Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASmammojen tiistaiturinat**

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyry taas nukkuu aamu-uniaan ja hyvin tuntuu uni maittavan?!? Eilen ei tuntunut ruoka uppoovan, tosin annetaan kyl 80ml korkeintaan kylläkin velliä maidon seassa ja illalla annettiin yömaidon kanssa 40ml. Nukku 9tuntia ilman ähinöitä. Tosin ois varmaan nukkunu pidempään mut nostin jo sit ylös syömään. Nyt sit aamuruoan jälkeen hetken aikaa kukkui ja sit alko pilkkimään, nostin vaunuihin ja tuol eteises tyytyväisenä nukkuu. :) Kai tuo on normaalia, täyttäähän se velli sitä masua kaiketi enemmän ja pidemmäks aikaa. Keskivkona tulee sitten 3kuukautta täyteen ja voitas alotella perunaa maisteleen. Pitäis myös väsätä se kipsitaulu, sais kivan muiston :)

Me on suunniteltu tänne hieman muutoksia jotta Pyry sais oman huoneen jne mut saas nähä koska tuo ois mahollista toteuttaa vai toteutuuko koskaan.

Pitäis kesäks alkaa töitäkin etsiskelemään..ei kyl innostais.. :(

Juu mutta ehkä mä nyt menen askarteleen noita STD-kortteja kun on hetkenkin aikaa :)

-neitoperhonen ja Pyry pv vajaa 3kk

Vierailija
2/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikille joiden mielest häiden suunnittelu on hauskaa...ohan se jos ei kaikkea tarttis yksin miettiä ja tehdä..ja jos ois tarpeeks aikaa viel tuota painoakin pudottaa..se kun tuntuu et sahaa ees taas ni eihän täs ees viiti mitään hääpukujakaan miettiä..ajatuskin masentaa..

mut hauskaa päivää kaikille siitäkin huolimatta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Maricalle kosimisen johdosta ! ja hyvää lomaa hiihtolomille lähteville. Nauttikaa meidän edestä...=).

Meidän neiti vielä vetää yöunia =D. Sil on se rytmi et puoliltaöin makoomaan ja sit heräillään puoliltapäivin ! Juu, hyvä rytmi, mutta kun aamuisin ois noita kerhoja jne. ja pitää typy herättää makoisista unista. Nyt on tosin joku aamu alkanut vaatimaan maitoa " jo" 9:00 ja korvikkeella mennään ilman kiinteitä tai velliä. Jotenkin ei raaski muuta kuin maitoo antaa.

Äitini on antanut vehnäjauhovelliä ja kauralimaa (vettä ja kaurahiutaleita keitettiin ja siitä syntynyt " lima" siivilöitiin ja juotettiin vauvalle) nyt 50 v sisaruksilleni =O. Kuullostaa hyvälle, äiti sanoi että hän silloin ihmetteli että vastasyntyneelle vehnäjauhovelliä ! Kyllä, jos ei omaa maitoo tullu niin sitä laitettiin puuta hellan alle ja vellit kiehumaan....Huih. No onneks on nuo turvalliset pe-po -vellit ja maissivellit jos tarvetta tulee.

Meillä tyttö kikattaa ääneen =D. Jutteleekin jo aika kivasti, mutta hää viihtyy itseksiään paljon : sohvapöydällä kattoo telkkua ja kun syö pullosta niin ohjelmiahan sitä pitää samalla katella.

Meillä oli painoa tullut yli kilo kuukaudessa ja terkka jaksaa siitä aina motkottaa. Pituus oli 0-käyrän alapuolella ja paino vähän yläpuolella. Höh, tunkekoot käyränsä sanonko minne ;o). Mein tyttö on aivan sopiva ja kun ei turhista valita niin kaikki on paremmin kuin hyvin, jotensa elkee välittäkö jos sanovat et painoo tulee liikaa tai liian vähän : kyl työ lapsen olotilasta näätte onko kaikki ok ja lapsi kylläinen.

Mie sit eilen hommasin ASKELMITTARIn. Juuh, eilen tuli askelia kahden jälkeen yli 5000 ! Tänään on tullut jo 1150 ja kilometreissä se meinaa näköjään liki 800 m !!! Että kyllähän tuota hyötyliikuntaa tulee kun pistelee lapset kouluun ja tarhaan ja sit kotitöiden lomassa. Tavoitehan on toki se 10 000 askelta / päivä ja katotaan josko tänää menis. Eilen kävin esikon kanssa kävelylläkin ja ihan kivaa oli =). Alkaa olla tuosta isommasta jo ihan seuraa ;o). Mutta nyt juomaan aamuteetä.

Voikaas hyvin

Rapuäiti ja katras.

Vierailija
4/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika leikkii juppamatollaan tuossa vieressä niin voi hieman kirjoitella. Moni on miettinyt tuota paino hommaa vauvojen kanssa ja ei pitäisi aina kuunnella noita neuvola-tätejä. Painokäyrät mihin vauvojamme verrataan sisältää myös korvikkeella ruokitut. Kuvitelkaa jäätiinhän sitä ennenkin eloon vaikka painoja ei niin tiuhaan mittailtukkaan. Laitoin tuonne kirjoituksen The Observer lehdestä missä kerrotaa, että ei ne isot lapset välttämättä niin terveitä olekkaan kuin on luultu. Kirjoitus on englanniksi, että siitä vain lukemaan. Vahvistuu vain päätös imettää ainakin tuonne 5 kkteen saakka.

Katseltiin taloja Irkkuista eilen. Löyty yks ihanne talo, mutta himpskatti, kun sitä ei voi vielä ostaa. No on niitä varmaan sittenkin markkinoilla, kun sinne mennään. Muuttokuume alkaa olla niin valtava, että ei housuissansa tahdo pysyä =)

Maricalle onnittelut kosinnan johdosta.

Le Cheile ja Kaapo Einari tasan 3 kktta

Vierailija
5/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mummolassa maalla =) Muuten on tosi kivaa mutta nyt kaks viimestä yötä on valvottu itkujen ja ähinöitten säestämänä. Mahavaivaksi oon ajatellut kun maha lurisee sen tyyppisesti. Aina tissiä tarjoan itkuihin mutta ei sitä huoli läheskään aina, jos huolii niin rauhottuu kyllä joksikin aikaa. Tosin äsken alko hiipiä mieleen ajatus maidon riittävyydestä, tissit kun on iltasin aikas tyhjät. Jospa ei sillä taho huolia kun tietää ettei mitään tuu... hm... Neuvolaan on pari viikkoa aikaa joten sinne asti ainakin sitkittelen että kuulen punnitustuloksia. En viittis alotella vielä mitään kiinteitä ja kun lisämaidotkaan ei maistu kun ei pulloa huoli vaikka miten yrittää. Aamusella kun maitoa riittää lypsyyn asti ja sitä vois illalla antaa jos vaan ottais. Suu on tiukka viiva jo siinä vaiheessa kun pullon ees näkee! Taitaa meillä olla nokkamukin paikka jos lisämaitoja tarvii. Toivottavasti ei tarvi. Maidoton ruokavalio on muuten auttanu ja tuonu rauhan kun ei lasketa kahta viime yötä. Mitä lie itkuja taas.

MARICAlle onnittelut munkin puolesta!!! =))

Vierailija
6/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa katsomassa irlantilaisten rokotusaikataulua ja näyttäis muuten samalta ja samat rokotteet, mutta tuo viitosrokote annetaan niillä aika tiuhaan tahtiin eli 2,4 ja 6 kuisena. Kyselin kuitenkin ja ne saa halutessaan myöhemminkin eli ajattelin mennä tuon suomalaisen mukaan, kun keretään tuo 3 ja 5 kkden rokotus ottaa täällä Suomessa. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta laitoimpa nyt kuitenkin =)

Vierailija
7/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille onnitteluista ;)

Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä häiden järjestelyyn, niin olen innolla kuulolla. Mulla kun ei ole hajuakaan sellaisesta..

Meilläkin oli viime yö aika levotonta. Ajattelin, että se johtuu siitä eilisestä piikistä. Laitoin kyllä supon, mutta kun en ole sellaista ennen laittanut, niin luiskahtipa tuo koko ajan pois :(

Osaako kukuaan neuvoa ? Pitääkö se kovin syvälle laittaa?

Le_Cheile; Milloin olette muuttamassa Irlantiin ? (varmistan vielä että Irkku on Irlanti )

Mutta onhan teillä siellä nettiyhteydet, että voit kertoa kuulumisia ihan kuin ennenkin ?

Artikkeli oli hyvä. Eihän tuo neuvolatäti kaikkitietäväinen tosiaan ole..

Meillä kans on maisteltu hiukan omenaa ja luumua. Ei kuitenkaan tarkoitus aloittaa vielä kiinteitä. Maidolla niin kauan kuin mahdollista. Mutta niinkuin kittykatti sanoi, että jos yöllä maito ei riitäkään ja siksi yö oli levoton. Kävi sekin mielessä.

Mutta kuulumisiin taas !

-marica

Vierailija
8/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maricalle onnittelut kihlauksesta!

Mekin saatiin vihdoin hääjuttua eteen päin, kihloihin mentiin viime kesänä vuosipäivänä mutta raskauden takia ei mietitty häitä silloin sen enempää. Mutta nyt on sitten kirkko varattu ja hääpaikka ja päivämääräkin on hyvin sopiva, kun tytön LA oli 11.11 mut syntyikin 13.11, niin me mennään naimisiin 11.11.06. Onneks mul on kaasona ihminen, joka on käyny häissä parin viime vuoden aikana tosi monesti, mä kun en ole käynyt yli viiteen vuoteen...

Muuten tässä mennään aika mollivoittoisesti. Miehen sisko sai nyt sen lapsensa ja niinhän siinä näyttää käyvän, että anopin " ykköskulta" on siellä :( ja mulla tuli oman äidin ja siskon kanssa aika suuria erimielisyyksiä ja äitini katkaisi välit meihin...Mutta ei ollut ensimmäinen kerta joten katsotaan mitä tulevan pitää.

Punttiksella olen jaksanut käydä, mielessä kun siintää se kaunis hääpuku johon haluaa syksyllä mahtuvan :)

Mitään uutta tytön kehityksessä en oo nyt huomannu, päivät menee kamalan nopeasti ja kun tyttö ei edes ole kovin itkuista sorttia, on kotona oleminen aikasta ihanaa!

Nyt taas mentävä!

Vierailija
9/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marica:

Joo Irkku on Irlanti ja kyllä sielläkin nettiyhteydet pelaa. Ollaan muuttamassa huhtikuussa tai toukokuun alussa sinne.

Muuten, jos jotakin kiinnostaa tuo kasvulistan päivitys, kun lähden, niin voin lähettää sen emailillä sitten huhtikuussa. Sitten vain lisäilee sinne puuttuvat. En varmaan heti pääse nettiin ja hommaa piisaa siinnä alussa ihan tarpeeksi asti =)

Vierailija
10/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjottelemaan isovanhemmat oli muutaman päivän kylässä ja sitten ollut muita kiireitä.

ONNITTELUT Marica28lle kihlauksen johdosta. Mekin mentiin kihloihin mutta hääpäivää ei oo päätetty. Se tulee olemaan sitten joskus semmonen toimitus mistä ei muille etukäteen puhuta, eikä vieraita kutsuta :)

Teemu kasvaa kun mielestä ihan hyvää vauhtia ja pelkällä rintamaidolla mennään, eikä kiinteitä ole vielä tarkoitus antaa, tosin neuvola on vasta 6.3 että sittenpä vasta kuulee todelliset lukemat mutta oamlla vaa`alla mitattuna ihan ok. Isovanhemmat olivat NIIN innoissaan pikkumiehen kasvusta ja kaikesta mitä on oppinut. HArmi vaan että ovat niin kaukana(600km) ettei vät näe poikaa läheskään niin usein=jokapv kuin haluaisivat. Maidon riittämättömyydestä oli puhetta. Meilläkin on tissit illalla ihan tyhjäntuntuset ja aamulla lypsettyämaitoa pullosta annan. MUTTA nytpä on sitten uusi juttu ilmassa, pitkän aikaa Teemu on vieroksunut oikeaa rintaa iltaisin mutta nyt siitä ei nähtävästi tule päivälläkään kunnolla, tuntuu että siellä jotain kyllä on mutta ei vaan ulso tule, ei pumpulla ei imemällä :(( kuinkahan meidän sitten käy jos yhen tissin varaan jäädään. Yöaikaan kyllä eritys molemmista on erittäin runsasta, mutta nämä päivät.

Miedän mies löysi eilen illalla jalkansa. Oli mun sylissä ja siitä kun pitää punkea ylös ja istumaan niin siinäpä sitten istui ja heilutteli jalkaansa, katteli ihan kummissaan että mikäs heiluri se toi tuossa on, yritystä oli ottaa kiinni vaan ei pieni käsivarsi sinen asti yltänyt. Tavaroista yrittää kovasti myös ottaa kiinni ja jos ote ei onnistu niin sitten tulee KAUHEE huudahdus ku ottaa niin päähän ku hommat ei suju. Kääntymis yritykset ovat jääneet ihan kokonaan, mutta ympärsitö kiinnostaa sitäkin ennemmän ja katselee sivuilleenkin, että eiköhän ne käännökset kohtapuolin alla tulla kuvioihin mukaan.

Syksyn tilanteista on ollut täällä myöskin puhetta, ilmoitin pomolle että pidän äloman perään ansaitut lomapäivät eli 34 joten mun kotona olo jatkuu ainakin 27.9 asti sitten on mietinnässä montakin vaihtoehtoa.. Mulla ois halu muuttaa takasin pohjois-suomeen mutta mies empii koska työllisyystilanne siellä huono. Yksi ratkaisu olis että mies jäis hoitovapaalle ja minä menisin töihin koska mulle olis siellä töitä..onhan tässä onneksi aikaa, heinäkuun loppuun mennessä täytyy työpaikalle ilmoittaa jäänkö hoitovapaalle vai sanonko itteni irti..onhan tässä vielä aikaa..

Täytyy lähteä pojan seuraksi sekun juuri heräs päikkäreiltä!

t.Tiitis ja Teemu

Vierailija
11/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neiti vetää unosia joten on hyvä väli taas kirjoitella. Eilen tyty laittoi tuttia suuhun itse ja oikein katsoi että menee oikeaan osoitteeseen, silmät kierossa ja harjoitteli oikein monta kertaa.

Maidontulosta: mulla on kanssa ollut rinnat rukkasilla mutta join tuossa viikonloppuna pari alkoholitonta olutta ja nyt rinnat on koko ajan maitoa täynnä. En ole huomannut että tyty yhtään vähempää imisi kuin ennenkään joten olen laittanut tuon suuren maidontuotannon oluen tiliin. Eilenkin jouduin pumppaamaan kun tyttö oli päikkäreillä ja meinasi rinnat revetä. Kokeilkaas mammat juoda vaikka alkoholitonta olutta muutama tölkki ja kertokaa vaikuttaako se maidontuotantoon mitenkään. Minä join pe ja la yhden pilsnerin :)

Tässä pitäisi laittautua asunnon katselukuntoon kun mennään yhtä 4h+k katsastamaan.

Vierailija
12/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Maricalle kihlauksen johdosta! <3

Me mentiin naimisiin " puolisalaa" maistraatissa, joten omista häistä ei ole sen kummempia ideoita. Mutta oltiin kerran tosi kivoissa häissä, joissa oli esim. kertakäyttökameroita pöydissä; vieraat saivat näpsytellä siinä illan mittaan! Sitten yksissä häissä hääpari piti " tietokilpailun" vieraille. Kysymykset liittyivät heihin (koska tapasimme? mitä harrastamme? monessako maassa olemme matkustelleet? jne). Kyse oli suomalaisen ja norjalaisen liitosta, joten käytännön syistä sukulaiset eivät olleet tuttuja keskenään... :) Ja sellaisen hyvän vinkin olen myös kuullut, että jos istutte omassa pöydässä juhlissa, niin teitä vastapäisiin pöytiin kannattaa istuttaa kavereita eikä jäykkiä sukulaistätejä! Pysyy fiilis menevänä!

Meidän poju nukahti. On se sitten suloinen! Viihdyn NIIN hyvin kotona ja pojun kanssa, että melkein jo kammottaa ajatus töihinmenosta! No, siihen on onneksi aikaa... Ehkä hoitovapaalla voisin olla ainakin vuoden loppuun. Meillä nauretaan yhä useammin ääneen ja hymyillään tosi paljon. Viime yönä nukahti 21.15, heräsi 1.30 päästelemään ilmoja, jolloin käänsin vain vatsalleen ja jatkoi siitä unia yli 04:n, jolloin vasta söi ekan kerran! Saas nähdä, onko tehoimut nyt sitten mennyttä ja palataan vähän pidempiin unipätkiin.

On kyllä rauhallinen ja itsekseen viihtyvä versio tämä meidän poju. Tulleekohan kiltti lapsi? Tuntuu niin leppoislta jo nyt! Ei turhista hermostu. Vielä tuntuu ruoka riittävän rinnoista, joten ajattelin imetyksellä jatkaa vaikka 6kk:n saakka, jos vain sillä pärjää.

Jaahas, jospas kävisin lukemassa aikaisempia pinoja ennen Emmerdalea... Olen jäänyt koukkuun siihen. Yleensä aina on syöttöaika klo 17, niin mikäs ihme se sitten on!

Näätä77 & poju melkein 3kk

Ps. Laihis sai vähän takapakkia, sillä mulla oli synttärit viikonloppuna. Kakkua, suklaata ja karkkia... :) NO, pieniä lipsahduksia sallitaan juhlan kunniaksi!

Vierailija
13/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite pidän hääpäikkyä, eli suunnittelusta ja miksei muustakin, tuol amoriineis..eli www.amoriinit.com ja sielt keskustelufoorumi tai jotn ni saa kahtella muitten suunnitelmia ja tehä omia. ja amoriineist löytyy kattavasti apua suunnitteluun...meiänkin päikky sielt löytyy -neitoperhonen ja Taamu 31.12.2006 :) sinne vaan kaikki..niin, siel on meiän kaikkien kuvatkin ;P

Vierailija
14/14 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vkossa herkuttelu on sallittua, kuhan asettaa jotkut rajat kuitenkin :)