Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa oikean äidin äidinmaitokorviketta ja paljon maksaa?

Vierailija
12.04.2016 |

Onko Suomessa edes myytävänä ihan aitoa pullotettua ihmisen rinnasta otettua maitoa, jota voi syöttää omalle vauvalleen? Kuinka paljon maksaa ja onko kalliimpaa kuin lehmänmaito?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äidinmaitokorviketta? Onko olemassa isän äidinmaitokorviketta?

Vierailija
22/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä itsekin hinnoittelisin oman maitoni vähintään 20€/l. Käyhän se ihan työstä, että pitää yllä tuotantoa ja maitoa tulisi myös käsitellä erityisen huolellisesti säilyvyyden ja puhtauden takaamiseksi.

Pitää myös syödä hyvin, että maitoa tulee, ei sekään halpaa ole.

Nykyään korvikkeet ovat niin hyviä, että lapsen terveydessä ei ole eroa, antaako rintamaitoa vai korviketta. Pitäisi olla täysimetyksellä, että hyödyttää.

Imettäminen sitoo lapsen ja äidin yhteen. Tämä on tärkein. Pakko olla vauvan lähellä, kun rinnat kaipaavat tyhjennystä. Alkaa maito tihkumaan liivien läpi - aika mennä kotiin.

Korvikkeet: rasvatonta maitoa ja rypsiöljyä. Tosi hyviä eikä eroa äidinmaitoon??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta, nuorimmat kaksoset ja myin äidinmaitoa kaikkien raskauksien jälkeen.

kovin kauaa ei sitä otettu, heikkenikö taso ? En muista. Pumppailin töissäkin. Itse olen luovuteanut verta, munasoluja, joten maito oli helppo jatke. Sen aikainen esimies antoi mulle oman tuöhuoneen, kun pumppailin myös työaikana, tai konehan ne pumppaili, mutta ääni oli melkoinen.

Vuodessa hyvä summa tulee, mutta litraan meni kyllä aikaa

Vierailija
24/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin äidinmaitokorviketta? Onko olemassa isän äidinmaitokorviketta?

Nykyään synnyttäjä voi olla "isä"

Vierailija
25/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja imettävät äidit ovat niin haluttomia myymään äidinmaitoa. Tai sitten edes imettää aikuista henkilöä. Mutta kun oma vauva ei halua rintamaitoa. Niin sitten varmaan kaadetaan se suoraan viemäriin.

Itselläni on pian kolmas synnytys edessä eli imetystaival taas alkamassa

Tällä kertaa olen harkinnut, että luovuttaisin maitoa äidinmaitokeskukseen. Mutta ei mulla ole mitään ideologisista syytä, miksi en voisi suoraan luovuttaa jollekin yksityishenkilölle. Enemmän tuntuu, että mielummin ihmiset syöttävät korviketta kuin haluaisivat jonkun toisen äidin maitoa.

Moni pieni keskosvauva on saanut elämän, juuri luovutetulla rintamaidolla. 

Ja  ylimääräinen rintamaitoa on myydään omakustannushintaan ja se kattaa koko Suomen, missä on synnytysosastoja ja näin on ollut Suomen itsenäistymisajan. Ennen oli jopa imettäjiä, jotka kävivät sairaaloissa ja  kotona. 

Ensisijainen käyttö on sairaaloissa pienille keskosvauvoille, seuraavaksi normaalipainoiset vauvat ja jos ylimääräistä jää, se myydään koteihin samassa järjestyksessä eli keskoset ja seuraavaksi norm. painoiset. Ja on äitejä, jotka eivät jostakin syystä pysty imettämään esim. sairaudesta tai lääkityksestä johtuen. 

Vierailija
26/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy paikkakuntasi synnytysosastolta. Jos ylimääräistä maitoa, sitä myydään kotiin, tietyn edellytyksin esim. jos vauva keskonen, sairas tai äidinmaidon tarve suuri. 

Hinta omakustannushintaan n. 20€/l . Ja se on valvottua ja tutkittua. 

Vierailija
27/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi random henkilöltä netistä vauvalleni rintamaitoa. Äidinmaitokeskuksesta kyllä. Luovuttajat on testattu tarttuvien tautien varalta (kuten HIV) ja maidon mikrobiologinen puhtaus testataan (olen itse luovuttanut). Sitä ei laimenneta vedellä, lehmänmaidolla tms.

Mutta jos ostat sitä johonkin fetissileikkeihin, tai johonkin erikoiseen aikuisen ruokavalioon, niin silloin joo, parempi ettet vaivaakaan Äidinmaitokeskusta sillä.

Vierailija
28/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luovuttanut n. 20 vuotta sitten, mulla oli ylimääräistä. Silloin sai luovuttaa vain kunnes lapsi oli muistaakseni 3-kuinen, vai oliko 6. Ei vuotta missään tapauksessa. Olen aina ihmetellyt näitä tarinoita, että ison summan saisi luovuttamalla kokoon, siitä ei mitenkään valtavasti maksettu ja se oli iso työ. Tein sen vain koska minulla nyt sattui tulemaan liikaa maitoa, olen terve ja tiedän että jotkut vauvat tarvitsevat sitä.

Vierailija
29/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaitokeskuksiin ( synnytyssairaalat) luovutettu äidinmaito menee ensisijaisesti keskosvauvoille, sen jälkeen muille sairaalassa oleville vauvoille. Terveet vauvat kasvaa teollisellakin äidinmaidon korvikkeella

Vierailija
30/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luovuttanut n. 20 vuotta sitten, mulla oli ylimääräistä. Silloin sai luovuttaa vain kunnes lapsi oli muistaakseni 3-kuinen, vai oliko 6. Ei vuotta missään tapauksessa. Olen aina ihmetellyt näitä tarinoita, että ison summan saisi luovuttamalla kokoon, siitä ei mitenkään valtavasti maksettu ja se oli iso työ. Tein sen vain koska minulla nyt sattui tulemaan liikaa maitoa, olen terve ja tiedän että jotkut vauvat tarvitsevat sitä.

Eihän sairaalat ja äidit, jotka luovittavat rintamaitoa, tee sillä bisnestä, vaan se on hyväntekeväisyyttä. 

Paitsi muutama vuosikymmen sitten, kun eräs itseään kutsuva hyvinvointivalmentaja keksi rintamaidosta valmistaa urheilijoille kapseleita, jolla saavutettiin huippusuorituksia, mutta se ei kestänyt kauaa, kun se kiellettiin epäeettisenä.

Vierailija
31/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs Riikka Purra ole vielä keksinyt laittaa äitiyslomaa vastikkeelliseksi ja äitejä myymään rintamaitoa kehonrakentajolle ja muille urheilijoille

https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/201803052200788709 

Vierailija
32/32 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTAN RINTAMAITOA TURKU/LÄHISEUTU.TULEN HAKEMAAN VASTAA. 2468vinsku@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme