seinänaapuri käy JOKA päivä klo 7:00 suihkussa
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Jos hän hikoilee paljon yön aikana?
No ei ihminen joka yö hikoile niin paljoa
Käyn aamuvuoroviikolla suihkussa 5.00. Se kestää 5 minuuttia. Työskentelen asiakaspalvelussa , joten takkuhiuksinen ja hikinen olemus ei vain käy. En itse kuule kotona lainkaan naapurien suihkuhetkiä mihinkään kellonaikaan, joten ei minun suihkuni voi ketään edes häiritä. Ennen kylpyhuoneremonttia oli toisin, silloin kuuluivat kaikki lirut ja suhinat. Nyt on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että säännöllinen suihkussakäyminen naapurissa iltamyöhään todella häiritsee, jos itse yrittää saada unen päästä kiinni.
Yhtiöjärjestyksessä on, että hiljaisuus klo 22 jälkeen ja tämän jälkeen vältettävä mm suihkussa käymistä.
Ja muuten nukahdat pienen lapsen lailla?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että säännöllinen suihkussakäyminen naapurissa iltamyöhään todella häiritsee, jos itse yrittää saada unen päästä kiinni.
Yhtiöjärjestyksessä on, että hiljaisuus klo 22 jälkeen ja tämän jälkeen vältettävä mm suihkussa käymistä.
Mulla on kokemusta unihäiriöistä. Itsellä se meni niin, että jos joku on häiritäkseen, joku häiritsee. Se on sitten liian valoisa huone, kellon raksutus, kuuma/ kylmä/ peitto huonosti, lentokone, jääkaappi, paskapäänaapuri... Eli herää kysymys, olisiko elämäsi oikeasti paremmin ja unesi rikkumaton ja helppo, mikäli naapurisi ei kävisi suihkussa? Itse jouduin opettelemaan pois tuosta häiriintymisestä, koska muutin taloon, jossa oli rakennusvirhe eikä lähellä kulkevan tien äänet jääneetkään ulos. Sinne ei voi mennä blokkaamaan liikennettä ja vaatia odottamaan tunti tai pari, että on oma herätys ja illalla liikenne hiljenee kun hiljenee. Omalla asenteella voi tehdä ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla olemassa yhtiöjärjestystä, joka kieltää vuorotyöläistä käymästä suihkussa työvuoronsa jälkeen tai ennen töihin lähtöä. Yhtiöjärjestys voi määrätä vain tietyistä asioista ja peseytymisen ja wc-käyntien valvonta ei kuulu määrättäviin asioihin, vain häiritsevät asiat voi kieltää (vertaa suihkussa käyntiä kylpyammeessa merirosvoleikeissä kiljuvaan lapsilaumaan, jälkimmäisen voi hiljaisuuden aikana kieltää tarpeettomana häiriköintinä).
Voisinpa minäkin käydä joka päivä! :( On niin paha atooppinen iho, että alkaa heti oireilla, jos käyn yhtään useammin kuin joka toinen päivä, joskus edes se ei onnistu :(
Jos on herkkä äänille, kannattaa tosissaan kiinnittää huomioita asunnon sijaintiin talossa sekä liikenteen ja lentokoneiden meluun. Naapurit olisi hyvä jättää rauhaan niin kauan kuin he eivät ole aidosti häiriköitä.
Esimerkiksi naapurini osti asuntonsa täysin tietoisena siitä, että minun keittiöni työtasot ovat hänen sänkynsä pääpuolen seinän takana. Oletettavaa on, että aamuisin kuuluu kolinaa ja välillä iltamyöhälläkin. Itse aina muuttaessani mietin, mitä huoneita tai tiloja on oman nukkumahuoneeni ympärillä.
Mun mielestä toi on ihan OK,
MUTTA jos käyt aamulla suihkussa niin käytkö myös illalla? Mulle ei tulis mieleenkään mennä nukkumaan puhtaaseen sänkyyn jos en oo illalla käynyt suihkussa. Ja ihan freeshinä tulee kyllä aamulla lähdettyä kouluun/töihin. Suomessa on kuitenkin aika vähän superkuumia öitä joiden aikana hikoilee saavillisen...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi on ihan OK,
MUTTA jos käyt aamulla suihkussa niin käytkö myös illalla? Mulle ei tulis mieleenkään mennä nukkumaan puhtaaseen sänkyyn jos en oo illalla käynyt suihkussa. Ja ihan freeshinä tulee kyllä aamulla lähdettyä kouluun/töihin. Suomessa on kuitenkin aika vähän superkuumia öitä joiden aikana hikoilee saavillisen...
Puhtaaseen sänkyyn? Säkö imuroit ja vaihdat puhtaat petivaatteet päivittäin? Jos et, niin ei sun sänkysi ole niin puhdas kuin näemmä luulet :)
Aamulla on parempi käydä. Herää mukavasti ja saa laitettua hiukset paremmin. Joka tapauksessa naamakin pitäisi pestä, niin onnistuu tokkuraisena vähemmin sotkuin noin kuin lutraamalla lavuaarin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyöläinen voi käydä.suihkussa työpaikallaan. Likaisissa töissä on pajollista olla suihku.
Huutonaurut tähän! Miten voi olla noin putkinäköisiä ihmisiä olemassakaan, elämää oman alan ja elämänpiirin ulkopuolella ei ilmeisesti ole olemassakaan?
Ei minua haittaa suihkussakäynnit yöaikaan, ei se ääni niin kova ole, mikä siitä toimituksesta tulee... enemmän häiritsee tällä hetkellä nuori, pienikokoinen ja linnunluinen muija, joka muutti yläpuolelleni. Tämä ihminen kävelee niin kovasti kantojaan tömistellen, että en vaan voi käsittää.. o_O
Olen huonosti nukkuvaa sorttia, eli nukahtaminen kestää ~1-2h, riippumatta siitä, mitä teen ja heräilen 2-5 kertaa yössä, en siis nuku levollisesti juuri koskaan.
Nyt on nuo töminät ovat alkaneet valvottaa minua, kun ne jatkuu hiljaisuusajan jälkeenkin (loppuu ~..n. 22-23), toisaalta tekisi mieli kopauttaa lastan varrella, merkiksi, että kävelisi vähän vähemmän tömistellen, mutta toisaalta.. jos kerran on oppinut kävelemään noin, niin tuskin tapaansa muuttaisi.
Mä oisin varmaan aloittajan painajainen. Käyn suihkussa ennen nukkumaanmenoa aina - mutta menen nukkumaan usein vasta yhden kahden aikaan yöllä... :D
Tosin en sentään lorvi suihkussa kauaa jos tuohon aikana suihkuttelen, pikainen perussuihku vain. Saunontaa sisältävät pitkät suihkut otan aikaisin illalla. Sen verran armahdan naapureitani x)
Vierailija kirjoitti:
Jos on herkkä äänille, kannattaa tosissaan kiinnittää huomioita asunnon sijaintiin talossa sekä liikenteen ja lentokoneiden meluun. Naapurit olisi hyvä jättää rauhaan niin kauan kuin he eivät ole aidosti häiriköitä.
Esimerkiksi naapurini osti asuntonsa täysin tietoisena siitä, että minun keittiöni työtasot ovat hänen sänkynsä pääpuolen seinän takana. Oletettavaa on, että aamuisin kuuluu kolinaa ja välillä iltamyöhälläkin. Itse aina muuttaessani mietin, mitä huoneita tai tiloja on oman nukkumahuoneeni ympärillä.
Miten sen voi tehdä täysin tietoisena?
Tai ite en ainakaan ole ennen muuttoani saanut koskaan selville seinänaapurieni pohjapiirroksia nuo selvittääkseni :D kun ei niitä mistään löydy netistä julkisina tietoina. Vasta muuton jälkeen pikkuhiljaa hoksannut mikä huone mahtaa olla minkäkin seinän takana naapurissa.
Mäkin käyn aina töistä tullessani.
t.yötyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ite en ainakaan ole ennen muuttoani saanut koskaan selville seinänaapurieni pohjapiirroksia nuo selvittääkseni :D kun ei niitä mistään löydy netistä julkisina tietoina. Vasta muuton jälkeen pikkuhiljaa hoksannut mikä huone mahtaa olla minkäkin seinän takana naapurissa.
Muutettiin uudiskohteeseen, jossa oli kaikkien asuntojen pohjat ja koko talon kuva esitteessä.
Lisäksi voi tiedustella asiaa välittäjältä, isännöitsijältä tai vaikka naapurilta itseltään, jos on herkkä. Ja muutenkin kysellä äänieristyksen laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ite en ainakaan ole ennen muuttoani saanut koskaan selville seinänaapurieni pohjapiirroksia nuo selvittääkseni :D kun ei niitä mistään löydy netistä julkisina tietoina. Vasta muuton jälkeen pikkuhiljaa hoksannut mikä huone mahtaa olla minkäkin seinän takana naapurissa.Muutettiin uudiskohteeseen, jossa oli kaikkien asuntojen pohjat ja koko talon kuva esitteessä.
Lisäksi voi tiedustella asiaa välittäjältä, isännöitsijältä tai vaikka naapurilta itseltään, jos on herkkä. Ja muutenkin kysellä äänieristyksen laadusta.
Jatkan vielä, että itse todellakin katsoin tuosta esitteestä oman huoneistoni huoneiden sijainnit ja mihin tilaan mikäkin seinä tai lattia tai katto rajautuu.
Jos mä pesisin tukkani illalla, se olisi seuraavana päivänä jo aamupäivällä näkyvästi rasvainen ja työpäivän vikoina tunteina näyttäisin siltä, kuin olisin dippaillut päätäni margariinissa. Sitten mammat valittaisi palstalla rasvahiuksityökaverista ja ihmettelisivät, että eikö se käy koskaan suihkussa.
Että joo, on pakko käydä aamuisin suihkussa. Toivottavasti naapurit ei pahasti häiriinny.
Mikset ole menossa siihen aikaan jo töihin? Vai lusmuiletko meidän piikkiin?
Onneksi minulla ei ole seinänaapureita. Ei siis sillä, että itse häiriintyisin muiden normaalista elämästä.