Onko sinusta nykymeikkausmuoti kaikkien aikojen kaunein vai etkö vaan kehtaa käyttää toisen aikakauden tyyliä?
Kommentit (12)
Mielestäni hehkuva Jlo Glow tyyppinen meikki joskus muutama vuosi takaperin oli paras. Sen jälkeen tulee tämän hetkinen contour meikki, joka saa monet näyttämään lähes täydelliseltä.
Haluan näyttää tätä päivää elävältä /normaalilta, en naamiaisissa olevalta. Mutta en koe meikkaavani jonkin tyylin mukaan, vaan arkeen luonnollisesti. Juhlameikkinikin on hillitty.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hehkuva Jlo Glow tyyppinen meikki joskus muutama vuosi takaperin oli paras. Sen jälkeen tulee tämän hetkinen contour meikki, joka saa monet näyttämään lähes täydelliseltä.
Samaa mieltä.Tosin contour arkimeikissä tuntuu kauhean tunkkaiselta/maskilta, juhliin ok.
Pakko myöntää, että rakastin ysärimeikkejä, varsinkin tummat rajat huulissa. Tänäkin päivänä sitä näkee taas (kylie jenner) vähän luonnollisemmin, mikä on mielestäni kaunista. :)
Minun meikkini sekä juhlissa että arjessa on CC-voide, puuteri, ripsien taivuttaminen, kulmaväri ja sävyttävä huulirasva, eli en ymmärrä mitään mistään meikkityyleistä tai -tekniikoista. Sen tiedän että ysärillä olivat muotia selkeät rajaukset huulissa, 2000-luvun alussa kapeat kulmakarvat ja värikkäät luomet, 2010-luvulla taas keskitytään kulmakarvoihin ja ripsienpidennykset on joka toisella.
Vierailija kirjoitti:
J-Lon ihanan kuulas meikki 2000-luvulta oli upea. Tämän päivän muotimeikkaustyyli "strobing" jäljittelee tuollaista raikasta lookkia eli kasvoista valaistaan ne osat joihin aurinko osuu (MACin Strobe Cream on hyvä tuote, huom), mutta tunkkainen "countouring" meikki alkaa jo olla out, ja se näyttää muutenkin parhaimmalta ammattilaisen tekemältä ja kardashiantyylisissä kuvaussessiossa - eikä livenä.
Pullasutiripsiä nauretaan 10 vuoden päästä samaan tapaan kun kasarilla naurettiin 70-luvun sinisiä ja vihreitä luomivärejä tai tällä hetkellä vuosituhannen vaihteen ohuita viivakulmakarvoja.
Klassinen hillitty meikki on paras.
Voi ottaa mallia vaikkapa Audrey Hepburnista tai Grace Kellystä.
Muistatteko 90-luvun voimakkaasti rajatut huulet ja ruskeasävyiset mattahuulipunat eli nudebeigestä maitokaakaoon ja lilanruskeaan?
Ne ovat nyt tulleet takaisin ja paksut tussilla piirretyt "venäjänsetä" kulmakarvatkin alkaa kuulemma ohenemaan enemmän Pamela Andersonin 90-luvun meikin tyyliin :)
Kaikki muodit menevät överiksi lopulta. Olen jo ihan kyllästynyt contour-trendiin, jättikokoisiksi meikattuihin huuliin ja paksuihin, tummiin kulmakarvoihin. Ylipäätään tämä tyyli toimii minusta parhaiten valokuvissa. Luonnossa ja varsinkin luonnonvalossa vahva meikki on kauhea. Minun puolestani muoti saisi muuttua luonnollisempaan suuntaan.
Minä olen meikannut 1980-luvulta alkaen samalla tyylillä, siis tasoittanut ihoni sävyn, korostanut neutraalin sävyisellä puuterimaisella rajauksella silmieni muotoa ja väriä, taivuttanut ripset, harjannut geelin avulla tuuheat kulmani ja käyttänyt huulteni väristä kiiltoa tai kiillon ja huulipunan sekoitusta. Minkä aikakauden meikkityyli minulla on?
Muodit on muoteja, aikansa lapsia ja ihmiset elelee niiden mukaan ihan tiedostamattakin. Harva pukeutuu ehtaan 60-, 70-, 80-, tai 90-luvun tyyliin ilman että se on joku kannan otto ja tietoinen valinta. Meikki- ja tukkatyyleissäkin tosin kyllä näkee sitäkin että joku jämähtää siihen nuoruutensa tyyliin ja pysyy siinä hamaan tappiin asti.
Ai mikä nykymuodin mukainen meikkaus? Eikö kaikki meikkaakkaan, jotta saisivat itsensä näyttämään mahdollisimman kauniilta?