Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi 15-vuotiasta kuoli junan alle Kesälahdella

Kommentit (253)

Vierailija
101/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei liity aiheeseen mitenkään, mutta kävi mielessä että kuinkahan monta henkirikosta Suomessa on tehty tuuppaamalla joku junan alle? Kun yleensähän tuntuvat noita itsemurhia tai onnettomuuksia vain olevan.

Vierailija
102/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani olen oppinut junista uusia asioita, esim. että ne ovat äänettömiä ja että "imu" voi viedä mukanaan ja tappaa, vaikka seisoisi vain raiteen lähellä. Miten junia ei ole kielletty?? Tai voisiko niihin teknikot ihan rakentaa jonkun äänen, jonka kuulee esim. 50 metrin päähän?

Asun itse kaupungissa, jonka läpi kulkee junanrata. Voinko jotenkin minimoida onnettomuudet kohdallani? Siis niiden riskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tosissani uskoa, että kukaan normaalin liikuntakyvyn omaava voi jalankulkijana jäädä vahingossa junan alle oikeastaan mitenkään.

Koulukaveri jäi 90-luvulla. Kuunteli musiikkia korvalappustereoilla eikä kuullut junaa.

ANTEEKSI nyt vaan, mutta kuinka tyhmä ihminen pitää olla kyseessä jos kuuntelee junaradalla korvalappustereoilla musiikkia?!

Vierailija
104/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani olen oppinut junista uusia asioita, esim. että ne ovat äänettömiä ja että "imu" voi viedä mukanaan ja tappaa, vaikka seisoisi vain raiteen lähellä. Miten junia ei ole kielletty?? Tai voisiko niihin teknikot ihan rakentaa jonkun äänen, jonka kuulee esim. 50 metrin päähän?

Asun itse kaupungissa, jonka läpi kulkee junanrata. Voinko jotenkin minimoida onnettomuudet kohdallani? Siis niiden riskin?

Et mene seisoskelemaan, ottamaan selfieitä tai kuuntelemaan musiikkia raiteille. Myös kävelyreissut kiskoilla kannattaa lopettaa. Käytä yli-tai alikulkuja ratojen ylitykseen. Jos sinulle tulee suisidaalisia ajatuksia, mene juttelemaan lääkärin tai psykologin kanssa.

Vierailija
105/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla kestää 1 000m pysähtyä, eli kilometri. Pari sataa metriä ei riitä.

Vierailija
106/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene seisoskelemaan, ottamaan selfieitä tai kuuntelemaan musiikkia raiteille. Myös kävelyreissut kiskoilla kannattaa lopettaa. Käytä yli-tai alikulkuja ratojen ylitykseen. Jos sinulle tulee suisidaalisia ajatuksia, mene juttelemaan lääkärin tai psykologin kanssa.

Mut kun ihmiset ei tajua, että ei tarvii olla raiteilla, jotta junan alle jää. Just alkuvuodesta yks tyttö jäi junan alle, kun käveli radan viertä ja imu tempaisi junan alle.

Vierailija
107/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kun ihmiset ei tajua, että ei tarvii olla raiteilla, jotta junan alle jää. Just alkuvuodesta yks tyttö jäi junan alle, kun käveli radan viertä ja imu tempaisi junan alle.

Puhutko tästä Loimaan tapauksesta?

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/844126/Nuori+nainen+kuoli+jaatyaan…

Ei tule muita tapauksia mieleen alkuvuodesta jossa nuori nainen olisi jäänyt junan alle. Ja mistä kuulit että olisi tuo imu tapahtunut tässä tapauksessa? Junan kuljettajalta?

Vierailija
108/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että USA:ssa viime vuonna eräs menestynyt fitness-guru, melko nuori mies, jäi junan alle kuvatessaan jotakin dokumenttia tai muuta sellaista. Itsemurhasta tuskin oli kysymys. Ilmeisesti juna vaan voi yllättää.

Vierailija
109/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule muita tapauksia mieleen alkuvuodesta jossa nuori nainen olisi jäänyt junan alle. Ja mistä kuulit että olisi tuo imu tapahtunut tässä tapauksessa? Junan kuljettajalta?

Ei ollut missään tiedotusvälineissä. Poliisiraportista. Junan kuljettaja ei huomannut tapahtumaa.

Vierailija
110/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista mielikuvalle

Vierailija
111/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut missään tiedotusvälineissä. Poliisiraportista. Junan kuljettaja ei huomannut tapahtumaa.

OK. Mutta oliko siis tuo Loimaan tapaus vai joku muu?

Vierailija
112/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin veturinkuljettaja, minua ei haittaisi ajaa elämänsä päättävän ihmisen yli. Jos joku haluaa kuolla, se on hänelle tärkeämpää kuin minulle on olla kohtaamatta elämän realiteetteja. Kyllähän sitä säikähtäisi, mutta kunnioittaisin kyllä toisen päätöstä. Elämän päättäminen on aina painokas tapahtuma.

Vierailija
113/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on valitettavan yleinen harhaluulo, että nykyiset äänettömät junat huomaa ajoissa ja se, että ehtii alta pois. Se on tosiaankin HARHALUULO.  Tuossakin kuljettaja ei ehtinyt jarruttamaan, niin miten sitten tytöt olisivat paremmin ehtineet hyppäämään pois alta? 

Terveisin. nuorena radalla leikkinyt ja joka näki kuinka aikuiset oikaisivat kävellen rataa pitkin. Silloinkin jäi ihmisiä alle, vaikka junat olivat hitaampia ja äänekkäämpiä.

Ei ehtinyt jarruttamaan? Luuletko tosiaan, että juna pysähtyy heti, kun jarruttaa?

Vierailija
114/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Mutta oliko siis tuo Loimaan tapaus vai joku muu?

Ei ollut Loimaan tapaus, minähän kirjoitin, ettei siitä kerrottu missään tiedotusvälineissä.

Vierailija
115/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin veturinkuljettaja, minua ei haittaisi ajaa elämänsä päättävän ihmisen yli.

Mutta ohjesäännön mukaan kuljettajan on mentävä katsomaan, kuinka kävi. Tuskin on sellaista ihmistä, johon moinen näky ei vaikuta millään tavalla!

Vierailija
116/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin veturinkuljettaja, minua ei haittaisi ajaa elämänsä päättävän ihmisen yli.

Mutta ohjesäännön mukaan kuljettajan on mentävä katsomaan, kuinka kävi. Tuskin on sellaista ihmistä, johon moinen näky ei vaikuta millään tavalla!

Kuljettaja menee vain silloin itse katsomaan jos junassa ei ole konduktööriä. Muuten se on konduktööri joka menee katsomaan.

T. VR:n työntekijä.

Vierailija
117/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Muistan että USA:ssa viime vuonna eräs menestynyt fitness-guru, melko nuori mies, jäi junan alle kuvatessaan jotakin dokumenttia tai muuta sellaista. Itsemurhasta tuskin oli kysymys. Ilmeisesti juna vaan voi yllättää.

Liikenneväline joka kulkee vain ja ainoastaan asetettuja kiskoja pitkin voi yllättää?

Vauhdilla kulkevan junan "imukykyä" liioitellaan, - aika h-tin liki pitää olla junaa että tulee imaistuksi junan alle. Toki liian lähellä seisomiseen liittyy muita vaaroja, joten parempi pitää se turvaetäisyys.

Vierailija
118/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne oli tosiaan lesboja niin sinähän on taas uskovaisilla valkopestävää.

No kerrohan mitä minulla uskovaisena on sitten valkopestävää tässä asiassa?

Vierailija
119/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten harjoittama vaino johti tuohon?

Vierailija
120/253 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon varjolla tehtävä erilaisuuden tuomitseminen, varsinkin pienemmissä yhteisöissä? Raamatun käyttö keppihevosena omien ahdasmielisten "oikeiden" elintapojen pakkosyöttöön, unohtaen Raamatun perimmäisen sanoman, rakasta ja hyväksy. Johtaa ilmapiiriin, jossa nuori ahdistuu/ahdistetaan mahdollisen erilaisuuden vuoksi, siihen pisteeseen saakka, että kärsii mielenterveydellisesti tai tekee jotain peruuttamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän