Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaat kanssa-autoilijat!

Vierailija
12.04.2016 |

Se, mitä peruutuspeilistä katson. Ei suinkaan ole veistosmaiset kasvonpiirteenne vaan "milloin jysähtää takapuskuriin."
Mihin on unohtunut turvaväli!?
Siinä oli tänäänkin kaikki kolarin ainekset ilmassa, kun vastaantulevasta letkasta joku suhari meinasi lähteä ohittelemaan.
Se vain, kun meillä monilla on myös ne lapset siellä takapenkillä!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomat on kyllä ohi, mutta kannatan etelänpelleille ajokieltoa Lapissa! Tullaan tänne niin maailman omistajina ja kaahaillaan, ohitellaan hulluissa paikoissa, roikutaan perseessä jnejne. Jos eivät mun tai muiden kuskien henkiä arvosta niin miettisivät edes lapsia! Mulla pieni lapsi istuu takana enkä tasan kaahaile kun mulla ei oo mihinkään kiire ja todennäkösesti hiihtolomalaisillakin ne lapset siellä autossa istuu!

Vierailija
42/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaanko loppuun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl ois kans Karpolla vähän asiaa:

Jos lähestyt 60 km/h aluetta 80 km/h alueelta, sun ei tarvii ajaa sen 60 -rajoitusmerkin viereen painamaan äkkijarrutusta (ilmeisesti sekin jarrutus vaan kameran takia), vaan voit jo sen 60-merkin nähdessäsi nostaa jalan kaasulta. Todella kätevää, soljuvaa ja ei tarvita turhia jarrutteluja.

No sitten, arvoisa vanhempi väestö. Teillä etenkin on tapana ajaa vähän alle sitä 80 km/h vauhtia, mutta kerronkin nyt, että mittarivirheen takia voit ajaa jopa 85 km/h saamatta sakkoja ja/tai välähtämättä kameraan. Huomioikaa erityisesti jälkimmäinen, äkkijarrutuksia kameroiden kohdalla siis harvemmin tarvitaan.

Vilkun käyttäminen ajoissa on myös aika kiva muille autoilijoille. Kyllähän sä tiedät mihin sun auto on menossa, mutta se vilkku onkin viesti meille muille, kun me ei olla mitään ajatustenlukijoita.

Tosiaan mittarit saattaa heitellä.. Mutta miks ihmiset ei ymmärrä että nopeusrajoitus EI OLE NOPEUS JOTA ON PAKKO AJAA!!! Ite ainakin sovitan nopeuteni niin että tunnen oloni varmaksi ajaessani. Eniten ärsyttää ne kiireiset ihmiset jotka jää roikkumaan puskuriin. MENKÄÄ OHI JOS V..... AA SÄÄNTÖJÄ NOUDATTAVAT KUSKIT!!

Tai käviskö SULLE silleen, että ET tulisi siihen motarille ajamaan sitä 60km/h, vaan pysyisit niillä teillä, joissa voit ajaa sitä nopeutta että tunnet "olosi varmaksi"? Täällä Espoossa ainakin ihan jokaisen moottoritien ihan vieressä kulkee sellainenkin tie, joka johtaa ihan samaan paikkaan kun se motari, mutta jossa on matalammat nopeudet. Olisi meille kaikille turvallisempaa.

Älähän nyt liioittele, ei kukaan aja motarilla 60km/h ellei ole todella todella todella huono ajokeli ja siihenkin laki sanoo, että kuljettajan täytyy sovittaa ajonopeus vallitseviin olosuhteisiin nähden ja siinä tapauksessa "rajoituksen" mukaan ajaminen olisi ylinopeutta. Lain mukaan ajetaan maksimissaan sitä nopeutta mikä liikennemerkissä lukee, tai voi ajaa alle sen. Tää ei ole mikään mielipidekysymys, vaan turvallisuuskysymys niin päin, että ajat vaan max. sen mitä liikennemerkissä sanotaan.

Sori, mutta kyllä ajaa. Kerran ohitin Suomenojan liittymän kohdalla Länsiväylällä auton, joka ajoi 40km/h. Ihan normi talviajokeli oli tuolloin. Ja mistä tiedän että ajoi 40km/h? Koska jäin mottiin tämän matamin taakse noin 50m pätkälle, ennen kuin pääsin hänestä ohi. Ps: alueella on 80km/h rajoitus. Ja nyt kun kesäautoilijat ovat taas kaivaneet ne koslansa liikenteeseen, tähän törmää ihan päivittäin täällä pk-seudulla. Toinen mielenkiintoinen on noi kiertoliittymät, niissä on kanssa viime viikkoina tullut nähtyä kaikenlaista, yksi yritti sitä jopa väärään suuntaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tosiaan ainakin vielä ajovaloja pitää käyttää päivisinkin vaikka keskellä kesää, ja ajovaloihin kuuluu sekä etu- että takavalot. Turha vedota mihinkään valoautomatiikkaan, kyllä ne ajovalot saa päälle manuaalisestikin. Jos siis tuntee autonsa ja harva tällä palstalla tietää kulkupelinsä toiminnasta yhtään mitään.

Väärin. Nykyään riittää kirkkaalla kelillä edessä ne "huomovalot" ja takana ei tarvitse olla enää valoja. Mutta ongelmahan on esimerkiksi pakkaspäivät, jolloin sataa lunta ja se pöllyää tiellä. Automatiikka tulkitsee, että on kirkasta, vaikka näkyvyys on surkea. Sitten nämä uusien autojen valopäät eivät osaa itse säätää valoja. Ajelevat sitten ilman takavaloja vaikka näkyvyys on surkea. Toivoisin, että poliisi puuttuisi tähän hieman hanakammin.

Vierailija
44/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia lisää mikä on alkanut nykyään ärsyttämään (ihan turhaan, mutta ärsyttää kuitenkin). Miksi ihmisten pitää ajaa sitä saakelin samaa uraa pitkin? Nyt keväällä taas huomaa, kun paikka paikoin on aivan älyttömät kulumisurat. Ja sitten kun seuraa liikennettä, niin arviolta 98% ajaa sitä samaa uraa pitkin, jolloin ongelma vain pahenee. Siinä kaistalla on kyllä tilaa olla hieman eri kohdassa. Pysyisivät tietkin hieman pidempään kunnossa.

Vierailija
45/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuo hiihtolomalaiset Lapissa ärsyttää muakin. Ajelin vakkari päällä 85km/h, rajotus 80km/h. Viisi suksiboksi-autoa ohitti vaarallisessa tienkohdassa ja jäi mun eteen junnaamaan. Seuraavan kaupungin liikennevaloissa tunnin päästä oltiin ihan peräkkäin. Ihan huvikseenko piti leikkiä hengellä?

Vierailija
46/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittarivirheestä sen verran, että itselläni mittari näyttää jonkin verran vähemmän kuin tosiasiallinen nopeus. Mistä on tullut sellainen käsitys, että mittarivirhe olisi aina toisinpäin? 

Laki kieltää tuon.

Eli jos kertomasi on totta, ajat epäkuntoisella autolla joka ei varmasti menisi katsastuksesta läpi jos tuo huomattaisiin. Mutta eihän katsurilla ole mahdollisuutta mittarivirheisiin puuttua.

Vierailija
47/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanko loppuun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl ois kans Karpolla vähän asiaa:

Jos lähestyt 60 km/h aluetta 80 km/h alueelta, sun ei tarvii ajaa sen 60 -rajoitusmerkin viereen painamaan äkkijarrutusta (ilmeisesti sekin jarrutus vaan kameran takia), vaan voit jo sen 60-merkin nähdessäsi nostaa jalan kaasulta. Todella kätevää, soljuvaa ja ei tarvita turhia jarrutteluja.

No sitten, arvoisa vanhempi väestö. Teillä etenkin on tapana ajaa vähän alle sitä 80 km/h vauhtia, mutta kerronkin nyt, että mittarivirheen takia voit ajaa jopa 85 km/h saamatta sakkoja ja/tai välähtämättä kameraan. Huomioikaa erityisesti jälkimmäinen, äkkijarrutuksia kameroiden kohdalla siis harvemmin tarvitaan.

Vilkun käyttäminen ajoissa on myös aika kiva muille autoilijoille. Kyllähän sä tiedät mihin sun auto on menossa, mutta se vilkku onkin viesti meille muille, kun me ei olla mitään ajatustenlukijoita.

Tosiaan mittarit saattaa heitellä.. Mutta miks ihmiset ei ymmärrä että nopeusrajoitus EI OLE NOPEUS JOTA ON PAKKO AJAA!!! Ite ainakin sovitan nopeuteni niin että tunnen oloni varmaksi ajaessani. Eniten ärsyttää ne kiireiset ihmiset jotka jää roikkumaan puskuriin. MENKÄÄ OHI JOS V..... AA SÄÄNTÖJÄ NOUDATTAVAT KUSKIT!!

Täysin samaa mieltä!

Siksi ajankin aina joko hiukan tai -valtatie, täysin ihmisten kiusaksi keksityt talvirajoitukset- tai reilusti yli rajoituksen.

Ja ne etupuskurissa roikkuvat nysvärit... grrr. Onneksi niistä pääsee ohi.

Vierailija
48/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten nykyään etenkin monissa uudemmissa autoissa ei pala ajovalot lainkaan tai palaa korkeintaan huomiovalot? Ettekö te osaa kytkeä niitä päälle?

Lain mukaan ne huomiovalot riittävät kun on kirkasta. Mutta jos näkyvyys on jostain syystä huono, esim. sade tai lumipyryä ilmassa, niin silloin pitäisi kytkeä valot päälle. Ja tätä ei monikaan osaa.

Vierailija
49/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa täälläkin:

Jos olet niin idiootti, että lähdet auto kerrallaan vaarallisesti ohittelemaan autoletkaa etummaisen odottaessa turvallista ohitushetkeä, älä tule minun turvaväliini ohitusten välissä. Aivan uskomatonta, että niin monet ihmiset tätä silti tekevät. Voit olla varma, että ajan turvavälini kiinni ja joudut palaamaan takaisin perääni tai pahemmassa tapauksessa typerällä ohituksellasi on vakavammat seuraukset. Voi voi.

Vitun kusipää.

Ei ole olemassa mitään ohitusvuoroja. Jos sieltä takaa joku ylipäätään pääsee jonosta ohi se johtuu yksinomaan siitä että jonon ensimmäinen jättää ohituspaikan käyttämättä.

Joskus joku on yrittänyt ajaa turvavälin kiinni mutta voin kertoa että aika ahtaaseen rakoon sitä mahtuu kun vaan tulee siihen.

Vierailija
50/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa täälläkin:

Jos olet niin idiootti, että lähdet auto kerrallaan vaarallisesti ohittelemaan autoletkaa etummaisen odottaessa turvallista ohitushetkeä, älä tule minun turvaväliini ohitusten välissä. Aivan uskomatonta, että niin monet ihmiset tätä silti tekevät. Voit olla varma, että ajan turvavälini kiinni ja joudut palaamaan takaisin perääni tai pahemmassa tapauksessa typerällä ohituksellasi on vakavammat seuraukset. Voi voi.

Vitun kusipää.

Ei ole olemassa mitään ohitusvuoroja. Jos sieltä takaa joku ylipäätään pääsee jonosta ohi se johtuu yksinomaan siitä että jonon ensimmäinen jättää ohituspaikan käyttämättä.

Joskus joku on yrittänyt ajaa turvavälin kiinni mutta voin kertoa että aika ahtaaseen rakoon sitä mahtuu kun vaan tulee siihen.

Ei ehkä laissa määrättyjä vuoroja, mutta kyllä autokoulussa jo opetettiin, että ensimmäinen ohittaa ensin, ohitukset sujuu siten sujuvasti. Vaikeutuuhan se muidenkin ohittaminen ku yks mulkku bemarikuski lähtee sieltä jonon perältä sooloilemaan! Nii vitun kusipää.

Vierailija
51/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju osoittaa, että pitäisi saada enemmän itseajavia autoja liikenteeseen. Toki Suomen talviolosuhteet ovat hankalat niille.

Vierailija
52/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa täälläkin:

Vitun kusipää.

Ei ehkä laissa määrättyjä vuoroja, mutta kyllä autokoulussa jo opetettiin, että ensimmäinen ohittaa ensin, ohitukset sujuu siten sujuvasti. Vaikeutuuhan se muidenkin ohittaminen ku yks mulkku bemarikuski lähtee sieltä jonon perältä sooloilemaan! Nii vitun kusipää.

Ongelmahan ei ole se ensimmäinen kuski vaan toinen. Toinen on se joka tekee jonon. Sitten roikutaan niin lähellä ensimmäistä autoa, että toisena olevan ohittaminen on hankalaa. Jos meinaa mennä ohi, niin menköön, mutta jos ei ole mitään aikomustakaan, niin sitten voisi jättää isomman välin.

Vierailija
53/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joskus sanoi että 3 autoilija tekee sen jonon taakse. 1 ajelee ja 2 pääsis ohittamaan mutta ei mene joten 3mas voi ohittaa molemmat..mutta jos ei uskallakkaan niin 4 on jo 3 autoa edessä jotka pitäis ohittaa.

tiiä sitten onko näin..

Vierailija
54/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo ohitus"vuoro" jutut ajattelin niin, että ollaan jonkun hitaasti liikkuvan ajoneuvon takana (traktori yms).

Vierailija
55/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkarahalla ostetuilla bemareilla ajelevat täällä alapeukuttaa :DD

Vierailija
56/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa täälläkin:

Vitun kusipää.

Kirjoitan hitaasti jotta ymmärrät: ongelma on se että se jonon ensimmäinen auto ei lähde ohittamaan syytä tai toisesta. Itse en sellaista katsele vaan tulen sieltä jonon perältä, ohitan muut ja jatkan matkaani.

Ei näin tietenkään aina käy mutta usein kuitenkin. Saat pahoittaa mielesi ihan vapaasti.

Vierailija
57/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä kävi väärinymmärrys. Ymmärrän kyllä takaa ohittamisen, jos muut jää perään ekan auton perään junnaamaan. Itse tosin ajattelin, että tässä tarkoitettiin hitaasti liikkuvaa ajoneuvoa kuten traktoria. Silloinhan ensimmäinen menee ensin ohi kun turvallinen paikka tulee. En mä tästä mieltäni pahota eikä mun päivä mee pilalle.

Vierailija
58/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt kaaharit, että mikä on se syy miksi kaikkien pitäisi ajaa nyt vaikka sitä 85km/h nopeutta 80km/h alueella? MIKSI vaikka 75km/h ei riitä alueella, jolla se on täysin sallittu, lainmukainen (toisin kun se 85km/h) ja suotava nopeus ajaa? Ainut "perustelu" mikä ikinä on tullut vastaan on se, että "koska mä haluan ajaa sitä nopeutta" ja sitten muidenkin muka pitäisi, koska "MINÄ MINÄ MINÄ!!!". Niin ja se, että "kun ei siitä vielä tuu mitään sakkoja". Ylinopeus se on silti, vaikka ei vielä sakotettava.

Vierailija
59/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt kaaharit, että mikä on se syy miksi kaikkien pitäisi ajaa nyt vaikka sitä 85km/h nopeutta 80km/h alueella? MIKSI vaikka 75km/h ei riitä alueella, jolla se on täysin sallittu, lainmukainen (toisin kun se 85km/h) ja suotava nopeus ajaa? Ainut "perustelu" mikä ikinä on tullut vastaan on se, että "koska mä haluan ajaa sitä nopeutta" ja sitten muidenkin muka pitäisi, koska "MINÄ MINÄ MINÄ!!!". Niin ja se, että "kun ei siitä vielä tuu mitään sakkoja". Ylinopeus se on silti, vaikka ei vielä sakotettava.

Odotan niitä perusteluita. Onhan se helppoa länkyttää tyhjänpäiväistä ja alapeukuttaa järkevästi ajavien kommentteja, mutta ne perustelut? Tosin tiesinhän minä, että ylinopeutta tahallaan ajavat ihmiset on keskivertoa tyhmempiä.

Vierailija
60/72 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan niitä perusteluita. Onhan se helppoa länkyttää tyhjänpäiväistä ja alapeukuttaa järkevästi ajavien kommentteja, mutta ne perustelut? Tosin tiesinhän minä, että ylinopeutta tahallaan ajavat ihmiset on keskivertoa tyhmempiä.

Koska nopeusrajoitukset ovat liian holhoavia.

Luonteva nopeus on usein muutama kymmenen kilometriä tunnissa suurempi kuin se mitä merkissä lukee.

Nysväämällä ärsytät muita, älä siis nysvää.

Äläkä vaan lähde omalla autolla Eurooppaa kiertämään, saat ikuisen vamman sieluusi kun huomaat miten luovasti muualla suhtaudutaan nopeusrajoituksiin -täällä ne ovat jotain jumalan sanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä