Mies ei lähde asunnosta...
Miten saisin miehen lähtemään minun ja hänen yhteisestä kodista pois? Muutimme tänne kolme kuukautta sitten, ja jätin miehen eilen, sillä yhteisasumisestamme ei mielestäni tule yhtään mitään eikä mies ole sopivaa kumppanimateriaalia minulle. Mies ei nyt suostu lähtemään, vaan haluaisi että minä lähden, sillä minä jätin hänet. Haluaisin miehen lähtevän, sillä hän ensinnäkin saisi helpommin uuden asunnon, kun on paljon varakkaampi kuin minä (minä opiskelen, mies on vakitöissä ja tienaa paljon kuussa). Lisäksi en itse halua luopua tästä asunnosta hyvän sijainnin takia.
Voinko minä vain kylmänviileästi esim. kutsua poliisit tai viedä hänen tavaransa ulos täältä? En nimittäin jaksaisi katsella häntä enää sekuntakaan.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Samaa meinasin tulla sanomaan. Se joka jättää, lähtee. Ite jätin kanssa miehen viime viikolla ja mä myös lähen.
Ei se minun mielestä mene niin, vaan se lähtee kenelle lähtö on vaivattomampaa. Tässä tapauksessa siis mies.
Edellisessäkin avoliitossani mies lähti ihan mukisematta, kun minä pistin poikki ja kehotin miestä lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
En usko että auttaa tuomioistuinkaan, jos kyseessä on avopari. Silloin ei voi tehdä virallista eroilmoitusta yhtään minnekään. Oletteko te ap naimisissa? Hae nyt ihmeessä opiskelija-asuntoa, niitä vapautuu eniten keväällä!
Moraalisesti ajatellen sen joka haluaa lähteä suhteesta, olisi luontevinta lähteä yhteisestä kodista. Jos miehesi haluaisi olla ystävällinen sinua kohtaan, hän huomioisi sinun vaikean tilanteesi, mutta en tiedä onko se niin vaikea kuitenkaan, kun voit hakea opiskelija-asuntoa.
Ei mies tajua tilannettani, tai sitten ei vain halua tajuta. Emme onneksi ole naimisissa, vaan suhdettamme kesti viisi kuukautta.
Osta käytetty Lada. Sillä pääsee pois ja voi pari yötä bunkatakin. Ei paha.
Voisit tietysti tiedustella Jarna Kuivalta, olisiko hänellä aikaa tulla heittämään mies pois kodistaan. Jarnalla oli usein tapana heittää joku studiosta, kun lähetys oli päättymässä. Hän vain tokaisi että "sie lähet tästä", ja sitten alkoi rytistä. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos asunto on molempien nimissä ja menette oikeuteen, sinä saat jäädä asuntoon, koska olet opiskelija, jos sinulla on realistiset mahdollisuudet maksaa vuokra. Mies joutuu lähtemään ja maksamaan vielä oikeuskulutkin.
Entäs jos se ei ratkeakaan teidän miesvihaajien toivomalla tavalla? Lisäksi oikeuskäsittelyihin on monien kuukausien jonot, joten jos aloittajalla on jo uusi kyrpä kiikarissa, niin eikö ole helpompaa muuttaa sen uuden kusetettavan lompakon luokse?
Aloittaja on ihan helvetin pelle, tai trolli. Sama asia.
Oliskohan tuota asumisasiaa kannattanut miettiä, ennenkö annat miehelle rukkaset? Sinun siitä lähteä pitää kun olet kerran päätöksen tehnyt. Se on ihan oikein sinun kaltaisellesi paskahuoralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että auttaa tuomioistuinkaan, jos kyseessä on avopari. Silloin ei voi tehdä virallista eroilmoitusta yhtään minnekään. Oletteko te ap naimisissa? Hae nyt ihmeessä opiskelija-asuntoa, niitä vapautuu eniten keväällä!
Moraalisesti ajatellen sen joka haluaa lähteä suhteesta, olisi luontevinta lähteä yhteisestä kodista. Jos miehesi haluaisi olla ystävällinen sinua kohtaan, hän huomioisi sinun vaikean tilanteesi, mutta en tiedä onko se niin vaikea kuitenkaan, kun voit hakea opiskelija-asuntoa.
Ei mies tajua tilannettani, tai sitten ei vain halua tajuta. Emme onneksi ole naimisissa, vaan suhdettamme kesti viisi kuukautta.
Miksi ihmeessä sen miehen pitäisi jotenkin ymmärtää sinun tilannettasi? Se ei ole millään tavoin hänen murheensa tuon sinun ilmoituksesi jälkeen. Hänelle todennäköisesti on ihan sama vaikka asuisit paperinkeräyslaatikossa.
Nainen antaa miehelle ilmoituksen, että suhde ja ilmeisesti sen myötä myös pillunsaanti on loppu ja sitten olettaa, että miehen pitäisi lähteä? Onko mitään typerämpää kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman nimissä asunto on? Jos vain sinun, voit soittaa poliisit, mutta muuten ei kannata.
Asunto on molempien nimissä, mutta kai minulla nyt sentään on siitäkin huolimatta oikeus potkia mies pihalle, sillä olen päättänyt jättää hänet?
Miksi ihmeessä kuvittelet,että sinulla olisi sellainen oikeus? Vai lukeeko porvoolaisissa vuokrasopimuksissa pienellä präntillä"Jos kyllästyy avopuolisoon,hänen saa potkia pellolle vaikka asunto olisi molempien nimissä"?
Sinulla on oikeus etsiä itsellesi uusi kämppä(jos on "kiireellinen" tapaus,pitäisi opiskelijakämppä löytyä kohtalaisen helposti).Sinulla on oikeus lakata käyttäytymästä kuin uhmaikäinen kakara ja neuvotella miehen kanssa erojärjestelyistä(jatketaanko kenties saman katon alla asumista kunnes löydetään omat kodit vai muuttaako jompi kumpi tai molemmat väliaikaisesti muualle,esimerkiksi ystävän tai sukulaisen nurkkiin).Sinulla ei ole oikeutta yksipuolisesti päättää,että sinä jäät ja mies lähtee,jos asunto on molempien nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman nimissä asunto on? Jos vain sinun, voit soittaa poliisit, mutta muuten ei kannata.
Asunto on molempien nimissä, mutta kai minulla nyt sentään on siitäkin huolimatta oikeus potkia mies pihalle, sillä olen päättänyt jättää hänet?
Jos sä haluat erota niin eti itelles uus kämppä ja lähde. Mies saa jäädä siihen. Miksi miehen pitäis lähteä kodistaan vaan sen takia, että sua ei enää kiinnosta. Äläkä enää muuta yhteen kenenkään kanssa.
En minä saisi uutta asuntoa yhtä helposti kuin mies. Minä opiskelen, ja mies on töissä joten mies saisi uuden asunnon ihan helposti. Opiskelija-asuntoihinkin on nykyään suuret jonot kaupungin asunnoista puhumattakaan. Yksityisiltä markkinoilta eivät pelkät opiskelijat saa asuntoja. Se olisi paljon helpompaa kaikille, jos mies vain lähtisi.
Onko nykyinen asunto opiskelija-asunto? Tai muusta syystä erityisen halpa? Jos ei, lähde vaan itse. Vaikka provolta aloitus vahvasti tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista tilannetta tajua muuta kuin muut porvooalaiset.Minusta viiden kuukauden jälkeen on siinä ja siinä,onko kyseessä tapailu vai jo kunnon seurustelusuhde.Ei kukaan muuta yhteen parin kuukauden tuntemisen jälkeen.
Ap on melko varmasti trolli,mutta joskus voi käydä niinkin,että vaikka päättää parisuhteen,ei asumisjärjestelyjen takia pääse fyysisesti eroon toisesta.Tiedän pariskunnan,joka otti avioeron,mutta ei löytänyt heti omia asuntoja.Asuivat siis vanhassa yhteisessä kodissa,mutta omissa huoneissaan,tekivät omat ruokansa jne.Kämppismeiningillä siis mentiin siihen asti että löytyi uudet omat asunnot.Tätä ap:kin voisi kokeilla kiukuttelun sijasta.Jos kumpikaan ei ole halukas heti lähtemään kämpästä,on pakko pystyä kompromisseihin.
Kuinka lujaa mies hakkasi sinut kun ehdotit tätä?
Vierailija kirjoitti:
Ap on melko varmasti trolli,mutta joskus voi käydä niinkin,että vaikka päättää parisuhteen,ei asumisjärjestelyjen takia pääse fyysisesti eroon toisesta.Tiedän pariskunnan,joka otti avioeron,mutta ei löytänyt heti omia asuntoja.Asuivat siis vanhassa yhteisessä kodissa,mutta omissa huoneissaan,tekivät omat ruokansa jne.Kämppismeiningillä siis mentiin siihen asti että löytyi uudet omat asunnot.Tätä ap:kin voisi kokeilla kiukuttelun sijasta.Jos kumpikaan ei ole halukas heti lähtemään kämpästä,on pakko pystyä kompromisseihin.
Minä en halua suostua tuollaiseen järjestelyyn. Jos on erottu niin ollaan erottu ja yhteinen asuminen loppuu saman tien. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua suostua tuollaiseen järjestelyyn. Jos on erottu niin ollaan erottu ja yhteinen asuminen loppuu saman tien. ap
No sitten hommaat jostain asunnon tai menet vaikka hotelliin tai kavereiden luo asumaan. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?
Miksi ihmeessä miehen pitäisi nähdä yhtään vaivaa sinun päätöksesi vuoksi? Omien päätöksien seurauksista kannetaan myös itse vastuu.
Tapasitte 5 kuukautta sitten, muutitte yhteen 3 kuukautta sitten ja nyt ovat välit poikki? Sinä olet opiskelija ja mies on töissä, joten olenko oikeassa arvellessani, että sinä muutit nykyiseen asuntoon vanhempiesi kodista tai opiskelijakämpästä ja mies omasta vuokra-asunnostaan? Kelle huonekalut kuuluvat? Kuka maksoi vuokratakuun? Oletko ihan varma siitä, että juuri miehen olisi helpompi muuttaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäpontta käsitykselle provosta antaa, että suhde on kestänyt 5 kuukautta, ja yhdessä asuttu 3. Ei kai KUKAAN muuta yhteen 2 kk jälkeen varsinkaan, kun into on jo 3 kk eteenpäin täysin kadonnut, eli hyvin epävarmalla pohjalla on suhde ollut alun perinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tapasitte 5 kuukautta sitten, muutitte yhteen 3 kuukautta sitten ja nyt ovat välit poikki? Sinä olet opiskelija ja mies on töissä, joten olenko oikeassa arvellessani, että sinä muutit nykyiseen asuntoon vanhempiesi kodista tai opiskelijakämpästä ja mies omasta vuokra-asunnostaan? Kelle huonekalut kuuluvat? Kuka maksoi vuokratakuun? Oletko ihan varma siitä, että juuri miehen olisi helpompi muuttaa pois?
Molemmat muutimme omista yksiöistämme tänne. Vähän yli puolet kaikista huonekaluista täällä on miehen. Mies maksoi vuokratakuun, sillä hänellä on enemmän rahaa. Hänellä on edelleenkin paljon enemmän rahaa kuin minulla, joten miehelle poismuutto tulee olemaan paljon helpompi juttu. Ap
Laitoin asuntohakemukset menemään kaikkialle jo perjantaina.