Mies ei lähde asunnosta...
Miten saisin miehen lähtemään minun ja hänen yhteisestä kodista pois? Muutimme tänne kolme kuukautta sitten, ja jätin miehen eilen, sillä yhteisasumisestamme ei mielestäni tule yhtään mitään eikä mies ole sopivaa kumppanimateriaalia minulle. Mies ei nyt suostu lähtemään, vaan haluaisi että minä lähden, sillä minä jätin hänet. Haluaisin miehen lähtevän, sillä hän ensinnäkin saisi helpommin uuden asunnon, kun on paljon varakkaampi kuin minä (minä opiskelen, mies on vakitöissä ja tienaa paljon kuussa). Lisäksi en itse halua luopua tästä asunnosta hyvän sijainnin takia.
Voinko minä vain kylmänviileästi esim. kutsua poliisit tai viedä hänen tavaransa ulos täältä? En nimittäin jaksaisi katsella häntä enää sekuntakaan.
Kommentit (63)
Omistus- vai vuokrakämppä? Kumpi omistaa vai molemmat? Kumman nimissä vuokrasopimus vai yhteisesti tehty sopimus?
Vaikka sä omistaisin kämpän yksin, poliisi ei lähde hevin häätämään miestä, jos hän on siellä kirjoilla ja jos katsotaan, että se on hänen kotinsa.
Helpointa lienee sun etsiä uusi koti.
Jos olette yhdessä asunnon vuokranneet(?) ja molemmat olette kirjoilla asunnossa, ei kukaan ulkopuolinen päätä siitä, kumpi asunnosta muuttaa pois. Poliiseja nyt et ainakaan kutsu paikalle, ellet ole todellinen vajaamielinen. Eli kerää itse kamppeesi, jos oikeasti haluat miehestä nopeasti eroon.
Mitäs tuumaat, jos mies tekee saman? Soittaa poliisin ja käskee viedä sut pois?
Yritähän nyt aikuistua.
kenen nimissä vuokrasopimus? jos molempien, niin pitänee vaan neuvotella... se lähtee kenellä menee ekana hermot.
Lähde ite. Kesällä taas näköjään toisten mieste n alapäät alkaa kuumottaa ja oma on heitettävä pellolle. Mihinkä sä luulet että se siitä sekunnin varotusajalla lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Kumman nimissä asunto on? Jos vain sinun, voit soittaa poliisit, mutta muuten ei kannata.
Miesvihaaja onanoimassa miesvihafantasioineen? Lue edes aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Kumman nimissä asunto on? Jos vain sinun, voit soittaa poliisit, mutta muuten ei kannata.
Asunto on molempien nimissä, mutta kai minulla nyt sentään on siitäkin huolimatta oikeus potkia mies pihalle, sillä olen päättänyt jättää hänet?
Toivottavasti mies heittää sut pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto on molempien nimissä, mutta kai minulla nyt sentään on siitäkin huolimatta oikeus potkia mies pihalle, sillä olen päättänyt jättää hänet?
Ahaa, olet siis helvetin tyhmä tai sitten vain huono provo. Veikkaan jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat erota niin eti itelles uus kämppä ja lähde. Mies saa jäädä siihen. Miksi miehen pitäis lähteä kodistaan vaan sen takia, että sua ei enää kiinnosta. Äläkä enää muuta yhteen kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette yhdessä asunnon vuokranneet(?) ja molemmat olette kirjoilla asunnossa, ei kukaan ulkopuolinen päätä siitä, kumpi asunnosta muuttaa pois.
Itseasiassa päättää, jos se siihen tulee:
http://www.minilex.fi/a/yhteisel%C3%A4m%C3%A4n-lopettaminen
"Yhteiselämän lopettamista koskevan hakemuksen johdosta tuomioistuin voi päättää, että toinen puoliso saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, ja velvoittaa samalla toisen puolison muuttamaan pois. Yhteiseen kotiin saa jäädä asumaan se puolisoista, joka on enemmän asunnon tarpeessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat erota niin eti itelles uus kämppä ja lähde. Mies saa jäädä siihen. Miksi miehen pitäis lähteä kodistaan vaan sen takia, että sua ei enää kiinnosta. Äläkä enää muuta yhteen kenenkään kanssa.
En minä saisi uutta asuntoa yhtä helposti kuin mies. Minä opiskelen, ja mies on töissä joten mies saisi uuden asunnon ihan helposti. Opiskelija-asuntoihinkin on nykyään suuret jonot kaupungin asunnoista puhumattakaan. Yksityisiltä markkinoilta eivät pelkät opiskelijat saa asuntoja. Se olisi paljon helpompaa kaikille, jos mies vain lähtisi.
Sinä jätit eli sinä lähdet. Itsekäs kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olette yhdessä asunnon vuokranneet(?) ja molemmat olette kirjoilla asunnossa, ei kukaan ulkopuolinen päätä siitä, kumpi asunnosta muuttaa pois.
Itseasiassa päättää, jos se siihen tulee:
http://www.minilex.fi/a/yhteisel%C3%A4m%C3%A4n-lopettaminen
"Yhteiselämän lopettamista koskevan hakemuksen johdosta tuomioistuin voi päättää, että toinen puoliso saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, ja velvoittaa samalla toisen puolison muuttamaan pois. Yhteiseen kotiin saa jäädä asumaan se puolisoista, joka on enemmän asunnon tarpeessa."
Toki jos tuolle linjalle haluaa lähteä niin onnistuu se noinkin. Tosin päätöksen tekemiseen tuomioistuimessa menee aikaa vähintäänkin useita kuukausia, joten siitä vain koittamaan onnea. Poliisi ei sitä päätöstä kuitenkaan sunnuntaina iltapäivällä tee.
Jos asunto on molempien nimissä ja menette oikeuteen, sinä saat jäädä asuntoon, koska olet opiskelija, jos sinulla on realistiset mahdollisuudet maksaa vuokra. Mies joutuu lähtemään ja maksamaan vielä oikeuskulutkin.
En usko että auttaa tuomioistuinkaan, jos kyseessä on avopari. Silloin ei voi tehdä virallista eroilmoitusta yhtään minnekään. Oletteko te ap naimisissa? Hae nyt ihmeessä opiskelija-asuntoa, niitä vapautuu eniten keväällä!
Moraalisesti ajatellen sen joka haluaa lähteä suhteesta, olisi luontevinta lähteä yhteisestä kodista. Jos miehesi haluaisi olla ystävällinen sinua kohtaan, hän huomioisi sinun vaikean tilanteesi, mutta en tiedä onko se niin vaikea kuitenkaan, kun voit hakea opiskelija-asuntoa.
Kai olet jo ilmoittautunut opiskelija-asuntojonoon, ihan vain varmuuden vuoksi? Ei tilanne itkemällä parane!
Samaa meinasin tulla sanomaan. Se joka jättää, lähtee. Ite jätin kanssa miehen viime viikolla ja mä myös lähen.