Marrasmammoille!
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!
Mä en ole vaan saanut aikaiseksi pinoutua tytön syntymän jälkeen ja joka päivä kyllä lueskelen teidän kuulumisia.
Niinku varmaan tiedätte,tuntuu että aikaa ei ole välillä mihinkään muuhun kuin vauvelin hoivaamiseen ja kanteluun :)
Meillä siis tyttö syntyi marraskuussa 17 pvä ja oli tehohoidossa sydänvikaepäilyjen takia.Onneksi kaikki on nyt hyvin.Kolme kardiologia tutki tyksissä sydämen ja pääkin tutkittiin varmuuden vuoksi.Epäilyt lähti liikkeele nykivästä hengityksestä,ja tyttö saikin sitten lisähappea kun happisaturaatitot olivat matalat ja pulssikin laski aina välillä tuonne 69,mutta nosti sen itse aina normaalille tasolle.
Kotona ollaan ja isoveikka hellii ja hoivaa pikkusiskoaan.
Kastejuhlat ja meidän häitä vietettiin 14.tammikuuta ja tyttö sai nimekseen Hilla Taimi Alina.
Kiinteitä ollaan jo aloitettu,perunaa ja banskua +velliä.Tehohoidossa sai jo lisämaitoa ja imetyksestä ei tullut sitten enään mitään,kun vauhdilla kerran tuli pullosta jo alusta pitäen.
Nyt kärsitään tai siis äitinä mä kärsin sen uni-ongelmista.Nukahtaminen on vaikeaa ja aina huudolla ja kiukulla mennään nukkumaan!Onko muilla marrasvaaveilla tälläistvaihetta?
Tänään käydään lääkärissä varmistuttamassa ettei ole mitään korvissa tai jossain...Kuukauden verran sairastettiin rs:ää ja nyt ollaan taas terveitä.silmä on tulehtunut jo kolmattakertaa tai sitten kyse on tukkeesta,no kysynpäs tänään sitäkin lekurista.
Eipä tässä kummemppii tälläkertaa...
Huh,sainpas tän aikaan... :) Nyt tekemään ruokaa ja valmistautumaan lääkärireissuun!
Aurinkoisin terveisin Erkku
Kommentit (3)
Moikkelis!
Oli tosi kivaa kun vastailit,mä aattelin että mahtaakohan kukaan enään muistaakkaan.
Toivon sulle tähän päivään energiaa ja roppakaupalla hymyjä mielenvirkistykseksi.
Onneksi miehellesi ei käynyt pahemmin,mutta kyllä sitä tarpeeksi on lapsissa ja sitten vielä pitää auttaa aikuista,toivottavasti hän paranee pian.
Toi mieli näyttää temppuilevan mullakin...Välillä on aivan ihania päiviä,ja kaikki on paremmin kuin loistavasti,mutta esim. huonosti nukutun yön jälkeen kaikki tuntuu taas kurjalta..
Mutta kyllä se siittä!
Aurinkoisia ajatuksia sulle :) ja ollaan kuulolla.
Erkku ja Hippu
Meillä on tuossa tollanen marrasvaavejen kasvupino. Käys laittamassa tietosi sinne ja katsomassa miten muut vaavit kehittyy =)
Olen usein miettinyt miten teille kävi kun vika info oli sun mieheltäsi että vauva on joutunut tehohoitoon. IHANAA että kaikki kuitenkin hyvin. Kyllä noi pienet sitten osaa pelästyttää.
Olen viime aikoina ollut vähän hiljaisempi, kun on ollut mieli niin maassa, ettei ole kirjoittamaankaan pystynyt. Ukko ajoi kolarin ja loukkasi kätensä, jten olen saanut passata täällä kotona kolmea, lisäksi meillä yöt senkun vain huononee.
Kävimme kanssa sunnuntaina tarkistuttamassa korvat, kun tyttö toista haroi, ja yöllä oltiin enemmän itkuisia kuin unessa. SYötin muksun jotain kahdenksan kertaa, tai eihän se mitään syönyt kun aina nukkui rinnalle, ja sen lisäksi kävin varmaan toiset kahdeksan kertaa rauhoittelemassa, sylittelemässä, silittelemässä tai taputtelemassa. Tälläista ollut noin viikon verran, joten sitä on aivot niin puuroa ettei edes kykene enää näin netin kautta kommunikoimaan.
Nyt kaksi yötä mennyt paremmin ja viime yönäkin syötiin vain klo 22, 12, 03, 05, 07 ja kasilta ylös. Kympiltä meni siis nukkumaan.
Olen kanssa antanut lapselle pieniä makuannoksia. Eilen vaan koira pääsi syömään tytön perunamaissisoseen kun pääni käänsin, ja sitten olikin pakko ottaa päärynää maistiaisiksi. No se päärynä saa muuten vähän aikaan odottaa, tänään kokeillaan ensi kertaa porkkanaa. Maissiperunaa ollaan siis viikko maisteltu. Velliä en voi antaa, kun pulloa ei huoli.
Olin itse odotuspuolella liki vain taustailija, mutta nyt vauvapuolella alkanut kirjoittelemaan. Olisi tosi kiva kuulla susta useamminkin, kun nyt kuitenkin tulit " tutuksi" odotuspuolella. Jaaha, kutsu kävi. Mutta pikaisesti vielä, olipa tosi kiva kun tulit edes ilmoittautumaan, että olette kunnossa :)