Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te köyhät haluatte asua vaan Helsingissä?

Vierailija
13.04.2016 |

Sitten valitatte kun on vähän vuokra-asuntoja tarjolla ja ne on kalliita. Miksi ette muuta muualle päin Suomeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne investoidaan, missä JO ON suuria määriä ihmisiä ja työpaikkoja. Hajasijoittaminen ei ole onnistunut.

Vierailija
22/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten valitatte kun on vähän vuokra-asuntoja tarjolla ja ne on kalliita. Miksi ette muuta muualle päin Suomeen?

Jotkut ihmiste eivät voi tehdä mitään mikä erottuu massasta joten jos muutkin haluavat asua helsingissä niin heidänkin täytyy asua helsingissä.

Siitä yleisestä massata ei sitten uskalleta erottautua sillä ryhmäpaine hoitaa tehtävänsä.

Samanlainen ilmiö näkyy niin musiikkimaussa, kuin vaatteiden valinassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että

a) jokaisella on oikeus asua missä kaupungissa haluaa

b) jokaisella on oikeus valittaa ihan mistä tahansa

c) olen 10 vuoden aikana juurtunut tänne: kaikki perheenjäseneni asuvat myös nykyään Helsingssä (he eivät tosin ole köyhiä) ja samoin kaikki ystävistä puolituttuihin on TÄÄLLÄ

d) olen todella huono tutustumaan uusiin ihmisiin ja olen muutaman kerran aikaisemmin ns. aloittanut tyhjästä ja ollut onneton ja yksinäinen - täältä sain ystäviä enkä ole valmis aloittamaan taas nollista

e) paremmat työllistymismahdollisuudet; täällä sentään on työpaikkoja tarjolla vaikka niihin onkin enemmän hakijoita

f) kulttuuri - tykkään käydä silloin tällöin Kiasmassa, Ateneumissa, taidekierroksilla, erilaisissa ilmaistapahtumissa ja keikoilla

Toisaalta toki: en jaksa kovin usein valittaa asumisen hinnoista. Lähinnä silloin kun tulee ilmoitus vuokran noususta tai jos olen etsimässä uutta asuntoa niin hinnat hirvittää (nykyinen asuntoni on melko edullinen).

Vierailija
24/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne investoidaan, missä JO ON suuria määriä ihmisiä ja työpaikkoja. Hajasijoittaminen ei ole onnistunut.

Siellä on paljon ihmisiä koska vain sinne on investoitu.

Jos tämän maan päättäjät tajuaisivat, että täällä on muutakin, kuin helsinki  ja olisi invetoinut muuallekkin niin hajasijoittamisessa ei olisi minkäänlaisia ongelmia.

Mutta kiitos tämän vain helsinki eikä mitään muuta asenteen ei hajasijoittaminen onnistu kovinkaan helpolla.

Vierailija
25/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. On täysin faktaa.

Vierailija
26/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin köyhä sinkku matalapalkka-alalla kun asuin helsinginseudulla. Asunnon vuokra vei tuloista yli puolet ja seutulippua ostaessa ahdisti suunnattomasti, omaan autoon ei todellakaan ollut varaa. Muutin pois maalle. Nyt asun 120 neliöisessä omakotitalossa, minulla on uudehko auto, perhe ja töitä on välillä vähän liikaakin. Ei enää kituutusta vaan elämää.