Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saadaan kohteliaasti vieraat lähtemään?

Vierailija
10.04.2016 |

Tiedättehän sellaiset vierailijat, jotka tulevat kylään ja viipyvät myöhään vaikka mitään järkevää tekemistä/juteltavaa ei ole ollut enää pariin tuntiin?

Mikä tahansa suullinen kehoitus tuntuisi niin tylyltä...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-otteella.

Vierailija
2/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltas olisitte kotona jos nyt lähtisitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaise pohtivalla äänellä: "koskas vieraat olis kotona jos nyt lähtisivät?"

Vierailija
4/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan sanoisit että "mä meen nyt nukkumaan, hyvää yötä"?

Vierailija
5/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat jo tullessa: "Korhoset tulivat, paahan Irmeli keittäen vieraille lähtökahvit!"

Vierailija
6/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me ruvetaan nyt harrastaan ukon kanssa perseseksiä kun meillä on ollut tapana pitää peppuperjantai. Niin voisitteko lähteä kotionne"

Vierailija
7/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, laitetaanko peti.

Vierailija
8/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan pienen hiljaisuuden aikana: "Joo muuten, täytyy alkaa tässä vähitellen käymään yöpuulle. Olipas kivaa kun kävitte ja otetaan taas pian uudestaan. Milläs te pääsette kätevimmin himaan..." ja sitten voikin puheenaiheen siirtää julkiseen liikenteeseen tai ajokeleihin, nousta ylös ja ruveta rauhallisesti puuhaamaan vieraiden lähtöä. On taitolaji tehdä kaikki tämä rennosti ja kohteliaasti, mutta kannattaa opetella!

Vierailija
9/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans yks ystävä tuollainen. Kutsut kylään, viipyy koko päivän. Saattaa lähteä omaan kotiin vasta kun olen laittanut omat lapset nukkumaan. Tullut tietenkin kylään jo puolen päivän aikoihin...

Ei tuu liian usein kutsuttua häntä kylään, kun en vaan jaksa seurustella niin kauaa.

Oon miettiny, pitäistö valehdella jokin meno illaksi/iltapäiväksi? Kertoisin etukäteen et lähden sit esim. kolmen aikaan ja olla niin kuin tekis lähtöä. Ymmärtäisköhän sitten, että hänenkin täytyisi varmaan lähteä. Mutta kun en haluaisi valehdella...

Vierailija
10/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et kehtaa sanoa, teot auttavat.

Eli ala vähitellen tekemään iltahommia.

Sellaisia jotka viittaavat nukkumaanmenoon.

Sanmutat valoja, haukottelet.

Jos sulla on mies, kysy siltä moneltako sillä on herätys.

Luulis että normaalit ihmiset tajuaisivat sitten.

Vierailija
11/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihan kutsuessa sanoisit että jos tulisitte joskus 18 ja lähtisitte siinä 20 aikoihin? Sellainen parin tunnin vierailu vaan... ;)

Vierailija
12/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis kävi?

Vierailija
13/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu jo, itse kävin iltapesuilla ja siivoilin keittiötä. Vieras katselee yhä telkkaria. On siis miehen kaveri, siksi minulla ei oikein ole rohkeutta kehoittaa poistumaan. Ap

Vierailija
14/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin kaveri joka ei ikinä tajunnut lähteä. Opiskelin tuolloin ja rahaa ei ollut liikaa. Hän oli silti aina naama jääkaapin oven välissä vaikka sanoin että esim. ne karjalanpiirakat on varattu vieraille. "No teet sitten uusia niille, mä tarjoan ensi kerralla. En koskaan saanut hänen luonaan muuta kuin ylilaimennettua mehua.

Aloin sitten tehdä niin että sanoin että lähden nyt asioille, jolloin hän sentään tajusi lähteä samalla. Kävelin bussipysäkille, odotin että hän jatkoi siitä ohi omaan kotiinsa ja kun oli kadonnut näkyvistä, kävelin pysäkiltä takaisin kotiin :D

Enää nykyään en jaksaisi tuommoiseen pelleilyyn lähteä mutta olin silloin ihan liian kiltti.

Vierailija
15/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wagnerin tyyliin "Kai te nyt yöksi jäätte" :D

Vierailija
16/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans yks ystävä tuollainen. Kutsut kylään, viipyy koko päivän. Saattaa lähteä omaan kotiin vasta kun olen laittanut omat lapset nukkumaan. Tullut tietenkin kylään jo puolen päivän aikoihin...

Ei tuu liian usein kutsuttua häntä kylään, kun en vaan jaksa seurustella niin kauaa.

Oon miettiny, pitäistö valehdella jokin meno illaksi/iltapäiväksi? Kertoisin etukäteen et lähden sit esim. kolmen aikaan ja olla niin kuin tekis lähtöä. Ymmärtäisköhän sitten, että hänenkin täytyisi varmaan lähteä. Mutta kun en haluaisi valehdella...

Mulla on kans tuollainen ystävä, johon olen kokeillut juurikin tuota konstia. Hän sitten siihen, että:

"No mää tuun samaa matkaa teidän kanssa sinne ja lähden sitten siitä kotiin!"

Vierailija
17/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt pitäis varmaan alkaa lähtemään. Jos ei hyvällä tajua eikä ole vieraalla käytöstapoja niin tuskin kamalasti osaa loukkaantua.

Meillä oli pojan (9v) kavereita kylässä viikonloppuna ja lapset oli notkunut meillä jo vaikka kuinka kauan kun poika alkoi itsekin olemaan vähän levoton, sanoin että jos jaksa käyttäytyä niin on aika kavereiden lähteä kotiin. Poika meni lasten huoneeseen ja sanoi "teidän olis nyt aika lähteä, kiva kun kävitte, heippa". Kaverit sanoi heippa ja lähtivät vilkutellen eikä kukaan ottanut nokkiinsa. Ottakaahan lapsista mallia.

Vierailija
18/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat näyttämään niille jotain järjettömän tylsiä ja loputtomia diaesityksiä perheen uhtuan lomakuukaudesta. Mitä enemmän noissa on mukana kaukaisia sukulaisia jota nuo ei ole ikinä nähneet, sen parempi. 

Vierailija
19/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä käytöstapojen puuttuminen jo vierailuajoissakin mukana? Sivistynyt ja hyvin kasvatettu ihminen tajuaa, että kylään mennään ja siellä ollaan 2-3 tuntia ja sitten lähdetäänkin jo kotiin. Ellei sitten kaveri erikseen pyydä, että tule viettämään päivää kanssani. 

Jos mulla olisi niin törppö kaveri, ettei hän tajuaisi lähteä, niin mä sanoisin ihan suoraan, että "sori vaan, mulla onkin jo paljon tekemistä, eiköhän sun olisi aika lähteä kotiin tältä päivältä".

Vierailija
20/34 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nukkuu jo, itse kävin iltapesuilla ja siivoilin keittiötä. Vieras katselee yhä telkkaria. On siis miehen kaveri, siksi minulla ei oikein ole rohkeutta kehoittaa poistumaan. Ap

Tollasiin ei tosiaan mitkään normaaleihin ihmisiin tehoavat tavat tepsi. Ei siis ole muuta mahdollisuutta kuin sanoa suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän