Muiden homopoikien äitejä paikalla? Mitä mietteitä?
Olin laittamassa tätä kommenttia ketjuun: miksi lesbot ovat rumia, mutta modet ehtivätkin poistaa koko ketjun. En sitten tiedä miksi?
Minusta sukupuolirooleista kaikelta kantilta saisi puhua.
Eli tässä nyt tämä, vaikka konteksti puuttuuu, niin joku ehkä haluaa lukea. Näin kirjoittamisen vaivan, niin haluan tämän luettavaksikin:
Minulla homopoika (25-vuotias), on todella ns. päidenkääntäjä, niin hyvännäköinen on. Toki tietyllä feminiinisellä vivahteella. Mutta tämä ei estä tyttöjä huokailemasta. Homous ei tule niin vahvasti läpi, että sen näkisi ihan tuosta vain.
Keskusteluyhteydessä, missä ilmeet, eleet ja äänenpainot ovat läsnä asia selvinnee useimmille.
Poika (minulle poika, muuten tietysti mies) on myös kiinnostunut sisustuksesta, ulkonäöistään paljon enemmän kuin sinkut perusheteromiehet.
Uskon eniten tähän selitykseen, että raskaudenaikainen hormonitasapaino on taustalla. Minulla on kaksi muutakin poikaa ja kaksi tytärtäkin. He ovat heterosuhteissa.
Ihan sinut olen asian kanssa, ei siinä mitään. Joskus tulee vain häntä katsellessa mieleen, että vähän hukkaan menee..... On nimittäin ehdottomasti komein/kaunein lapsistani. Mutta sitten ymmärrän, että mihin ihmeen "hukkaan", olenpa typerys ajattelultani. Varmasti toiset homomiehet nauttivat hänen olemuksestaan. Miksi se naisen pitäisi olla?
Kommentit (29)
Asia voi olla toki niinkin, että hän osaa korostaa parhaiten ulkonäköään.
Tuttuni homopoika hankki perheen lesboparin kanssa eli geenit eivät menneet hukkaan. Lapsistakin tuli ihan tavallisia kahden rakastavan kodin omistavia kunnollisia varhaisteinejä.
Aika stereotyyppi homosta. Suurin osa homomiehistä on tosin sellasia että niistä ei päälle päin sitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Oliko hän homomainen jo lapsena? Leikkikö nukeilla?
Ei leikkinyt nukeilla, mutta ei osallistunut varsinaisiin poikien leikkehin innolla. Siis tällaisiin taistelu- ja uhoamisvietin johdattelemiin asetelmiin.
Siinä, missä veljet ottivat kepin käteen "aseeksi", niin vetäytyi mieluummin. Ei arka lapsi kuitenkaan ollenkaan, hyvinkin avoin ja rohkea tyyppi.
Hänen mieleisensä leikit olivat androgyynejä, jos näin voi sanoa. Pelaamista, hippaa ... ihan perinteisiä kaikille sopivia pihaleikkejä. Muistanko nyt oikein, että nukenrattaita kyllä jossain vaiheessa työnteli? Mutta kyseessä ei mielestäni ollut erityinen hoivavietti missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika stereotyyppi homosta. Suurin osa homomiehistä on tosin sellasia että niistä ei päälle päin sitä näe.
Naurahdin samalle. Ainoat tuntemani homot ovat isoja karvaisia rekkamiehiä ja pari yhtä perusäijää maatalon isäntää.
Vierailija kirjoitti:
Niin... tietysti tietää juuri niistä, joista se näkyy päälle päin. En tunne piirejä siten, että osaisin arvioida väittämääsi. Homotutka pitää sisällään tietysti paljon muuta kuin ulkonäön. Esim. sanavalinnat voivat olla jotenkin epämiehekkäitä.
Vaikka jos käyttää "apua"-sanaa ampiaisen pörrätessä ympärillä. Se on usein pienestä kiinni.
ap
Kiva, että sulla on komea poika. Olen esteetikko, kuten varmaan moni muukin ihminen, ja kauniita kanssaihmisiä on aina mukava katsella.
Mutta sillä ei kai ole suurta väliä, onko poikasi homo vai hetero. Itselläni on hätkähdyttävän kaunis sukulaistyttö, joka sattuu olemaan lesbo. Eipä tälläkään kohtaa sukupuolisella suuntautumisella merkitystä ole.
Se on tietysti typerä olettamus, että kaikki homot olisivat komeita ja kaikki lesbot rumia. Heissä on tietenkin (ulkoisesti) kauniita ja rumia ihmisiä ihan samassa suhteessa kuin heteroseksuaaleissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurahdin samalle. Ainoat tuntemani homot ovat isoja karvaisia rekkamiehiä ja pari yhtä perusäijää maatalon isäntää.
Tätä en täysin ymmärrä? Missä asut tai mitkä piirisi ovat.
Täällä Helsingissä on kyllä homohomoja, jotka katukuvassa erottaa nimenomaan hienostuneesta, kultturellista olemuksesta. Stockan herkuun vaikka huomenna ja katsele sillä silmällä.
Minä puolestani en tunne ketään homoa karvaista rekkamiestä. En silti epäile, etteikö heitä ole ja paljon.
ap
Puhut oudosti ja epäkunnioittavasti pojastasi.
Poikani on homo. Olen tiennyt sen "aina", ja kun varhaisessa teini-iässä asiasta kertoi niin ei ollut todellakaan mikään elämää suurempi asia.
Eli ei mene hukkaan, enkä analysoi häntä sen perusteella minkä näköinen hän on tai piippaako ihmisillä homotutka hänen käytöksestään. Hän on ihminen, hyvä, persoonallinen, rakastava ihminen, minun lapseni. Hänen seksielämänsä ei kuulu minulle saati muuta tunteitani tai miten näen hänet.
Seksuaaliterveysasiat käytiin läpi ja ihan samat murrosiän kuohut ja ekan seurustelukumppanin jännyyden. Mä olin tietty nolo kun hän toi ekan poikaystävän näytille, nykyään käyvät miehensä kanssa jo "liiankin" usein. No ei.
Miten voit edes kirjoittaa noin pojastasi? Lue nyt ajatuksella tekstisi uudestaan..
Itse olen 110% hetero mutta ulkonäkööni panostan todella ja olen kiinnostunut muodista, erityisesti klassisesta miesten muodista, ja sisustuksestakin ymmärrän varmaan enemmän kuin moni mies, siinäkin tosin pidän vanhasta tyylistä.
M21
Ehkä 9 nuo ajatukset ovat juuri sellaisia, joita aloittaja ei koskaan voi sanoa ääneen. Ja hänellä on jotenkin kesken tuo, mitä ajattelee pojastaan, siinä on jotain, mitä hän ei ole itselleen selvittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Poikani on homo. Olen tiennyt sen "aina", ja kun varhaisessa teini-iässä asiasta kertoi niin ei ollut todellakaan mikään elämää suurempi asia.
Eli ei mene hukkaan, enkä analysoi häntä sen perusteella minkä näköinen hän on tai piippaako ihmisillä homotutka hänen käytöksestään. Hän on ihminen, hyvä, persoonallinen, rakastava ihminen, minun lapseni. Hänen seksielämänsä ei kuulu minulle saati muuta tunteitani tai miten näen hänet.
Seksuaaliterveysasiat käytiin läpi ja ihan samat murrosiän kuohut ja ekan seurustelukumppanin jännyyden. Mä olin tietty nolo kun hän toi ekan poikaystävän näytille, nykyään käyvät miehensä kanssa jo "liiankin" usein. No ei.
Miten voit edes kirjoittaa noin pojastasi? Lue nyt ajatuksella tekstisi uudestaan..
Oudosti ja epäkunniottavasti?
No ei kyllä ollut lainkaan tarkoitus. Hän on valmistunut jo yliopistosta ja on kaikin puolin arvostukseni kohteena. Eikä opintoasiat ym. ole mitään kummempia asioita. Rakastan ja arvostan häntä lapsenani aina ja ikuisesti.
Ehkä aloitus oli vähän omituinen, koska tosiaan alun perin oli tarkoitus mennä keskustelun jatkeeksi toiseen ketjuun. Se siis poistettiin. Ketjussa oli nimenomaan ulkonäkö kyseessä ja siitä ehkä vääristymä näin kontekstista erotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos fiksusta tekstistäsi.
Minun mielestäni ap on joko satutäti tai jotenkin häiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en täysin ymmärrä? Missä asut tai mitkä piirisi ovat.
Täällä Helsingissä on kyllä homohomoja, jotka katukuvassa erottaa nimenomaan hienostuneesta, kultturellista olemuksesta. Stockan herkuun vaikka huomenna ja katsele sillä silmällä.
Minä puolestani en tunne ketään homoa karvaista rekkamiestä. En silti epäile, etteikö heitä ole ja paljon.
ap
Voi hyvänen aika. Tää on jo liian törkeää.
Ai että ihan seksuaalisen suuntautumisen tunnistaa kuin minkäkin sirkusolennon ja KAIKKI homot on samanlaisia. No mistä sen heteron tunnistaa? Onko ikävää kun et mahdu heteron stereotyyppiin? Mikäs se olikaan? Eikun ai niin, onkin vapaus ollla oma itsensä, persoona, eikä stereotyyppi suuntautumisestaan.
Et kärpästäkin sohitaan ja sanotaan apua ja eleet ja ääni on homomaisia(mitä se tarkoittaa? Millainen on heteroääni tai ele?).
Ole hiljaa. Lopet tuo provoaminen tai jos oikeasti olet homon äiti niin. Tuki. Suusi.
Uteliaisuudesta aattelin katsastaa tätä keskustelua, vaikka en ole sen paremmin äiti kuin homo. Valitettavasti olen huomaavinaini, että homoutta yritetään taas jotenkin yksinkertaistaa. - Homot pukeutuvat tietyllä tavalla. - En myöskään itse usko siihen, ett kenenkään homous tulisi ilmi varsinaisesti sanavalinnoista, jotka olsivat jotenkin "epämiehekkäitä." - Jos niin olisi niin liittäisimme homouden tarkoittavan sitä, että homous tarkoittaisi jonkinlaista korostunutta feminiisisyyttä; näin ei minusta ole. On mielestäni vähän vaarallista ja tai arveluttavaa, jos alamme rivien välistä arvelemaan kenenkään seksuaalista suunatutuneisuutta. Niin ja en ymmärrä ollenkaan, että homomies menisi, jotenkin vähän hukkaan... Menenkö minäkin hukkaan, jollen saa lapsia? - Senkö olisi oltava elämässä ykkösprioriteetti? Tai jos haluaa tutustua toiseen naiseen tai mieheen, niin syvimmän tai huipentuman tuo tutustuminen saavuttaisi kun päädytään harrastamaan yhdessä seksiä? Minun mielestäni ei. Monen ihmisen ajatuksiin ja näkemyksiin jne. seurasta nautin ja iloitsen suuresti, enkä iki kuuna osaisi tai haluaisi seksiä heidän kanssaan, enkä silti koe, että suhteemme tai aikani menisi heidän kanssaan millään muotoa ns. hukkaan.
9: Ihmisiä ei auta homojen tuomitseminen yhtään sen enempää kuin sinun harrastama tuomitseminen niitä kohtaan, jotka vasta käsittelevät asiaa. Antakaa ihmisille aikaa tottua!
Minusta on jotenkin outoa, että homoille ja lesboille suvaitaan se, että he (tai ainakin jotkut heistä) kamppailevat asian käsittelyn kanssa. Samalla kuitenkin vaaditaan, että lähipiiri osaa suhtautua siihen heti oikein, tai mitä nyt kukin oikeana pitää.
15: Mitä luulet voittavasi tuollaisella räyhäämisellä? Ihan oikeasti? Jos haluat asennemuutosta, niin tuo ei ole se tapa. Vai muutatko itse mielipiteesi asioista, jos sinut haukutaan lyttyyn?
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudosti ja epäkunniottavasti?
No ei kyllä ollut lainkaan tarkoitus. Hän on valmistunut jo yliopistosta ja on kaikin puolin arvostukseni kohteena. Eikä opintoasiat ym. ole mitään kummempia asioita. Rakastan ja arvostan häntä lapsenani aina ja ikuisesti.
Ehkä aloitus oli vähän omituinen, koska tosiaan alun perin oli tarkoitus mennä keskustelun jatkeeksi toiseen ketjuun. Se siis poistettiin. Ketjussa oli nimenomaan ulkonäkö kyseessä ja siitä ehkä vääristymä näin kontekstista erotettuna.
Kyllä, puhut todella omituisesti ja epärakastavasti pojastasi. Miten toi yliopisto liittyy yhtään mitenkään arvostamiseen? Itse arvostan poikaani, koska hän on hyvä ja kohtelias ihminen.
No ehkä se ketju poistettiin, koska koko keskustelu on typerä. En voi yksinkertaisesti uskoa, että sinä voit homon äitinä jauhaa jotain vastaavaa. Luulisi, että olet nähnyt läheltä miltä tuo tuntuu.
Peilaat omituisesti poikaasi hänen homouteensa. Hän on ensisijaisesti homo, kenen käyttäytymistä analysoit homouden perusteella. Joko teillä on mennyt kiintymyyssuhteessa jokin pahasti vinoon tai sitten et vaan kykene normaaliin rakkauteen, mutta kerronpa sinulle nyt: normaali äiti ei perusta poikansa seksielämää hänen persoonallosuudekseen. Hän on poika sinulle. Miten voit puhua näin?
Ja kaikille teille idiooteille, jotka oikeasti uskotte siihen median syöttämään yksipuoliseen, halveksivaan ja vastenmieliseen karikatyyriin homoista ja siitä minkälainen homon pitää olla, ninulla on teille uutisia:
Homoja on kaiken näköisiä, kokoisia, luonteisia, eleisiä, kaikilta elämän osa-alueilta, vanhoja ja nuoria.
Homous EI ole dominoiva persoonallisuuspiirre, johon kaikki pohjautuu.
Homot ovat täsmälleen sama asia kuin heterot. Yhtä mallia ei yksinkertaisesti ole.
Kyllä niin suututtaa, että tälläistä pitää oikeasti kertoa.
t. Homomiehen äiti. Siis homon, joka on diplomi-insinööri, rakastaa lätkää, nauraa pieruhuumorille, ei ole kiinnostunut sisustuksesta, vaatteista, muodista tai "kulttuurista" oikeastaan lainkaan, osaa taatusti pitää puolensa, harrastaa kamppailulajia ja on käynyt armeijan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se kuvottava ajatus on että kyrpä vedetään ulos perseestä ja kyrpä aivan ruskean värinen.
Pidäpä nuo omat kuvottavat kommenttisi ihan vain omana tietonasi äläkä tule tänne nolaamaan itseäsi typeryydelläsi.
Ihan ohiksena vain tiedoksesi, että kaikki homoseksuaalit miehet eivät suinkaan harrasta keskenään anaaliyhdyntää (seksi on sekä homo- että heterosuhteissa paljon muutakin kuin pelkkää penetraatiota), mutta huomattavan monet heteromiehet ovat mm. tälläkin keskustelupaltalla meuhkanneet siitä, kuinka anaaliseksi naisen kanssa on "normaalia" ja että "kaikki" harrastavat sitä. Onko sekin sinun mielestäsi sitten kuvottavaa?
Vierailija kirjoitti:
9: Ihmisiä ei auta homojen tuomitseminen yhtään sen enempää kuin sinun harrastama tuomitseminen niitä kohtaan, jotka vasta käsittelevät asiaa. Antakaa ihmisille aikaa tottua!
Minusta on jotenkin outoa, että homoille ja lesboille suvaitaan se, että he (tai ainakin jotkut heistä) kamppailevat asian käsittelyn kanssa. Samalla kuitenkin vaaditaan, että lähipiiri osaa suhtautua siihen heti oikein, tai mitä nyt kukin oikeana pitää.
Älä viitsi tuputtaa minulle noin naurettavaa roskaa. Jos aidosti lähdet rinnastamaan toisen ihmisen dehumanisointia ja sen dehumanisoinnin tuomitsemista, niin sinulla on päässä vikaa.
Poikani, minun, eikä yhtään kenenkään homon ei tarvitse käyttää sekuntiakaan ajastaan elämässään perustellakseen miksi hänellä on oikeus olla mitä on. Saati lähteä holhoamaan ja hoivaamaan tätä kauhistelijaa.
Tule ulos sieltä omasta navastasi ja käsitä, että sinun loukatut tunteesi eivät olekaan ne maailman keskipiste.
Ihmisille ei tarvitse antaa yhtään mitään aikaa tottua. Joko käyttäydyt kuten normaali ihminen ja lakkaat kuvittelemasta, että sinun mielipiteelläsi olisi jotain merkitystä, saati oikeus muuttaa toisen ihmisen täysin normaalia käytöstä, tai sitten tuomitset keskenäsi.
Voin kuvitella millainen helvetti repeäisi, jos sinulle soperrettaisiin vastaavaa. Ällisteltäisiin, että miten sä naisena voit ajaa autoa tai käydä töissä. Esitettäisii uskonnollisia, "tieteellisiä", mitä vaan mielipiteitä siitä, miksi se miten toimit on väärää ja miten oikeasti voit muuttua. Mutta ei, sinä enkelinä koko elämän tätä kuunneltuasi vaan murehtisit näiden tuomitsijoiden mielipahasta, että on pakko antaa aikaa tottua siihen, että nainenkin osaa päättää asioista vaikka on munasarjat. Toki, aivan varmasti. Ei hohhoijaa.
Oliko hän homomainen jo lapsena? Leikkikö nukeilla?