Onko täällä ketään kuka olisi onnellinen parisuhteessaan?
Te ette juokse vieraissa? Hae huomiota muilta? Seksielämä ei ole ihan kasaan kuivunutta? Kunnioitatte ja rakastatte puolisoanne ilman katkeruutta?
Tuntuu että täällä on vain miesvihaa tai pettäjiä, tai ihmisiä jotka aikovat pettää. Ihan ahdistaa että olenko ihan naiivi kun kuvittelen olevani esimerkiksi yksiavioisessa suhteessa.
Kommentit (33)
Täällä ollaan onnellisesti avioliitossa :) puoltoista vuotta yhdessä ja lapsi täyttää pian vuoden :)
10 vuotta yhdessä ja edelleen onnellisia =)
Minä, olen ollut kohta 50 vuotta.
Ollaan onnellisia. Takana myös huonoja suhteita, joista olemme oppineet että keskinäinen kunnioitus on kaikkein tärkeintä.
Onnellinen parisuhde on myytti, jota ylläpidetään elokuvissa, kirjoissa, sekä julkkisten voimalla tiedotusväleineissä. Todellisessa elämässä onnellista parisuhdetta ei ole vielä ikinä esiintynyt.
Täällä kanssa onnellinen parisuhde, tosin vasta 2 vuotta olemme seurustelleet. Olemme kihloissa ja molemmat sitoutuneet rakentamaan parisuhdetta.
En tosiaan ymmärrä näitä palstan pettäjiä. Tulee hirveä myötähäpeä siitä kuinka mennään minäminä-meiningillä. Ei arvosteta omaa puolisoa yhtään ja omaa käytöstä esim pettämistä puolustellaan niin kauan että aletaan uskoa omiin selityksiin ja oikeutetaan kaikenlainen käytös ja toivotaan vielä muiltakin vinkkejä kuinka pettää huomaamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen parisuhde on myytti, jota ylläpidetään elokuvissa, kirjoissa, sekä julkkisten voimalla tiedotusväleineissä. Todellisessa elämässä onnellista parisuhdetta ei ole vielä ikinä esiintynyt.
Niin, olen osittain kanssasi samaa mieltä. Jos katson vaikka ystävien parisuhteita, joista he puhuvat onnellisina, olen melkein aina eri mieltä. Toisaalta tiedostan kyllä, että lopulta se on kiinni omasta asenteesta, miten suhtautuu parisuhteeseen.
Omassa parisuhteessani onni vaihtelee. Ei ole ollut mitään pettämistä eikä mitää muutakaan suurta kriisiä. Lähinnä arki on niin väsyttävää, että koen etten voi olla täysin onnellinen parisuhteessakaan. Kaipaisin omaa rauhaa miehen kanssa olla vain kaksistaan. Arjessa tulee tiuskittua ja äksyiltyä toiselle. Tajusimme vähän liian myöhään, että ei olla kumpikaan perheihmisiä, joten tässä nyt yritetään vain elää päivä kerrallaan eteenpäin. Hintana on ollut onnellisesta parisuhteesta luopuminen ainakin toistaiseksi.
Mä olen onnellinen suhteessani. Tosi onnellinen, mulla on ihana mies. Yhdessä 3 vuotta. Edellisessä avioliitossani en ollut onnellinen.
40 vuotta yhdessä - siitä 38 vuotta naimisissa - ja hyvin menee ! Keskustelua, hellyyttä ilman seksiä ja seksin kanssa , huumoria, yhteisiä projekteja ja puuhastelua , sopivasti myös erillisyyttä , psykologiaa ymmärtää vaikeina hetkinä , mikä johtuu minusta, mikä hänestä , mikä ulkopuolisesta tekijästä ja miksi. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa ... !
Yli 20v yhdessä, välillä alamäkeä ja välillä ylämäkeä. Juuri nyt taidan olla rakastumassa mieheeni taas uudelleen, tuntuu hyvältä. Olisin halunnut erota noin 5 vuotta sitten, mutta mies yksinkertaisesti kieltäytyi eroamasta, hyvä niin, sillä kannatti vain pinnistellä ja taistella tämän perheen ja suhteen vuoksi. Olemme taas todella onnellisia. Eli jos suhteessa ei ole väkivaltaa, riippuvuuksia (peli, päihteet yms.) uskottomuutta yms. muita tosi pahoja ongelmia, älkää erotko liian helposti!