Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaisitteko miehen lapsen äidille?

Vierailija
12.04.2016 |

Vaihdoin 11-v tytön jäljiltä lakanoita ja sieltä paljastui veritahroja. Ilmeisesti kuukautiset yllättäneet... Vessan roskiksessa ei ole siteitä, mutta paperia kului vkl paljon normaalia enemmän, eli luultavasti tyttö on yrittänyt pärjäillä jollain paperiviritelmillä eikä ole uskaltanut pyytää siteitä. Miehen mielestä asia ei kuulu meille, minun mielestäni pitäisi ilman muuta soittaa tytön äidille ja kertoa siltä varalta, ettei tyttö ole uskaltanut kertoa äidillekään. Tyttö on hyvin sulkeutunut luonne, joten en yhtään ihmettelisi jos hän ei ole kotonakaan kertonut asiasta. Mies meni jotenkin ihan lukkoon tästä, eikä suostu kommentoimaan muuta kuin että ei kuulu meille. Mitä tekisitte? Tai mitä mieltä äitinä olisitte, jos exän uusi sittaisi tällaisesta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse äitipuolena pistäisin äidille wapissa viestin, kertoisin että tytöllä on ilmeisesti kuukautiset alkaneet, eikä hän ollut uskaltanut kertoa. jatkossa pitäisin huolen että tytöllä olisi siteitä(ja myöhemmin tamponeja) omassa huoneessaan ja vessassa toinen päkki, ja äidille mainitsisin siitäkin niin ei tarvitsisi huolehtia. Sit vaan sanoisit et sinä otit nyt poikkeuksellisesti yhteyden kun asia oli miehelle ymmärrettävästi hankala.

Kiitos. Ehkä tosiaan parempi lähettää viesti kuin soittaa.

ap

mutta miten on whatsappin tietoturvan kanssa?

Tekstiviesti tietenkin, en käytä whatsappia.

ap

Vierailija
22/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annat sille siteitä. Ei tarvitse soitella äidille tai konsultoida isää. Jeesus sentään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse äitipuolena pistäisin äidille wapissa viestin, kertoisin että tytöllä on ilmeisesti kuukautiset alkaneet, eikä hän ollut uskaltanut kertoa. jatkossa pitäisin huolen että tytöllä olisi siteitä(ja myöhemmin tamponeja) omassa huoneessaan ja vessassa toinen päkki, ja äidille mainitsisin siitäkin niin ei tarvitsisi huolehtia. Sit vaan sanoisit et sinä otit nyt poikkeuksellisesti yhteyden kun asia oli miehelle ymmärrettävästi hankala.

ap

ap

Ei tekstaria, vaan soitto. Äidillä voi olla lisäkysymyksiä asiasta, ja etenkin isän asenteesta, joten ei sitä kovin montaa viestiä jaksa asian tiimoilta näpytellä. Samalla äiti voi puhelimeen pyytää myös vastuunpakoilija-isän. ;)

Vierailija
24/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei tekstaria, vaan soitto. Äidillä voi olla lisäkysymyksiä asiasta, ja etenkin isän asenteesta, joten ei sitä kovin montaa viestiä jaksa asian tiimoilta näpytellä. Samalla äiti voi puhelimeen pyytää myös vastuunpakoilija-isän. ;)

Eli soitto sittenkin. Viestissä on tietysti sekin riski, että äiti tulkitsee minun huolehtivan enemmän patjasta ja lakanasta kuin tytöstä.

ap

Vierailija
25/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten urpo tuo isä oikein on? :( Ihan kuin jostain 50-luvulta, että vaietaanpa vain kiusalliset "naisten vaivat" kuoliaaksi! Ohiksena, että omat vanhempani ostivat minulle aikoinaan 90-l. alkupuolella kimpun ruusuja kuukautisteni alkamisen kunniaksi, ja vaikka huomio tuntui nololta, niin silti oli ihan kiva, että molemmat olivat ns. henkisesti tukenani uuden elämäntilanteen alkaessa.

AP tekee tosiaan niin kuin täällä on ehdotettukin, että soittaa suoraan äidille kertoo saman mitä avauksessaan, myös isän reaktion. 

Vierailija
26/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi äitiin yhteyttä ennen kuin olisin jutellut tytölle. Hänellä saattaa olla omat syynsä sille ettei ole uskaltanut kertoa asiasta ja äidille soitto saattaisi laittaa hänet tukalaan tilanteeseen. Kaikki äidit eivät suhtaudu näihin asioihin hyvin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin :(

Vierailija
27/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Eli soitto sittenkin. Viestissä on tietysti sekin riski, että äiti tulkitsee minun huolehtivan enemmän patjasta ja lakanasta kuin tytöstä.

ap

Viesteissä voi todellakin mennä moni asia pieleen, jos ei osaa laittaa sanamuotoja oikein ja juurikin äänenpainoja niissä ei huomaa. Ei olisi ensimmäinen, eikä toinen kerta, kun väärinkäsityksiä ilmenee puolin ja toisin.

Varsinkin, jos tulet toimeen lapsen äidin kanssa ja tiedät, että voit soittaa, niin sitten soitto. Muta, jos välinnen ovat huonohkot, niin isä soittamaan tai kysyt tekstarilla onko mahdollista, että äiti voisi jutella kanssasi, koska isä ei halua puuttua ko. asiaan.

Tietenkin voit ottaa asian puheeksi tytön kanssa puhelimitse ja kehottaa häntä juttelemaan äitinsä kanssa, jos mikään edellä mainittu ei onnistu. Sinulla on hyvät välit tyttöön?

Vierailija
28/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis onhan se tyttö saattanut teiltä lähdön jälkeen kertoakkin äidilleen.

Vierailija
29/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei olekkaan kuukautiset. Entä jos tyttö viiltelee? Jos kerta myöh. viesteissä sanoit että huomasit kaiken vasta viikonlopun jälkeen. Miksi oletat olevan kuukautiset. 

Vierailija
30/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mutta tuohan on ihanaa. On täysi nainen. Tekisin kuukautiskakun kuten naapurini. On suuri juhla kun tullaan naiseksi. Kuukautiskakku on punainen mansikkahilloa nam. Italiassa on tapana.

Vierailija
31/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ei olekkaan kuukautiset. Entä jos tyttö viiltelee? Jos kerta myöh. viesteissä sanoit että huomasit kaiken vasta viikonlopun jälkeen. Miksi oletat olevan kuukautiset. 

Verta oli lakanassa ja patjalla sellaisessa kohdassa, että kuukautiset on se kaikkein todennäköisin selitys. En halua edes ajatella sille alueelle viiltelyä :/

ap

Vierailija
32/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ottaisi äitiin yhteyttä ennen kuin olisin jutellut tytölle. Hänellä saattaa olla omat syynsä sille ettei ole uskaltanut kertoa asiasta ja äidille soitto saattaisi laittaa hänet tukalaan tilanteeseen. Kaikki äidit eivät suhtaudu näihin asioihin hyvin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin :(

Jos tyttö ei ole uskaltanut itse kertoa, on hänellä itsellään aika tukala tilanne, jos pitää pelkillä papereilla tämän takia yrittää pärjäillä. Jos isästä ei kerran ole asiaa hoitamaan, niin ap:n olisi hyvä soittaa äidille. Ja jos äiti ei osaa suhtautua tyttärensä kuukautisiin, niin sitä tärkeämpää on, että tytöllä on edes yksi järkevä aikuinen lähipiirissään.

Vierailija
33/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa! Outo isä ja ihme kyräilyä. Totta kai soitat äidille.

Parempi että lapsen isä soittaa kuin ap.

Miten isän saa soittamaan jos asia ei muka edes kuulu hänelle? Jumalauta mikä isä, jos ei välitä lapsensa hyvinvoinnista tuon vertaa.

Vierailija
34/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asiasi ei ole ilmoittaa äidille koska olet ylimääräinen aikuinen et äiti etkä isä. Mitä oikein puutut toisten asioihin ja toisten perheiden asioihin? Tiedätkö että kuukautiset tulee jatkossakin niin eiköhän äiti huomaa??

Vierailija
35/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin ehdottomasti ja toivoisin äitinä, että minulle soitettaisiin

Vierailija
36/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin tytölle siteitä ja sanoisin, että niitä saa ottaa mukaan kotiinkin. Enkä soittaisi äidille.

Vierailija
37/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehelle vielä tunnin aikaa käyttäytyä kuin aikuinen ja vastuullinen isä ja soittaa itse lapsensa äidille. Jos ei soittaisi, niin sitten minä soittaisin. Ja todellakin toivoisin, että äidin asemassa minulle soitettaisiin.

Vierailija
38/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun asiasi ei ole ilmoittaa äidille koska olet ylimääräinen aikuinen et äiti etkä isä. Mitä oikein puutut toisten asioihin ja toisten perheiden asioihin? Tiedätkö että kuukautiset tulee jatkossakin niin eiköhän äiti huomaa??

Ja tytöstä onkin varmaan tosi kivaa, kun ne alkaakin seuraavan kerran kesken koulupäivän eikä edelleenkään ole niitä siteitä! Kyllä varmaan äiti huomaa, samoin kuin ne 20 luokkakaveriakin...

Vierailija
39/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kenen tahansa aikuisen tehtävä auttaa 11-vuotiasta LASTA tuollaisessa tilanteessa, oli biologisesti sukua tai ei. Joko ap soitti?

Vierailija
40/43 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kakaran sä ap olet ottanut mieheksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan