Miten saadaan kohteliaasti vieraat lähtemään?
Tiedättehän sellaiset vierailijat, jotka tulevat kylään ja viipyvät myöhään vaikka mitään järkevää tekemistä/juteltavaa ei ole ollut enää pariin tuntiin?
Mikä tahansa suullinen kehoitus tuntuisi niin tylyltä...
Kommentit (34)
Sanoo vaan että pitää alkaa nukkumaan aamulla aikainen herätys, kiva ku kävit...
Jos miehen kaveri on niin törppö. ettei tajua lähteä kotiinsa siinä vaiheessa, kun mies menee nukkumaan, niin sitten ei auta muu kuin sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mies nukkuu jo, itse kävin iltapesuilla ja siivoilin keittiötä. Vieras katselee yhä telkkaria. On siis miehen kaveri, siksi minulla ei oikein ole rohkeutta kehoittaa poistumaan. Ap
Eiköhän se ole ukkos kanssa jotain sopinut, jos ukkos on jo nukkumassa ja vieras niinkuin ei mitään
Laitan soimaan Skotlannista ostamani säkkipilli-cd:n. Pian on naulakolla ruuhkaa.
Mulla oli tollainen vieras jokin aikaa sitten. Kutsui itsensä vielä yöksikin. Saatettiin seisoskella tai istuskella hiljaa monta minuuttia, eikä se tajunnut lähteä minnekään. Kaikki puheenaiheet oli käsitelty, minä olin haukotellut melkein leuat sijoiltani ja kertonut, että on aikainen aamu. Ei auttanut. Seuraavana päivänäkin oli työn ja tuskan takana saada se ulos. Lopulta kysyin "Haluatko, että saatan sut bussipysäkille?" Tajusi sentään siitä lähteä. Kai joihinkin ihmisiin ei auta kuin vain suora puhe. Jätti mokoma hammasharjanskin tänne. Uudestaan en sitä kotiini päästä. Ottaa varmaan muuttolaatikot mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans yks ystävä tuollainen. Kutsut kylään, viipyy koko päivän. Saattaa lähteä omaan kotiin vasta kun olen laittanut omat lapset nukkumaan. Tullut tietenkin kylään jo puolen päivän aikoihin...
Ei tuu liian usein kutsuttua häntä kylään, kun en vaan jaksa seurustella niin kauaa.
Oon miettiny, pitäistö valehdella jokin meno illaksi/iltapäiväksi? Kertoisin etukäteen et lähden sit esim. kolmen aikaan ja olla niin kuin tekis lähtöä. Ymmärtäisköhän sitten, että hänenkin täytyisi varmaan lähteä. Mutta kun en haluaisi valehdella...Mulla on kans tuollainen ystävä, johon olen kokeillut juurikin tuota konstia. Hän sitten siihen, että:
"No mää tuun samaa matkaa teidän kanssa sinne ja lähden sitten siitä kotiin!"
Maatilalla on tietty hyviä hommia joita voi ruveta tekemään kun vieraiden olisi syytä lähteä: Pitää sukeltaa lietekaivoon säätämään jotain, tuutko sukeltajaksi kun kerran ei näytä olevan kiirettä, voin kyllä huudella ohjeita ja pitää köyttä...?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aiemmin kaveri joka ei ikinä tajunnut lähteä. Opiskelin tuolloin ja rahaa ei ollut liikaa. Hän oli silti aina naama jääkaapin oven välissä vaikka sanoin että esim. ne karjalanpiirakat on varattu vieraille. "No teet sitten uusia niille, mä tarjoan ensi kerralla. En koskaan saanut hänen luonaan muuta kuin ylilaimennettua mehua.
Aloin sitten tehdä niin että sanoin että lähden nyt asioille, jolloin hän sentään tajusi lähteä samalla. Kävelin bussipysäkille, odotin että hän jatkoi siitä ohi omaan kotiinsa ja kun oli kadonnut näkyvistä, kävelin pysäkiltä takaisin kotiin :D
Enää nykyään en jaksaisi tuommoiseen pelleilyyn lähteä mutta olin silloin ihan liian kiltti.
ei saakeli kävellä edes takaisin pysäkile :DDD. Mulla taas on epäsosiaalisuutta ja paniikkioloa usein kylässä ja olen ahdistunut ihminen. Mulla ahdistaa eniten alkaa tekemään lähtöä ja se kotiin lähtö ja sen aika. Niin tyhmältä kuin se kuulostaa mietin sitä että eihän toisella tullut nyt paha mieli kun jouduin lähtemään. Jotenkin kamalaa kun ei kukaan tuollasta mieti
Sanoo vieraille iloisen napakasti, että hei, olipas kiva kun pääsitte käväisemään, otetaan joskus uudestaan. Tuun avaan teille ulko-oven, se on joskus hieman jumissa😉
Nuokkuilemaan alkaminen voipi auttaa. 😴
Rupea näyttämään edellisen kesän lomamatkakuvia.
Eipä nuo kovin kauaa yleensä jaksa ovikelloa soitellen rapussa odottaa. Harva jää yli viideksi minuutiksi, suurin osa seuloutuu pois jos alakerran ovipuhelimella.
Mulla tällainen tuttu, joka soittaa, että voisi tulla käymään. Yleensä nykyään koitan äkkiä keksiä jonkun menon, etten oo kotona, koska käyminen kestää loputtoman kauan. Kaupassakäynti tms ei riitä, koska hän ilmoittaa voivansa tulla sitten sen jälkeen. Tai yritän ehtiä ensimmäisenä ehdottaan tapaamista, että menen heille tai et mentäiskö johonkin syömään tms. Parasta, jos tavataan heillä, pääsen pois kun haluan. Jos nähdään kaupungilla, alkaa en viitti vielä mennä kotiin, mentäiskö sinne tai tänne tai mitä vielä tehtäis. Jos pääsee meille, niin pois ei saa kirveelläkään (no sitä en oo oikeesti kokeillu), vaan jumittaa ja jumittaa sohvalla. Parin tunnin kyläily olis ihan ok, mutta kun saattaa mennä niin, et tulee puoliltapäivin ja koko päivä menee. Kuuden aikaan ei voi oikeen vielä alkaa valmistautuun nukkumaanmenoon, eikä kahdeksaltakaan.
Tämä on ainakin omien ongelmavieraideni kanssa huono, koska nehän erittäin mielellään jäävät, jos tarjotaan. Eikä sitä enää voi kieltääkään jos kerran itse on tarjonnut mahdollisuutta jäädä yöksi.