Nyt on naapurit kohdillaan! :D
Löytyy kymmenen henkinen somaliperhe, neljä virolaisperhettä, yksi turkulaisperhe, 12 suomalaista, joista kahdessa perheessä perheenpää poliisi ja yksi perheen pää ajelee liivit päällä mopollaan.
Kesäjuhlia odotellessa..
Pieni rivariyhteisö ns. hyvältä alueelta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somaliperhe hyvällä alueella? Tuskin on oikeasti hyvä alue, sori vaan.
Mä asun omakotitaloalueella Helsingissä ja veikkaisin että tälläkin alueella asuu somaliperhe. Eihän tämä nyt ullanlinna ole, mutta ei täältä asuntoa saa alle 200 tuhanteen.
Heh, no halvalla alueella asut. Olet laittanut vähät rahasi paskaan. Otan osaa.
Mä jätän noi bileet väliin, sori vaan. Mutta lykkyä pyttyyn, jos noin asian voi ilmaista. ;)
Peräänkuulutan suvaitsevaisuutta! Olen itse asunut jo 20 vuotta turkulaisvaltaisella alueella ja alun kulttuurishokin jälkeen kaikki on mennyt ihan hyvin. On tärkeää sopeuttaa myös omaa käytöstään, olen jo oppinut, ettei ohikulkijoihin pidä ottaa katsekontaktia tai että tervehtiminen on turkulaiselle todella intiimi ele, jota käytetään vain läheisimmissä ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
miten nuo muut suostuvat asumaan turkulaisen naapurissa????
Sitä täälläkin ihmetellään kun edes romanit eivät suostu siihen. Ehkä niille ei ole kerrottu, että kyseessä on turkulainen, ehkä on valehdeltu turkulainen maahanmuuttajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa? Somalit ja virolaiset ei asu hyvällä asuinalueella.
Vastakkaiselta suunnalta.
Tässä on nyt joku hassutus käynyt, kun somaleista vanhemmat käyvät töissä. Isovanhemmat ovat paljon lasten kanssa pihalla. Eli lapsia "vain" kuusi tässä perheessä, kun isovanhemmatkin on perheenjäseniä.
Virolaiset on hyvää porukkaa pääsääntöisesti. Tässä ahkeria ihmisiä, ystävällisiä ja nauravaista kansaa.
Turku maininta erikseen siksi, että mä en aina ymmärrä mitä puhuvat. Siellä oli Raumaa isovanhemmistossa, että ehkä siksi. Eli oma moka, yritän ottaa niistä selvää.
Prätkä äsken röpsötti pihasta pois ja sillä tulikin mieleen, että mitäs jengiä tässä asuukaan nykyään. Rupes naurattamaan, eihän tätä kukaan usko jos ääneen sanoo.
Tuo mopotyyppi on uusin, se vielä mietityttää. Oli se heti jelppaamassa, kun lasten kanssa fillareita huollettiin viikonloppuna.
AP
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa? Somalit ja virolaiset ei asu hyvällä asuinalueella.
Mun naapuri on virolainen. Etu-Töölössä asutaan, talon neliöhinnat n. 6700 e. Naapurit on suomenruotsalaisia, suomalaisia ja virolainen, tässä järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somaliperhe hyvällä alueella? Tuskin on oikeasti hyvä alue, sori vaan.
Mä asun omakotitaloalueella Helsingissä ja veikkaisin että tälläkin alueella asuu somaliperhe. Eihän tämä nyt ullanlinna ole, mutta ei täältä asuntoa saa alle 200 tuhanteen.
Heh, no halvalla alueella asut. Olet laittanut vähät rahasi paskaan. Otan osaa.
Halpa ja paska, mutta oma on, eikä pankin <3
Enkä mä voi sille mitään ettei noista purkukuntoisista rintamiestaloista voi pyytää enempää :D
Kunhan ei mustalaisia ole niin nou hätä.