Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arman pohjantähden alla OFFICIAL - asunnottomuus

Vierailija
12.04.2016 |

Keskustelut tähän.

Kommentit (244)

Vierailija
21/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen vierotus vois kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Eihän tossa oo mitään järkeä kenenkään kannalta.

Vierailija
22/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää Arman nyt sit ulkona niiden asunnottomien kanssa jonkun aikaa, nythän ne näyttää vaan noita sisätiloja jne. Aika karu oli sen jonkun "Anden" boksiyksiö tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt aika helvetin hullunkurista, että Helsingissä on noin paha asuntopula, ja muualla murehditaan että Suomi autioituu ja omakotitalot jää tyhjilleen pienillä paikkakunnilla.. "HIEMAN" ristiriitaista, kannattaisiko lähteä pois sieltä Helsingistä? Mutta eeeeeeei, kun eihän kehä 3:n ulkopuolella "ole mitään"!

Vierailija
24/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä alkoholistivihaa. Ihmisraunioitahan nuo on jo valmiiksi, ei mulla ole ainakaan enää tarvetta halveksua ja lyödä lyötyä.

Vierailija
25/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on olla jossain Helsingissä jos ei ole töitä eikä asuntoa? Kannattaisiko muuttaa vaikka Kemijärvelle ja saada sieltä se asunto. Onhan sielläkin lapsille koulu ja sossu maksaa elämisen, että eikö tärkeämpää ole koti lapsille ja turvallinen arki?

Kemijärvelle muuttaessa saa samalla haudata pienimmänkin toivon työllistymisestä. Toivo on se, joka saa ihmiset jaksamaan vaikeissakin tilanteissa kuten asunnottomuudessa

Vierailija
26/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollinen vierotus vois kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Eihän tossa oo mitään järkeä kenenkään kannalta.

No jos on miljoonia rahaa hukkaan heitettävänä niin mikä jottei, kaikki päihderiippuvaiset vaan pakkohoitoon.

Ainoo miinus on et hoidon tuloksellisuuden kannalta tärkeintä on et asiakas itse haluaa ja sitoutuu hoitoon.

Vierailija
27/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihmiset on niin pohjalla, ettei niil ole itsellään mitään keinoja pyrkiä ylöspäin. Onneksi on noita auttajia.

Vierailija
28/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, toistaseksi ei ole juuri sympatiat hirveesti heränneet. Työt ja perhe juotu, kymmeniä vuosia kadulla ja sitte yhteiskunta fuck you! Ihmettelen myöskin sitä äitiä, kyllä normaalille kahden lapsen äidille se kämppä tarjotaan. Koska tässä oli tarkotus liikuttua?

Vierailija
29/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä niellyt sanaakaan tuon naisen kertomuksesta ettei muka saa asuntoa koska erosi. Miksei voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, onko PAKKO olla Helsingissä? Eikö paikkakuntaa tärkeämpää ole saada lapset saman katon alle?

Muakin ihmetytti. Kyllä tuossa on jotain taustalla.

Valitettavasti tiedän kokemuksesta että ainakin alkoholistit on järjettömän hyviä valehtelijoita. Paskaa puhutaan silmää räpäyttämättä. Siinä kiltimpää ihmistä hirvittää.

Vierailija
30/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs sukulainen on usein asunnoton. Silloin majailee jonkun kaverin tai sukulaisen nurkissa. Kämppiä on ollut vaikka kuinka monta, kaikista lentänyt pihalle kun rahat menee ennemmin viinaan ja varmaan muihinkin päihteisiin.

Nyt sillä taas on asunto. Saa nähdä kuinka kauan. Suht nuori ihminen, pitkäaikaistyötön (työnteko ei kiinnosta, töitä varmasti olisi löytynyt kun on sellaisen alan tutkinto) alkoholisti. Oikein mukava ihminen muuten. Sääliksi käy. Vaan kun ei apua voi kukaan loputtomiin antaa, jos ei itse ole mitään halua muuttaa omaa elämäänsä.

Vierailija
31/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä porukkaa täällä. Ei näköjään ole mitään inhimillisyyttä, kun pitää vielä lyötyjä lyötyä. Teille ei varmaan koskaan tule elämässä mitään vastoinkäymisiä, ongelmia tai ikäviä yllätyksiä?

Ihan tiedoksi muuten, että vakava riippuvuus tai muu sairaus ei ole mikään "valinta", joka korjautuu vain sanomalla, että "ryhdistäydy". Jos maailma toimisi noin yksinkertaisesti, niin kaikilla ihmisillä olisi kaikki asiat hyvin.

Arvostan todella paljon noita vapaaehtoisia.

Vierailija
32/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asunnottomia juoppoja ja narkkeja pitää suomessa hyysää? Itse ovat tilansa aiheuttaneet.

Koska tuen avulla heistä voi tulla esim. lapsesi opettaja, sinun hammaslääkärisi, työkaverisi, vastuullinen perheenäiti..

Ei pidä menettää toivoa. Moni sairaus on itse aiheutettua, pitäiskö kaikki vaan jättää oman onnensa nojaan.. ihmisyys kaukana :/

Onhan noitakin lykätty päästä ja perseestä. On annettu tukea, asuntoja ja rahaa. Vaan kun mikään tuki ei riitä, jos omaa tahtoa paranemiseen ei ole. Ja sitten voidaan syyttää yhteiskuntaa kuinka kauhea se on kun hylkää ihmiset kadulle. Mutta mitä tossa voi oikein tehdä? Antaa lisää rahaa, maksaa vuokrat, maksaa laskut, siivota asunto, ostaa ja laittaa ruuat, valvoa ja hoivata yötä päivää. Minkä valtion rahat tuohon riittäis? Siis siihen että jokaisella juopolla olis oma hoitorinki, joka tukis ja hoitais näitä ympäri vuorokauden. Sillä mikään vähempihän noille ei tunnu riittävän.

En mie nyt tota tarkottanu, että "hoidettas", mut en mä nyt totaalista hylkäämistäkään hyvöksys

Totaalista hylkäämistä? Kenen rahoilla luulet noiden viinansa ostavan? 

Vierailija
33/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaiset tunteet... Toisaalta harmittaa, ja säälittää, toisaalta taas... Deekut huutaa yhteiskuntaa apuun, ja omat rahat laitetaan kaljaan. En tiedä, onko tuo nyt oikein jos itse ei yritä, huutelee vaan. Tiedän kyllä etteivät kaikki asunnottomat ole päihdeongelmaisia, mutta suurin osa varmaan kuitenkin! Kyllä mua säälittää, ja inhottaa, että kaikki pitäs olla valmiina nenän edessä, ja itse voi jatkaa samaan malliin, dokaamista. Esim. kun kuntien/kaupunkien kotiapua menee alkoholisteille, ja kun seuraavan kerran nämä siivoojat, tai millä nimikkeellä heitä kutsutaan, menevät paikalle, tietysti se kämppä on samanlainen sikolätti, turhauttavaa ja turhaakin kuulemma se auttaminen, tai se että sinne joutuu töihin. Mieluummin menisivät enemmän vanhusten luo.

Vierailija
34/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä alkoholistivihaa. Ihmisraunioitahan nuo on jo valmiiksi, ei mulla ole ainakaan enää tarvetta halveksua ja lyödä lyötyä.

Surullistahan tuo on. Pisti vaan silmään, että nämä syyttävät yhteiskuntaa omasta dokaamisestaan.

Vierailija
35/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti vihaa? Tämän ohjelman tarkoitus on selvästi yrittää saada ihmiset jotenkin ymmärtämään heitä, mutta minulta ei ainakaan heru mitään sääliä. Tiedän millaisia ihmisiä nämä oikeasti ovat. Apu kelpaa rahana, ei muuten. Elämänhallinta on täysin kadotettua. Vaikka saisivat asunnon, he eivät pystyisi velkoja hoitamaan tai normaalia arkea viettämään. 

Vierailija
36/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakkaa noista kyllä vetää jokainen, ja viinaa löytyy...

Vierailija
37/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naula päässä todetaan että teen kellarimurtoja ja autovarkauksia. Miten tällasia tapauksia voi edes auttaa?

Vierailija
38/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on olla jossain Helsingissä jos ei ole töitä eikä asuntoa? Kannattaisiko muuttaa vaikka Kemijärvelle ja saada sieltä se asunto. Onhan sielläkin lapsille koulu ja sossu maksaa elämisen, että eikö tärkeämpää ole koti lapsille ja turvallinen arki?

Muuttaahan mamutkin Helsinkiin vaikka ei ole työpaikkaa

Vierailija
39/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemijärvelle muuttaessa saa samalla haudata pienimmänkin toivon työllistymisestä. Toivo on se, joka saa ihmiset jaksamaan vaikeissakin tilanteissa kuten asunnottomuudessa

Ihan kuin nämä tulisivat koskaan työllistymään.

Vierailija
40/244 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä alkoholisteja vihaa. Sä sen sijaan voisit kertoa, että mikä on se tuki ja apu millä noita ihmisiä autetaan? Mikä on se taikasana tai -teko jolla noi ihmiset saa heräämään ja ITSE haluamaan parantumista? Kun ei se ulkopuolisten apu ikinä riitä vaikka sitä olis kuinka paljon jos ihminen itse ei halua lopettaa alkoholin käyttöä. Siihen ei pystytä vaikka kuinka lapattais rahaa ja resursseja.