Huomenna sokerirasitustesti, apua :/
Jännittää ja pelottaa :(
Mulle sanottiin, että ei saa syödä tai juoda mitään kello 22 jälkeen. Aikani siellä on kello 8:15.
Luin netistä että se litku kannattaa juoda hitaasti 5 min aikana. Jos juo nopeasti niin arvot voi vääristyä.
Pakkaan eväät mukaan että voin syödä kun se on ohi. Ja otan kirjan ja kännykän mukaan.
Mitä muuta pitää huomioida? :/
Av-mamma rv 24+1
Kommentit (10)
Ei kannata jännittää. Helppo testi. Ensimmäiseksi otetaan verikoe, sitten nakkaat sen litkun ja parin tunnin odottelun jälkeen uusi verikoe. Siinä kaikki. Odottaminen (2t) on ikävintä, jo ei ole lukemista mukana. Litku kannattaa juoda nopeasti, koska se ei ole erotyisen herkullista. Sillä ei ole mitään merkitystä juoko hitaasti tai nopeasti. Vatsaanhan se päätyy.
T. Pari kertaa testattu
Yritä rentoutua ja tarkkaile oloasi. Muhun se litku vaikuttaa tosi voimakkaasti, tulee vartin sisään todella oksettava olo ja silmissä pimenee. Silloin pitää päästä makuulle ettei kupsahda lattialle ja siinäpä se pari tuntia vierähtääkin. En siis halua pelotella, se on oikeasti aika iisi homma, juot litkun ja odottelet ja annat välillä pistellä :)
et ole sen pöivän ainoa testattava, joten teitä on aulassa monia käymässä sitä prosessia läpi. jossain kohdin tulee raukea olo ja kirjan lukeminen saattaa olla väsyttävää. litku maistuu sokeriselta, ei mitenkään pahaa. omat eväät plussaa, ota vesipullo varuiksi. tsemppii.
Ei siinä ole mitään pelättävää. Itse join litkun melkein yhdeltä seisomalta, ei ole kukaan maininnut että olisi hyvä hitaasti juoda? Aika pian sen jälkeen tuli paha olo ja pyysin päästä sänkyyn makaamaan. Siinä se aika sitten menikin. Kaksi kertaa olen siis homman tehnyt ja molemmissa tuli tuo etova olo.
Oon ollu kaks kertaa raskauksien aikana sokerirasotuksessa, ekassa en saanut oksennusta pidäteltyä ensimmäistä tuntia minkä aikana ei siis saa oksentaa ja tokassa pääsin just siihen tuntiin ja sittenkin yrjö muisti tulla tasaisin välein. Muista ettet huhki hirveästi aamulla ennen rasitusta, saattaa nostaa sokeria ja vääristää tuloksia. Olikohan sen nimi nyt aamunkoittoilmiö
Oon neljä kertaa käynyt raskauksien takia, eikä siinä mitään jännitettävää ole.
Menet paikalle, juot litkun ja sitten vain istut ja kulutat aikaa sen pari tuntia verinäytteen ottojen lomassa. Makuulle pääsee, jos tulee paha olo.
Ei paha juttu ollenkaan.
Oli vähän Spriten ja vadelmalimsan makuista litkua, tosi äklöttävää. Muistutti vähän myös suolentyhjennyslitkuja
En menisi se on haimalle kova rasitus
Mä kävin jokunen aika sitten, en raskauden takia. Oli hiukan kiireinen labra, joten tuli kunnon mustelmat kyynärtaipeisiin. Eli muista puristaa pistoskohtaa kunnolla.