Poliisiylijohtaja: poliisi puuttuu jatkossa tehokkaammin netin vihapuheisiin
Kommentit (38)
Ehkä palstan miesviha saadaan vihdoin kuriin. Hienoa.
Nyt todella sormi keskellä suuta!
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/oikeus-rasistiksi-haukkuminen…
Nykyään näkee joka paikassa myös kauheaa vihapuhetta ainakin työttömiä ja vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan. Toivottavasti myös siihen puututtaisiin.
Joo, palkataan 100 fobbaa ja Ernoa lisää
Eräs taho on näköjään huolestunut uutisesta :)
Ilmoittaneet aiheettomasti asiattomaksi, heille bannia. Mä en voi sietää pilkkupoliiseja.
Ei totuuden puhuminen tai kirjoittaminen edelleen ole vihapuhetta.
Poliisiylijohtaja voisi keskittyä pöytänsä siivoamiseen.
Vihapuhe ja faktahan luetaan samaksi asiaksi ..eli kaikki tullaan poistamaan.
Voisikohan poliisi puuttua huoritteluunkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitän tähän nyt näytteen vihapuheesta: tietyt kansallisuudet ovat yliedustettuina seksuaalirikoksissa.
Kyllä minä näitä jatkossakin aion silti puhua.
Nettivinkattu.
Tuota noin.. Eipä tuollaisen asian toteaminen ole vihapuhetta ketään kohtaan. Tässä vihapuheen määritelmä artikkelista:
"
Mikä vihapuhe?
Vihapuheella tarkoitetaan yleensä sellaisia ilmaisuja, joilla hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää vastaan heidän ominaisuutensa tai mielipiteidensä takia.
Vihapuheet ovat loukkaavia, alistavia, ja ne luovat eriarvoisuutta ja lietsovat pelkoa.
Vihapuheessa ratkaisevaa on sisältö – niiden muoto voi vaihdella täysin pidäkkeettömistä nettikommenteista asiallisesti jäsenneltyihin teksteihin ja puheisiin asti.
Äärimmillään vihapuheet täyttävät rikosten tunnusmerkistön. Usein kyse on kunnianloukkauksista tai kiihottamisesta kansanryhmää vastaan."
Esimerkkejä vihapuheesta:
"Matti Meikäläinen on ruma ja tyhmä."
"Kaikki X-maalaiset ovat haisevia ja jokaikinen heistä on terroristi."
"Haluan ****** sinut senkin oksettava suva**ihuo*a."
"Suomalaiset ovat suvaitsemattomia rasisteja."
Tämä ei ole vihapuhetta, vaan...:
turvallisuudesta puhumista: "Puskarai*kausten määrä on lisääntynyt, pelkään kulkea yksin pimeällä." HUOM: ei loukattu/haukuttu tiettyä ihmistä/kansallisuutta/etnisyyttä.
mielipide uskonnoista: "En ymmärrä uskontoja, uskonnot voivat olla vaarallisia ja haitallisia. Etenkin islaminusko, sillä se on ennen kaikkea poliittinen järjestelmä." HUOM: ei loukattua/haukuttu tiettyä ihmistä/kansallisuutta/etnisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitän tähän nyt näytteen vihapuheesta: tietyt kansallisuudet ovat yliedustettuina seksuaalirikoksissa.
Nettivinkattu.
Aiotko haastaa nyt tilastokeskuksen oikeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkattu.
Aiotko haastaa nyt tilastokeskuksen oikeuteen?
Aluksi ajattelin edetä ihan vain rikosilmoituksella, jos nettivinkkini ei kiinnosta Fobbaa.
Puuttuuko myös huumeiden salakuljetukseen? noin niinku syyllisenä
Totuus ei pala tulessakaan. Muistakaa se.
"Ja minua on aina ihmetyttänyt miksi rasisti, joka on ylpeä aatteistaan ja ideologiastaan pelkää niin paljon rasistin leimaa?"
Jos ne eivät itse pidä puheitaan rasistisina, eivätkä siksi miellä itseään rasisteiksi.
Ihmisten pitäisi silti enemmän mieltää se seikka, että kysehän on aina sanoista ja kirjaimista, kuten rasisti-sanankin kohdalla. Kun sen mieltää, niin pelko väistyy. Silti voisi olla arvostelematta toisia ihon värin tai muun ominaisuuden perusteella, koska se ei ole reilua, mutta sen uskonnon voisi haukkua lyttyyn huoletta pelkäämättä rasisti-sanaa. Samalla voisi sanoa, että vastustan uskonnon perusteella.
Viesti 46/18. Taisi taas muutama tilastollinen fakta poistua.
Hyvä, ehkä Hennastakin päästään sitten. Jatkuvasti haukkuu esim. homoja.
Loistavaa!!