Mistä johtuu että päänahkaani tulee uudestaan ja uudestaan rupi samoihin kohtiin?
Eli revin kyllä näitä rupia mutta eihän se nyt voi olla syynä että ei koskaan parane?? Päässäni on siis kaksi kohtaa joihin tulee rupi. Täysin samaan paikkaan.
Onkohan merkki jostain vakavammasta?
Kommentit (11)
Hilsettä ei ole. Pesen hiukset päivittäin. Nuorempana mulla oli kuiva päänahka mutta enää ei ole vuosiin ollut. Nyt vaan on tullut uutena juttuna nämä ruvet. En osaa sanoa mistä asti näitä on ollut. Ehkä vuoden tai kaksi, välillä on kausia jolloin rupia ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli revin kyllä näitä rupia mutta eihän se nyt voi olla syynä että ei koskaan parane?? Päässäni on siis kaksi kohtaa joihin tulee rupi. Täysin samaan paikkaan.
Onkohan merkki jostain vakavammasta?
Mikä ihme se nyt on jos haava rupeutuu yhä uudelleen, jos vanhan ruven repii pois! Rupeahan muodostuu juuri niin kauan kuin ihon toipuminen vaatii...
Pari vaihtoehtoa. Päänahassa on atooppista ihottumaa. Toinen on ihosyövän esiaste, aurinkokeratoosi tai basalioma, jotka teettävät rupea. Kannattaa käydä näyttämässä ihotautilääkärille. Minulla kokemusta molemmista.
Mun enolla tuli aina uudestaan rupi otsaan, ihosyöpä oli kyseessä. Ei onneksi melanooma vaan näitä paremmin hoidettavissa olevia.
Mun äidillä oli rupi korvassa, joka ei parantunut. Oli sitten ihosyöpää, joka leikattiin pois.
Vähän ihmetyttää nämä "älä revi rupea, niin ei tule uutta rupea" kommentoijat, kun kyseessä voi olla vakava sairaus. No nää on näitä vatipäitä, jotka ei mistään mitään ikinä tiedä. .
Ettei olisi hilsettä?