jakaa, mutta itsepä olemme osamme luoneet. Vai?
No mä en oo samaa mieltä. Itse vaadin miehiltä varmasti yhtä paljon kuin he minulta.
Ei vie kauan aikaa käydä säännöllisesti kampaajalla, puhdistaa ja kosteuttaa kasvot joka päivä, pedikyyrin tekee itse helposti, paljon vettä, kasviksia, hedelmiä, unta, liikuntaa, vitamiinilisät. Ei alkoholia, ei tupakkaa, roskaruokaa, karkkeja ja suklaata harvemmin. Näistä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yleistää. Kannattaa poistua netistä, täällä vain provotaan naisia vaikka oikeassa elämässä miehet näkee tavalliset naiset kiinnostavana. Foorumit on vitutuksenpurkuvälineitä. Älä ota naisten ulkonäön vähättelyä tosissaan, ei kukaan oikeassa elämässä tee niin ellei vihaa myös persoonaa (jos joku julkkis tai tuttu on vituttava niin sen rupeaa myös näkemään rumana, sukupuolesta riippumatta. en tiedä mistä johtuu)
olipa epäselvä teksti, kunhan puran ajatuksiani.
Kyllä mä olen ihan oikeasta elämästä kuullut nämä jutut, miten se ja se nainen ei kelpaa kun tissit roikkuvat (jos on nähty ilman rintsikoita), tukka on liian lyhyt, painoa on liikaa (eli nainen on ehkä juuri ja juuri ylipainon puolella), naama on muka miesmäinen ja mitä lie. Miehille voidaan tuoda eteen oikeasti nätti nainen, mutta silti löytävät tästä jotain vikaa.
AP
Joojoo, nainen on uhri ja miehet on perseestä. Keksi jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen ihan oikeasta elämästä kuullut nämä jutut, miten se ja se nainen ei kelpaa kun tissit roikkuvat (jos on nähty ilman rintsikoita), tukka on liian lyhyt, painoa on liikaa (eli nainen on ehkä juuri ja juuri ylipainon puolella), naama on muka miesmäinen ja mitä lie. Miehille voidaan tuoda eteen oikeasti nätti nainen, mutta silti löytävät tästä jotain vikaa.
AP
Ja kuulemasi sitten yleistit näppärästi koskemaan jokaista miestä? Vikojen olemassaolo on jokin este pariutumiselle?
Eli ap yrität nyt sanoa, että miehillä ei ole oikeutta omiin seksuaalisiin standardeihinsa? Tämäpä mielenkiintoista. Seuraavaksi varmaan sanot että jokaisen miehen on haluttava naimisiin ja tehdä lapsia?
Olenkohan koskaan nähnyt yhtään asiasisällöltään "Mies - Tältä naisesi kuuluu näyttää!" juttua. Sen sijaan lähes päivittäin näkyy kyllä "Nainen - Nyt rantakuntoon!" juttuja naisten kirjoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköpaineita eivät suinkaan luo vain miehet. Naistenlehdet ja erilaiset Fitness-lehdet salakavalasti syöttävät usein photoshopatuilla kuvillaan ja jutuillaan meille ns. terveen ja onnellisen naisen mallia, joka ei vastaa todellisuutta. Suurin osa näistä lehdistä on naisten ylläpitämiä, sillä he tilaavat näitä lehtiä.
Otamme helposti lehtijuttujen naiskuvan itsestäänselvyytenä. Jaa, koskahan saisimme ihan tavallisista ihmisistä kertovan naistenlehden? Se tuskin saa mainostuloja, sillä kosmetiikka- ja vaatefirmat eivät ole kiinnostuneita tällaisista julkaisuista.
Naistenlehdet ja lehtien hyvinvointisivustot luovat ihmeellisiä paineita muutenkin jutuillaan ja otsikoillaan. Sisällöt huutavat: Hoidatko riittävän usein kyntesi?, Kärsitkö vatsamakkaroista?, Hoidatko hiuksiasi oikein?, Toimiiko seksielämäsi? jne. Arjessa moni joutuu lisäksi oman" huoltotyönsä" ohella (siis jos ottaa nämä jutut tosissaan) hoitamaan kotinsa, siivoamaan kaapit, pesemään pyykit, laittamaan ruokaa, juoksemaan lasten tilaisuuksissa, hoitamaan omien vanhempiensa asioita, kehittämään itseään jne.
Ts. vaatimuksia on vaikka muille jakaa, mutta itsepä olemme osamme luoneet. Vai?
Ja naiset luo myös ulkonäköpaineita miehille, mutta sen te valittajat unohdatte aina. Joka. Vitun. Kerta. Teidän mielestänne miesten elämä on jotain vitun moottoroidulle pilvellä lentelemistä ja martinien siemailua, kun naiset saavat kaikki paineet ja paskan.
Koko topikki aivan täyttä roskaa. Lukekaa ennemmin tätä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2539093/naisen_ja_miehet_pienet_erot_vaa…
Lihava ja ruma nainen löytää aina ainakin jonkun miehen, mutta OK:n näköisetkään miehet eivät löydä naista elleivät itse tee aloitetta.
SE ON KUULKAAS HIEMAN ISOMPI ONGELMA.
-mies29-
Joku nainen taas leikkimässä jotain täydellistä pyhimystä, joka on miesten uhri.