===ELOKUISTEN TIISTAI===
Kommentit (11)
Tultiin sunnuntaina reissusta ja olen puolikoomassa nakkaillut tavaroita takaisin paikoilleen. Tänäaamuna sitten vasta huomasin, että suolaliuostipat ja Jekovit ovat menneet vääriin paikkoihin...... Olenpa sitten illalla tuikannut Jekovitia tukkoiseen pieneen nenään ja aamulla suolaliuosta lusikalla suuhun! Nyt aamulla, kun tajusin, että hoitopöydällä on suolaliuoksen tilalla Jekovitia, kuului päässäni kauhea raksutus muutaman sekunnin ja sitten vasta tajusin, että ei saakeli! Noh, onneksi ei pahemmin käynyt...
Viime yö oli meillä aivan hanurista, poika huusi pariin otteeseen kuin hinaaja ja aamuyöstä alkoi sitten ulisemaan vajaan tunnin välein. Hohhoijaa, olisi taas voinut nukkua vähän enemmän.
Mutta aamulla kun herättiin, oli äitiä vastassa hymyilevä, touhua täynnä oleva pikkukaveri, jolle ei kerta kaikkiaan voi olla vihainen! On meidän pikkuinen sentään vaan ihana!
Tänään olisi tiedossa kahvittelua Helsingissä, kiva päästä taas ihmisten ilmoille! :)
Eilisen pelon ja huolen jälkeen uusi aurinkoinen päivä näyttää jo.. no jaa, aurinkoisemmalta!
MEillä neiti päätti herätä keskellä yötä harjoittelemaan konttausasentoon nousemista. Kamalasti oli jonnekin menossa, mutta ei suostunut aamullakaan kertomaan, että minne !!! :0)!
Outoa oli herätä yöllä, kun on tottunut nukkumaan läpi yön.. kaikki tuntui jotenkin pelottavalta ja aavemaiselta... huih.
Tyttö harjoitteli aikanasa nousemista, jonka jälkeen kai nukahti, koska huoneesta ei kuulunut mitään.
Kaksi kertaa aamusella kävin kääntämässä tytön takaisin masulleen, kun oli vaeltanut jalkopäähän peiton alle... hassu tyttö!!!!
Laitoin tuonne aloituksen nokkamukin käyttöönotosta. Mulla ei ole hajuakaan, että miten sitä pitäisi aloittaa!! Onko teillä muilla jo muki käytössä/harjoitukset käynnissä??
Tänään taas muskariin! Jipii!!
Mukavaa päivää kaikille!
Heather ja Neiti-Nessukka-vaeltaja-hassunen
Täälläkin suunnalla nukutaan edelleen katkonaisesti. Unna taisi eilisessä pinossa kysellä rokotteesta ja sen jälkeisestä nuhasta. Meillä käynyt aivan samalla tavalla!! Molemmilla kerroilla tyttö tuli tosi kärttyiseksi parin tunnin päästä rokotteesta ja siitä jatkui nuhalla. Ja jatkuu edelleen.
Illat menee vielä ihan sujuvasti eli tytön saa mukavasti nukkumaan n. klo 20.30 ja siitä nukkuukin hyvin tuonne aamuyölle (yleensä). Siitä eteenpäin onkin jatkuvaa heräilyä ja huutoa. Hampaita ei kuitenkaan ole vielä tulossa, ainakaan mun näppeihin ei tunnu mitään.
Nyt levottomuus vaivaa päiväuniakin; nytkin olen käynyt heijaamassa vaunuja ties monettako kertaa ulkona, kun vähän väliä tyttö parahtaa itkuun. Taidanpa varata lääkäriajan, saavat tarkistaa, löytyykö korvista jotain. Nyt kahvin keittoon ja keksipaketille!
Meillä yö meni taas hyvin 21-09 neiti nukkui heräämättä:) mies lähti työreissuun taas aamulla aiaksin ja minä jäin kera kolmen nassikan tänne kotimieheksi. No perjantai aamuna olisi tarkoitus lentää perässä viikonlopun viettoon tuonne pääkaupunki seudulle, mummi ja ukki ottaa lapset hoidettavakseen siksi aikaa, isot lapset oikein odottavat sitä että pääsee mummolaan touhuilemaan ja leikkimään, ainoastaan tuo Iina mietityttää.
Iina siis ole ollut missään vielä ilman minua yötä, joten miten se pärjää, no kyllähän mummi antaa kaiken huomion ja hoivan toiselle, mutta pärjääkö äiti, onkin kysymys toinen:)
Räkätauti hieman tosiaan vaivaa Iinaa vielä, käytinkin eilen yksityisellä tarkastuksessa, mutta korvat oli ok, ain muutenkin kaikki ok, ei muuta kuin sairastelua kera panadolin ja yskänläkkeen...
Mutta nyt ruokahommiin taas vaihteeksi:)
marraspallo ja lapset
Käytiin tänään neuvolassa.
Heather: Älä ole huolissasi! Jotkut lapset vaan kasvaa hoikkana/hoikiksi. Mulla on ekaluokkalainen, jonka painokäyrät on menneet uskomattoman alhaalla ja laiha hän onkin, mutta terve. Ollaan käyty muutaman kerran ihan verikokeissakin, eikä ole mitään löytyny. Useinhan se on geeneissä kuten sullekin sanottiin.
Joo, Ennillä oli joku pituuspyrähdys ja painokäyrä luonnollisesti jyrkässä laskussa. Voi myös olla, etten pitäny tarpeeks hyvin paikallaan ja pituuutta mitattiin liikaa, tiedä häntä. Ens kerralla sit nähdään. Kahdesan kuukauden ikäisenä on sit lääkärineuvola. Onkos muillakin?
Mitat oli nyt 62,7 cm ja 5980 g, laitan kyllä tuonne neuvolapinoonkin.
Mitäs muuta... Edelleen pyörii lattialla, vähän ryömii, hampaita odotellaan. Poskien iho on parantunut sitä mukaa kun pakkanen laskee, joten varmaan siitä johtuvaa. Ainoa sopimaton ruoka on tällä hetkellä omena, sekin varmistetaan jossain veiheessa kokeilemalla uudestaan. Tosi vähällä ollaan päästy, empatiat vain allergikoille! Yöt väsyttää, kun syödään vieläkin kolme kertaa. Ei varmaan tarviis kuin kerran, mutta en ole vielä raaskinut/jaksanut koulia neitiä, kun vielä olen kuitenkin päivät jaksanut touhuta. Varmaan kuitenkin parin kuukauden sisään täytyy ottaa vaunut käyttöön ja koittaa päästä eroon ainakin kahdesta syötöstä...
Eipä sen ihmeempiä, taustalle siis.
Kukka ja Enni-Nökkönen
Kukka-75:
Käytiin tänään neuvolassa.
Heather: Älä ole huolissasi! Jotkut lapset vaan kasvaa hoikkana/hoikiksi. Mulla on ekaluokkalainen, jonka painokäyrät on menneet uskomattoman alhaalla ja laiha hän onkin, mutta terve. Ollaan käyty muutaman kerran ihan verikokeissakin, eikä ole mitään löytyny. Useinhan se on geeneissä kuten sullekin sanottiin.
Kukka ja Enni-Nökkönen
Hei !!!
Kiinostus heräsi minkä kokoinen tämä ekaluokkainen on???
Meillä on nyt 5v3kk tyttö joka on PIENI siis 5v neuvolassa oli tasan 100cm pitkä ja painoi vain 15,1kg. Itse en ole huolestunut hänen kasvustaan, mutta muille saa aina olla selittämässä, varsinkin kun poika joka on pian 4v on isompi kuin hän niin ovatko kaksosia ja miksi tuo tyttö on pieni onko siinä vikaa?!?!?!!?
Itse olen ollut 5v 95cm pitkä ja painanut 14.8kg joten geeneissä taitaa olla tuo tytön kasvu:) ja neuvolassa ovatkin ymmärtäneen tämän että minä olen ollut ihan yhtä pieni tai pienempikin kuin hän. Ja kuitenki olen kasvanut ihan aikuiseksi ja vielä mormaalin pituiseksi ja painoiseksi:)
Marraspallo
Tässä tietoja:
Ekaluokkalainen poika on siis syntynyt 30.8. -98
5.8.03 Pituus 97 cm ja paino 12,3 kg
13.10.04 Pituus 102,6 cm ja paino 14,2 kg
9.5.05 Pituus 105,8 cm ja paino 14,7 kg
Siis ihan mahdoton kirppu. Tuo viimeisin on ennen koulun alkua. Luulen, että tällä hetkellä on n. 111 cm ja paino ehkä 17-18 kg, joten ehkä joku pien pyrähdys menossa. Olen itse ollut toooosi pieni kouluun mennessä, nytkin tosin vain 154 cm. Harmittaa kun ei ole omaa neuvolakorttia tallessa =(
Ja meilläkin poikia luullaan kaksosiksi! 1,5 vuotta ikäeroa. 5-vuotias on 105 cm pitkä ja samanpainoinen kuin ekaluokkalainen. Että selitellään täälläkin =)
Lippu korkealla!
Nautiskelen tässä hetken kahvikupin ääressä. Voi tota siniseltä taivaalta tulevaa auringonpaistetta... Se lämmittää jo selkeästi, huomaa huoneista jotka on etelään.
Emma ei onneksi vielä ryömi, puhumattakaan että koittaisi konttausasentoon. Kyllä tuo ehtii vielä moneen kertaan. Joka viikosta olen iloinen kun paikallan pysyy. Isosisko lähti kävelemään tasan 1v3kk ja hyvin on sen jälkeen ehtinyt, välillä vähän liikaakin. Parikin lastentarhan opettaja ystävääni katseli kolme vuotiaana ja kehui kovasti motoriikkaa. Sanoivat kylläkin,että osansa varmasti on sillä että aika vaikeakulkuisessa metsässä käveltiin (ja kävellään) monta kertaaa viikossa.
Tuntuu haikealle, kun Emma kasvaa niin kovaa vauhtia. Kohta ei ole enää vauvaa perheessä...
Nyt on parasta pistää vauhtia, tytölle ruokaa ja vaunuihin niin pääsee itsekin kävelylenkille, koirakin näyttää pitkästyneelle ja odottaa ulos pääsyä.
Aurinkoista päivää
meillä meni tälläkertaa yö vähän huonosti......herätykset 2, 5, 6 ja 8.30 ylös.nukkumaan 22. Esikoinen heräsi vauvan huutoon 5-6 välillä ja meinasi että nyt herätään, siinä sitten tapeltiin varmaan 30min ja nukahti ja nukkui 8.30. Että EI KIITOS lisää tällaisia öitä:)
Nyt sitten aamu tapeltiin esikoisen kans ja vauvakin nukkuu niin että 5min välein pitää käydä vaunuja vatkaamassa.Ihan kuin oolis maanantai:)
no nyt huutonettiin
moi
Onpas tuolla ulkona ihanan aurinkoista! Oltiin poitsun kanssa keskustassa kaupoissa ja mukaan tarttui h&m:ltä läjä vauvan vaatteita: body, paita, yöpukuja, housut, sukat. Ostin 74 cm vaatteita, paitsi body ja paita ovat 80 cm. Meillä pitää nuo bodyt olla aina tosi paljon isompia kuin senhetkinen " oikea" koko. Ollaan saatu aika monet bodyt lahjaksi, jotka olivat jo lahjan antohetkellä pieniä. Yritin katsella itsellenikin vaatteita, mutta ei siihen oikein osannut orientoitua, kun vaunut olivat mukana.
Heather: toi sun nokkamukialoituksesi oli hyvä, oon miettinyt ihan samaa. Meillä ei vauva juo pullosta, joten siirrytään suoraan nokkamukiin. Ollaan pari kertaa koitettu antaa maitoa pienestä taikamukista. Kun venttiili on paikallaan, poika ei älyä imeä niin, että nestettä tulisi suuhun. Juominen onnistuu vähän paremmin, kun venttiilin ottaa pois, jolloin neste tulee vapaasti imemättä. Puolet maidosta tulee tosin tällöin rinnuksille. Täytyy varmaan alkaa harjoitella useammin vaikka veden kanssa niin kuin pinon vastauksissa kehotettiin.
Jippii!! MEILLÄ NUKUTTIIN KOKO YÖ! Nukkumaan Ava meni klo 20 ja heräs 6.30. Eikä kovin nälkäseltä silloinkaan vielä tuntunut. Heräsin kyllä itse jo 04 aikoihin ja odottelin et kohta se herää. Esikoinen kun nukkui vasta 10kk iässä ekan kokonaisen yön niin tää tuntuu juhlalta! Toivottavasti nää jatkuu...
Torstaina Ava täyttää sen 6kk. Huomenna tulee kummisetä ja kummitäti käymään, uunissa on kakkupohja et päästään herkuttelemaan. Perjantaina tulee vielä isovanhemmat kahville. Nopeesti tää aika on menny, meidän vauva jo 6kk!
Tänä aamuna yritin Avan laittaa syöttötuoliin, mut ei neiti osaa siinä vielä istua. Taittuu kaksinkerroin ja nenä kolahtaa melkein pöytään, joten meillä syödään vielä sitterissä.
Eipä muuta...