Kuinka myöhään teillä on tytöt oppineet kuiviksi?
Meillä esikoinen 3v7kk ja vielä yövaipassa. Vaippa aamuisin lähes poikkeuksettä märkä eli en vielä ottaisi pois. Päivällä huolehtii itse vessassa käynnin.
Keskimmäinen on 2v3kk ja ei toivoakaan että pääsisi vielä päivävaipasta eroon. Kokeillut olen, mutta ei onnistu. Käy päivällä potalla, mutta vaippa märkä useimmiten.
Onko teillä myöhään kuivaksi oppineita tyttöjä? Milloin oppivat ja miten?
Olisi mukava kuulla!
Kommentit (5)
ens viikolla 2 v ja ei puhettakaan että tekisi pottaan mitään. Päivittäin kyllä istutaan potalla jos saan neidin siihen istumaan mutta ei sinne mitään tule. Enkä viitsi koko ajan sitä tuputtaakaan ettei siihen sitten tule kammoa. Tai niin ainakin mua on neuvottu että ei saa liikaa toitottaa sitä asiaa. Ensimmäinen lapsi on kyseessä ettei ole kokemusta vielä aikasemmin. Kaipa se sanonta "hiljaa hyvä tulee" sitten pätee tässä tapauksessa.
Huomasin sun viestin ja oli ihan pakko vastata :)
Meilläkin isompi vielä yövaipoissa, ikää kohta 4. Otettiin vaipat jo kerran pois mutta neiti pyysi ne takaisin kun pissa tuli miltei joka yö lakanoihin. Oon ajatellut että tärkeämpää kaikille on hyvät yöunet, ehtii sitä vielä.
Terkut perheelle! Kirjoitellaan!
ja edelleen on univaippa. Päivisin on ollut kuiva jo 2v asti, mutta öisin tulee poikkeuksetta pissat vaippaan.
Ei kiirettä :)
tyttö nyt 3v 3kk ja ollaan oltu ilman vaippoja 2,5kk. Päivävaipan sai jättää pois 2v 9kk ja yövaippa pian 3v synttäreitten jälkeen. Olis varmaan vähän aikaisemminkin, kun oli kuiva väh. 6x viikossa. Vahinkoja on sattunut vaipan jätön jälkeen ehkä 3 ihan alussa, ei enää moneen viikkoon.
Veljellään oli yövaippa vielä 4,5v, kunnes yhtenä iltana sanoi: mä en halua sitä enää.
Että ihan yksilöllistä.
Esikoistyttö oppi päiväkuivaksi n 3v ja yökuivaksi 6v. Yökuivaksi opettelussa meillä oli mukava kasteluhälytin joka kyllä anto vikahälyjä kun laittoi illalla päälle eli siitä ei meillä apua ollut mutta kuitenkin tuosta sysäyksen saaneena oppi kuivaksi ennenkuin täytti 7v.
Kuopustyttö oppi päiväkuivaksi 2v ja yökuivaksi 3,5v eli ihan erilaisia olivat.
Nyt on meillä ongelmana poika joka täytti juuri 6v. Päiväkuivaksi oppi 2v mutta yöt ovat märkiä edelleen. Neurologi suositti ottamaan vaipan pois jos siitä oppisi heräämään mutta meilläpä poika niin sikeä uninen että nukkuu koko yön märissä jollen ole jaksanut yöllä nousta pissattamaan. Tuosta yöllisestä herättämisestäkään kun ei kauheasti taida hyötyä oppimisen kannalta olla.
Lääkitystä meinataan seuraavaksi kokeilla.