Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pyöräilykypärä

Vierailija
11.04.2016 |

Käytääkö vaan lapset vai myös vanhemmat kun pyöräilette?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytän ja käyttää myös muu perhe eli lapset ja mies. Olen itse menettänyt äitini pienenä liikenneonnettomuudessa. Äitini jäi pyörällä auton alle ja sai niin pahan aivovamman, että kuoli tajuihin tulematta. Joten todellakin kypärän laitan päähäni ja myös lapseni. Muiatan vieläkin teho-osaston ja erinäiset letkut. Olin silloin 5v.

Vierailija
102/152 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on kypärä lastenistuimessa matkustaessa. Se on hankala saada pysymään lapsen päässä suorassa oikeaoppisessa (?) asennossa, etten tiedä paljonko siitä tositilanteessa olisi hyötyä, mutta ainakaan muut ihmiset eivät paheksu.

Työajalla ajamillani matkoilla käytän kypärää, koska muuten pomo nillittää. Olenpa minä työnantajan käskystä pitänyt kummallisempiakin asioita päälläni. Vapaa-ajalla en käytä kypärää. Syynä ihan vain se, että pyöräily ilman päätä puristavaa ja hiostavaa kuuppaa tuntuu niin paljon kivemmalta. Todennäköisyys joutua onnettomuuteen, jossa kypärälle olisi tarvetta, on kuitenkin sen verran pieni, etten katso tarpeelliseksi tuottaa itselleni tuotakaan ylimääräistä riesaa.

Vierailija
104/152 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on kypärä lastenistuimessa matkustaessa. Se on hankala saada pysymään lapsen päässä suorassa oikeaoppisessa (?) asennossa, etten tiedä paljonko siitä tositilanteessa olisi hyötyä, mutta ainakaan muut ihmiset eivät paheksu.

Työajalla ajamillani matkoilla käytän kypärää, koska muuten pomo nillittää. Olenpa minä työnantajan käskystä pitänyt kummallisempiakin asioita päälläni. Vapaa-ajalla en käytä kypärää. Syynä ihan vain se, että pyöräily ilman päätä puristavaa ja hiostavaa kuuppaa tuntuu niin paljon kivemmalta. Todennäköisyys joutua onnettomuuteen, jossa kypärälle olisi tarvetta, on kuitenkin sen verran pieni, etten katso tarpeelliseksi tuottaa itselleni tuotakaan ylimääräistä riesaa.

Mieti jos kaadut ja lyöt pääsi ja lapsi istuu istuimessa ilman mitään vammoja

Vierailija
105/152 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä teet?

Vierailija
106/152 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ammatissa työantaja vaatii että pyöräilykypärä käytetään?

Vierailija
107/152 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
108/152 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttää, itse kun olin pieni äitini ei käyttänyt. Väitti niiden olevan liian pieniä päähän, kovan kovaa aina sanoin vastaan, että ne on säädettäviä. Edelleen yritän häntä saada kypärää käyttämään, on nimittäin niin pieni vaiva suuresta suojasta.

Vierailija
109/152 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki käyttää, itse kun olin pieni äitini ei käyttänyt. Väitti niiden olevan liian pieniä päähän, kovan kovaa aina sanoin vastaan, että ne on säädettäviä. Edelleen yritän häntä saada kypärää käyttämään, on nimittäin niin pieni vaiva suuresta suojasta.

Et siis ole onnistunnut vielä? Liikenneturvan sivulla nyt aiheesta hyvä lukemista

Vierailija
110/152 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
111/152 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ok. Muistatko millainen kypärä suojasi sinua? Entä millainen käytät nyt? Merkki ja malli?"

Ihan tavallinen kypärä marketeista mulla aina ollut. Reuna menee reilusti yli päänreunan myös edessä, ei siis sellainen pottamalli. Samaa sävyä pyörän kanssa, se on tyylikkyyttä mielestäni. 

Muistakaa myös katsoa aina sivulle kun käännytte tai vaihdatte pyörätien laitaa. Pelkkä käsimerkki ei riitä, tätäkin on nähty, ystävällä meni nilkka tällaisessa kolarissa mutta sen sai leikattua. Kaikesta ei voi suojautua mutta yrittää kannattaa ja kypärä ja pieni valppaus ei ole iso juttu.

Jahas sitä taitaisi päästä jo rullaluistelemaankin, käytän siinäkin kypärää ja kaikkia mahdollisia suojia vaikka en ole kaatunut ikinä.

ok, et siis muista merkki ja malli?

Sä olet nyt jo useamman vuoden jankannu täällä tuota merkkiä ja mallia. Mikä tämän sairauden nimi on ?

Vierailija
112/152 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
114/152 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
115/152 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijät tarvitsisivat myös kypärää (vammautumisriski on 1,4 kertaa suurempi kuin kypärättömällä pyöräilijällä. Kypärän käyttö myös pelastaisi valtavat määrät ihmisiä sekä kuolemalta että loukkaantumisilta, jos autoissa käytettäisiin kypärää.

Vierailija
116/152 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
117/152 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
118/152 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ja ihan vain siksi, että annan esimerkin lapsilleni. Muuten tuskin käyttäisin, vaikka ymmärrän, että päävammat ovat vaarallisia ja yleisiä jos pyöräilyonnettomuuteen joudun.

Vierailija
119/152 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Ja ihan vain siksi, että annan esimerkin lapsilleni. Muuten tuskin käyttäisin, vaikka ymmärrän, että päävammat ovat vaarallisia ja yleisiä jos pyöräilyonnettomuuteen joudun.

Sama täällä. Jos pyöräilen yksin niin kypärä jää usein kotiin

Vierailija
120/152 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Jos pyöräilen yksin niin kypärä jää usein kotiin

Eli silloin sinun mielestä ei voi sattua mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan