Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko työtarjouksia saat Linkedin:in kautta?

Vierailija
10.04.2016 |

Ja missä asemassa olet?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tullut tänä vuonna. Asiantuntija.

Vierailija
2/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä opiskelijat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ryötarjouksia...

Vierailija
4/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä hirveästä vastaustulvasta voimme päätellä, että LinkedIn on turha (työnsaantikanava). Ei sillä, ettenkö sitä aiemmin tiennyt. Se vaan, että jotkut trollit aina paasaavat tästä(kin).

t. pitkäaikaistyötön

Vierailija
5/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole saanut ainuttakaan työtarjousta. Kerran sain pyynnön lähettää cv, mutta ei sekään minulle töitä tuonut.

Vierailija
6/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että LinkedIn on vähän samanlainen kuin Facebook. Ihmiset haluavat antaa itsestään tietynlaisen kuvan "katsokaa miten hyvin minulla menee" jne.

Vierailija
7/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden työttömyyden aikana tuli ehkä viisi kontaktia, joista yhtä vaille kaikki ulkomailta. Esimies it-alalla.

Vierailija
8/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektipäällikkö/suunnittelupäällikkö. Viimeksi head-hunter Hollannista otti yhteyttä. Olisi ollut paikka Itävallassa tai Hollannissa.

Vierailija
9/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, ja kahden vuoden aikana on muistaakseni tullut jotain 4-5 työtarjousta, osa ihan kohdennetun oloisia eikä massaviestejä.

Vierailija
10/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija, ja kahden vuoden aikana on muistaakseni tullut jotain 4-5 työtarjousta, osa ihan kohdennetun oloisia eikä massaviestejä.

Mitä opiskelet?

Palvelussa kannattaa siis olla?

Vierailija
11/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Linkedin?

Vierailija
12/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työtarjous?

Vierailija
13/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 headhunter yhteydenottoa vuoden sisällä. Luulisin, että headhunterit etsivät potentiaalisia henkilöitä Linkedinistä.

Vierailija
14/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektipäällikkö/suunnittelupäällikkö. Viimeksi head-hunter Hollannista otti yhteyttä. Olisi ollut paikka Itävallassa tai Hollannissa.

Outoa nämä alapeukutukset. Helpottaako jos kerron että myös puoliso on työtön ja itse omaishoidan Alzheimeria sairastavaa äitiäni ja yritän kasvattaa samalla kahta kadulla lamppaavaa murrosikäistä. En siis voi ottaa töitä vastaan asuinpaikkakuntani ulkopuolelta.

Vierailija
15/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii varmasti esim. markkinointi alalle ja ekonomeille, mutta hoitoalalla olevalle aika turha mielestäni...

Vierailija
16/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii varmasti esim. markkinointi alalle ja ekonomeille, mutta hoitoalalla olevalle aika turha mielestäni...

Vierailija
17/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tullut, kaikki ulkomailta.

Vierailija
18/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedinissa on enimmäkseen tekniikan alan ihmisiä ja jonkin verran kaupallisen alan tyyppejä. Toisin kuin facebookissa siellä pidetään keskustelu vain työhön liittyvissä asioissa.

Kaikki tekniikan alan ihmiset kyllä tietävät Linkedinin, joten ne jotka kyselee mikä se on, ovat luultavasti jotain mitälie-maistereita humanistiselta puolelta tai jostain maatalousalalta tms.

Linkedinistä löytää eräällä tietyllä tavalla paljon hyviä työpaikkoja/työpaikkailmoituksia, joita 95% muista linkedin-käyttäjistä (ja 100% kaikista muista ihmisistä) ei ikinä huomaa. Jääköön se nytkin salaisuudeksi mikä se keino on... =)

Vierailija
20/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen ollessa loppusuoralla päädyin tekemään tuonne profiilin, mutta olen todennut sen olevan yhtä tyhjän kanssa. Facebookin tyyppinen cv:n esittelypaikka, jossa ihmiset ottavat kontakteikseen kerran jossain messuilla tapaamiaan ihmisiä ja se jolla on ekana 1000 kontaktia huutaa bingo! Verkottujien poseerausmesta lähinnä mielestäni.

Kaksi kiinnostavaa avointa paikkaa, joita hain linkedinin kautta, kummastakaan en koskaan kuullut mitään takaisin. Jäin miettimään toimikohan rekryjärjestelmä oikein ja lähtikö mun hakemukset yhtään mihinkään, koska en saanut palautetta. Luulisi, että tuollainen järjestelmä antaisin työnantajalle mahdollisuuden lähettää jonkin geneerisen vastauksen kaikille hakijoille, että kiitos mutta ei kiitos, sopiva henkilö on löydetty. Vähän paska maku jäi niistä hausta.

Sittemmin vakityö löytyi aika tylsästi ministery of labourin sivuilta, jonka olen hienosti käynyt laittamassa cv:ni viimeisimmäksi merkinnäksi. En välttämättä tule päivittämään sivuani enää lainkaan, jos en joskus tule saneeratuksi ulos nykyisestä paikastani ja joudu merkkaamaan itseni työnetsijäksi. Niinpä Linkedin-sivuni näyttää varmaan pian yhtä ummehtuneelta kuin jonkun 1970-luvulla linkedin-sivunsa tehneen, jos tuollainen olisi silloin ollut olemassa. Kellastuneessa profiilikuvassa pulisongit ja salora-silmälasit.

Olen ollut todella pettynyt linkedinin hyötyihin. Ehkä työllisyystilanne on maailmanlaajuisestikin niin heikko, että edes koulutetuille ihmisille ei ole ihmeemmin kysyntää. Tosin maailmassa on varmaan kaksi miljardia kaltaistani perusmaisteria, joten ei mikään ihme, että headhunterit ei ole repimässä duuniin. Jotenkin nolottaa laitta edes niihin kielitaitokohtiinkaan näitä lukiopohjaisia suomi-ruotsi-englanti-saksa ansioita, kun tietää että maailmalta kukaan ei tule koskaan meikäläistä töihin ottamaan. Sellaista haaveilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä