Mistä voi ostaa oikean äidin äidinmaitokorviketta ja paljon maksaa?
Onko Suomessa edes myytävänä ihan aitoa pullotettua ihmisen rinnasta otettua maitoa, jota voi syöttää omalle vauvalleen? Kuinka paljon maksaa ja onko kalliimpaa kuin lehmänmaito?
Kommentit (32)
Ei ole myynnissä. Enkä kyllä välttämättä ostaisi ventovieraalta tuosta vain koska sen äidinmaidon puhtaudesta ei voi olla varma.
Voit kysyä paikkakuntasi sairaalan maitokeittöltä äidinmaidon tilannetta.
Joskus jos on yli tarpeen, myyvät 20e/kg.
Eihän se mitään korviketta ole, kun ihan oikeaa äidinmaitoa.
Voit toki kysyä äidinmaitokeskuksesta. Jos sattuis olemaan ylimääräistä. Hinta taitaa tosin olla melkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myynnissä. Enkä kyllä välttämättä ostaisi ventovieraalta tuosta vain koska sen äidinmaidon puhtaudesta ei voi olla varma.
Itse uskaltaisin ostaa jos tiedän että äiti olisi lääkkeetön ja päihteetön. Se riittää, muulloin on tarpeeksi puhdasta.
Ei se lehmänmaitokaan mitään puhdasta ole...
Tämän keskustelun saattelemana opin taas uutta ja innostuin googlaamaan mm. Äidinmaitokeskukseen, joka kyllä äkkiseltään kuulosti melkein jostain no... mutta tässä osoite
http://www.hus.fi/hus-tietoa/liikelaitokset-ja-tukipalvelut/ravioli/Siv…
Ehkä parempi jos et vielä hanki lapsia ap. Kun kerran noin päivänselvä asia on sinulle mysteeri.
Rintamaito ei ole mitään korviketta, vaan nimensä mukaisesti rinnasta tullutta maitoa. Sitä ei myydä missään, eikä sitä kannata yrittää ostaa. Miten voisit varmistua maidon turvallisuudesta (lääkkeet ym.)?
Jos imetys ei onnistu niin ihan terveitä vauvoja kasvaa korvikkeellakin.
Rintamaitoamyydään ja hui jos on kirjoittaut hassusti aloituksen. Maksaa n.20 e litra.
ostaisin rintamaitoa.
Korvikemaito on sen verran laadukasta, mitä Suomessa on markkinoilla, että ennemmin ruokkisin tällä, kun ostaisin joltakin äityliltä, pitää kuitenkin olla varma että äiti on päihteetön, tietää lääkitykset ja sairaudet, tupakointi, se maidon kerääminen pitäisi olla steriiliin pulloon ja puhtailla välineillä, lisäksi maidon säilytys tapahtua oikeassa lämmössä, sairaalassa tuo luovutettu maito yleensä menee omaan käyttöön mm. keskosille.
Juu ja imettävät äidit ovat niin haluttomia myymään äidinmaitoa. Tai sitten edes imettää aikuista henkilöä. Mutta kun oma vauva ei halua rintamaitoa. Niin sitten varmaan kaadetaan se suoraan viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja imettävät äidit ovat niin haluttomia myymään äidinmaitoa. Tai sitten edes imettää aikuista henkilöä. Mutta kun oma vauva ei halua rintamaitoa. Niin sitten varmaan kaadetaan se suoraan viemäriin.
Itselläni on pian kolmas synnytys edessä eli imetystaival taas alkamassa
Tällä kertaa olen harkinnut, että luovuttaisin maitoa äidinmaitokeskukseen. Mutta ei mulla ole mitään ideologisista syytä, miksi en voisi suoraan luovuttaa jollekin yksityishenkilölle. Enemmän tuntuu, että mielummin ihmiset syöttävät korviketta kuin haluaisivat jonkun toisen äidin maitoa.
Täältä löytyy rintamaitoa pakkasesta useampi litra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on pian kolmas synnytys edessä eli imetystaival taas alkamassa
Tällä kertaa olen harkinnut, että luovuttaisin maitoa äidinmaitokeskukseen. Mutta ei mulla ole mitään ideologisista syytä, miksi en voisi suoraan luovuttaa jollekin yksityishenkilölle. Enemmän tuntuu, että mielummin ihmiset syöttävät korviketta kuin haluaisivat jonkun toisen äidin maitoa.
Sama täällä, Lappi
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten varmaan viemäriin kaadetaan vaan myydään hyvällä hinnalla äidinmaitokeskukselle, vai millä nimellä ne synnytyssairaaloiden äidinmaitoa ostavat ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten varmaan viemäriin kaadetaan vaan myydään hyvällä hinnalla äidinmaitokeskukselle, vai millä nimellä ne synnytyssairaaloiden äidinmaitoa ostavat ovatkaan.
Täällä se menee roskiin. Allergialääke estää luovutuksen heille.
Tuo tyyppihän kirjoitti "imettää aikuista henkilöä". Hei helvetti.
Kyllä mä itsekin hinnoittelisin oman maitoni vähintään 20€/l. Käyhän se ihan työstä, että pitää yllä tuotantoa ja maitoa tulisi myös käsitellä erityisen huolellisesti säilyvyyden ja puhtauden takaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itsekin hinnoittelisin oman maitoni vähintään 20€/l. Käyhän se ihan työstä, että pitää yllä tuotantoa ja maitoa tulisi myös käsitellä erityisen huolellisesti säilyvyyden ja puhtauden takaamiseksi.
Pitää myös syödä hyvin, että maitoa tulee, ei sekään halpaa ole.
Nykyään korvikkeet ovat niin hyviä, että lapsen terveydessä ei ole eroa, antaako rintamaitoa vai korviketta. Pitäisi olla täysimetyksellä, että hyödyttää.
Imettäminen sitoo lapsen ja äidin yhteen. Tämä on tärkein. Pakko olla vauvan lähellä, kun rinnat kaipaavat tyhjennystä. Alkaa maito tihkumaan liivien läpi - aika mennä kotiin.
Mulla myynnissä myös yksityishenkilöille maitoa.🌺
Luovutan jo HUS:lle, mutta pääsisin itse helpommalla, jos ei tarvitsisi äidinmaitokeittiöön saakka itse kuljettaa vauvan kanssa..
Nouto Nikkilästä ja 20e/l!
KIK-sovelluksessa viestittämällä nimimerkille frono251 saa sovittua ajankohtaa.
Ei taida olla missään vakituisesti myynnissä. Mutta ehkä vosiit kysyä, joltain tutulta mammalta, jos häneltä liikenisi sinullekin / -lapsellesi... Äidin maitoa parempaa teollista korviketta tuskin on olemassa. - Valitettavasti luonto (tai mikä lie) on julma ja kaikilta ei imettäminen tai maidon erittymsitä vain tapahdu "normaalisti." - Surullista ja kummeksuttavia ovat sitten ne jotka eivät puhtaasti itsekkäsitä syistä halua imettää tai muutoin antaa omalle lapselle rintamaitoa, vaikka se ei edellyttäsi muuta kuin vähän viitseliäisyyttä.