Tytöstä Iris tai Mimosa? Mikä RAIKAS nimi perään?
Eli ehdotuksia toiseksi nimeksi Irikselle ja Mimosalle. Mielellään ''raikas'' nimi.
Kommentit (48)
Raikas ehdottomasti noille tunkkasille nimille. Voi oikein haistaa sen kosteusvaurion noista nimistä.
Ohis, mikä ikävä sivumerkitys on Mimosalla?
Iriksen äiti kirjoitti:
Ja Iris Aurora on kyllä ihan hirveä nimi jos ärrän kanssa on vaikeuksia - kuten monella pienellä tytöllä on ennen kouluikää.
Harvemmin sitä puhutaan itsestä Iris Aurorana. Kyllä sitä ollaan ihan vaan Iris tai Iris Möttönen.
Iriksen äiti kirjoitti:
Meillä on Iris, Mimosaa mietin toiselle, mutta siinä on minusta ikävä sivumerkitys, joten antamatta jäi. Itse yhdistin noihin kukkaisnimiin ihan perinteisen kauniin nimen en siis enää mitään raikasta...
Mikä ikävä sivumerkitys?
Mimosa Eveliina
Mimosa Ellen
Mimosa Johanna
Mimosa Kristiina
Mimosa Katariina
Mimosa Emma Katariina
Laita joku mukava perinteinen nimi perään! Ei muotinimiä!
Eihän Mimosalla mitään ''sivumerkitystä'' ole? :o
Koitin ainakin kovasti googlailla eikä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Iriksen äiti kirjoitti:
Meillä on Iris, Mimosaa mietin toiselle, mutta siinä on minusta ikävä sivumerkitys, joten antamatta jäi. Itse yhdistin noihin kukkaisnimiin ihan perinteisen kauniin nimen en siis enää mitään raikasta...
Mikä ikävä sivumerkitys?
Mimosa tarkoittaa herkkänahkaista. "Älä nyt ole tuollainen mimosa!"
Joka ikinen jolta minä kysyin, mainitsi heti tämän...
Vierailija kirjoitti:
Iriksen äiti kirjoitti:
Ja Iris Aurora on kyllä ihan hirveä nimi jos ärrän kanssa on vaikeuksia - kuten monella pienellä tytöllä on ennen kouluikää.
Harvemmin sitä puhutaan itsestä Iris Aurorana. Kyllä sitä ollaan ihan vaan Iris tai Iris Möttönen.
Totta tuokin, mutta itse asiassa suosittujen nimien kanssa voi tulla eteen se tilanne, että se toinen nimi tuleekin käyttöön. Meidänkin tytön eskariryhmään osui Iiris, joten he käyttivät koko nimeä erottuakseen Iris X ja Iiris X.
Iiriksiä on paljon, Iris on harvinaisempi muoto, mutta nehän äännetään samalla tavoin. Ja juu, meillä on Iris, mutta se muoto tulee ihan suvusta jo, on aina ollut Iris-muodossa meillä. Ollaan kaksikielinen suku.
Iris Annika
Iris Juulia
Iris Elisa
Vastasin vaan Irikseen, koska kannatan sitä etunimeksi. :)
Iriksen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iriksen äiti kirjoitti:
Mikä ikävä sivumerkitys?
Aah, en ole kuullut tuota herkkänahkaista, joten veikkasin ahdistunutta tai pelokasta (sen kosketusta välttävän mimosalajin takia, josta varmaan herkkänahkaisuuskin juontuu.)
Eikä ap:n suvusta löydy mitään sopivaa? Mitkä olivat vauva isovanhempien mummojen nimet? Olen varma, että sieltä tulisi joku joka kelpaa, ja samalla perinteet jatkuisi :)
En raakannut sitä Mimosaa pelkästään sen sivumerkityksen takia - ei tuntunut istuvan tuolle meidän kuopukselle. Hän oli jotenkin sellainen rauhallinen halki, poikki ja pinoon -tyyppi heti pienestä.
Ja koska Iris oli meidän "suvun" nimi, halusin toisellekin samanlaisen periytyvän nimen.
Iriksen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iriksen äiti kirjoitti:
Mikä ikävä sivumerkitys?
"Sielu on hellä kuin Mimosan hipiä,
sielu on kipiä, sielussa sataa.
Ajatus nilkuttaa suppeaa rataa,
ajatus toistansa korville lyö.
Sielu on hellä kuin Mimosan hipiä,
sielua pipiä tuska vain lataa,
ja ennen pitkää saapuu uusi yö."
(Juice Leskinen)
Sitruuna
vai onko tuo liian hapan vaikka raikas minusta onkin.
Iris Anniina
Iris Annika
Iris Alisa
Iris Alina
Iris Olivia
Iris Emilia
Mimosa Ava
Mimosa Pauliina
Mimosa Elena
Mimosa Livia
Mimosa Fiona
Ihan parasta on se, että mitä tahansa nimeä täällä etsitäänkin, vastauksissa tarjotaan aina samat nimet: Matilda, Aurora, Linnea, Minea, Ilona, Amanda, Olivia.... Samat muotinimet joita jankataan kaikkialla.