Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, miten pärjäätte?

Vierailija
11.04.2016 |

Miten pärjäät rahallisesti? Kaipaatko työntekoa? Jos kyllä, niin mitä siitä? Miten käytät päiväsi?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt yrittänyt jakaa aikaa niin, että puolet ajasta haen osaamista vastaavia töitä ja puolet ajasta noita siivoustöitä. En vain tajua, että miksi noita jälkimmäisiä on niin vaikea saada.

Siivoustöitä on vaikea saada siksi, että on olemassa työttömänä ammattisiivoojiakin, siis jonkun laitoshuoltajan tutkinnon suorittaneita. Osa-aikatyöhön taas otetaan mieluummin opiskelijoita tai eläkeläisiä, kun työttömälle on oikeasti enemmän haittaa kuin hyötyä satunnaisista muutaman tunnin töistä.

Kokeilepa sinäkin vaihteeksi hakea töitä, joihin osaamisesi ei oikein riitä. Opintolainan maksusta päätellen olet suorittanut jonkun korkeakoulututkinnon. Haepa sellaisia töitä, joihin on vaikea saada päteviä työntekijöitä tai joissa pätevän ja epäpätevän palkan ero on niin iso, että otetaan mieluummin epäpätevä, esimerkiksi sosiaalityöntekijäksi tai sijaisopettajaksi.

Vierailija
42/42 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette noista julkisuudessa esitetyistä väitteistä, että työttömyysturvan ja muun sosiaaliturvan vähentäminen aktivoisi ihmiset töihin?

Olen 2 ammattia opiskellut, 25-vuotias yksin elävä nainen. Ja työtön. Autoton ja kohta myös bussikortiton. Saan 670e kuukaudessa. Valtavat tulot eikö? ;) kun näistä vielä leikataan niin seuraavaksi joudun luopumaan sähköstä tai puhelimesta. Siinä vaiheessa työnhaku helpottuu kummasti. Eiku.... Ainiin. No, voinhan aina mennä lyhyessä hameessa kadunkulmaan.

Hmh, oliskohan sulla kuitenkin vähän rahan käyttö hakusessa, jos tekee tiukkaa ilman autoa ja bussikorttiakin? Mä saan sen 570€ kuussa ja joka kuukausi jää ylimääräisenä pakollisten menojen jälkeen vähän reilu 200€, josta laitan tilanteen mukaan puolet tai koko summan säästöön. Itsekin siis asun yksin, tosin koiran kanssa.

Kerro toki missä kaupungissa ja kenen omistamassa asunnossa 370e kattaa vuokran/vastikkeen, veden, sähkön, puhelimen ja netin, kotivakuutuksen sekä koirasta koituvat kulut niin muutan oikopäätä sinne!

Ja nyt kun luin viestisi vielä uudelleen. Laitat siis sivuun 100-200e? Eli 370-470e kattaa edellä luettelemani lisäksi vielä kaupassa käynnitkin?

No minäpä kerron sulle. Asun Jyväskylässä, vuokra on 419€ pienessä hyväkuntoisessa kaksiossa (vuokraan sisältyy vesi, lämmitys ja netti, VVO:lla), johon saamani asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilille, jonka jälkeen mulla jää vielä siitä saamastani työttömyysturvasta+toimeentulotuesta(=570€) vuokraa maksettavaksi 90€. Sitten puhelinlaskuun menee kuussa 20-25€ ja ruokaa noin 150€, joskus vähän enemmänkin. Siinäpä ne mun pakolliset joka kuukausi tulevat menot ovatkin. Koiralle ei tarvitse ostaa kuivaruokaa kuin kerran kahdessa kuussa (20€) ja lihaa ostan kerran viikossa (3€/kg). Kerran kolmessa kuussa menee sähkölasku noin 35€ ja kerran vuodessa kotivakuutus, henki- ja matkavakuutus 75€.

Tuskinpa asut Jyväskylässä hyväkuntoisessa kaksiossa tuohon hintaan. Tikkakoski on eri asia kuin Jyväskylä.

Voi kuule kylläpä vain asun siinä sairaalan kupeessa Kukkumäessä. Tosin nyt tämä talo menee ens kuussa remonttiin ja täytyy muuttaa tohon viereiseen korkeampaan kerrostaloon, jossa vuokrakin parikymppiä korkeampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi