Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysäyttävää, mun 5-vuotias sanoi..

Vierailija
09.04.2016 |

Äiti, mä ihan oikeesti haluaisin että minä sinä ja veljet asuttas omassa kodissa ja isi omassa koska sitten ei olis riitelyä.

Hiljainen olo äidillä nyt.... pysäyttävää. Puhuuko muut lapset koskaan noin? Me ollaan miehen kanssa niin eri puusta veistettyjä että etenkin lasten hoito- ja kasvatusasioista paljon riitaa. Mies käyttää mm sellaista kieltä, mitä en voi sietää. Kiroiluja, moukkamausia ilmaisuja ja nimityksiä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä esimerkki siitä, mitä riidat voivat tehdä perheelle.

Olisiko ihan mahdotonta asua eri osoitteissa? Me muutimme mieheni kanssa erilleen, ja teki ihmeitä suhteellemme.

Vierailija
2/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta on raskasta kuunnella paljon riitelyä ja kiroilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi selvästi kärsii, eli asialle pitää tehdä jotain. Lopettakaa riitely lasten aikana tai muuttakaa erilleen.

Vierailija
4/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on oikeassa.

Vierailija
5/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä kohta joku kommentoi, että lasten takia pitää pysyä yhdessä!!!!!! Pilaat lapsesi jos eroat!!! Lasten takia pitää tehdä kaikki ja kärsiä itse, ettei pirkkomatille tule paha mieli..

Vierailija
6/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu muksu.

Vierailija
7/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä jostain ulkopuolelta opitulta... ei noin pieni lapsi ajattele vielä noin.. mutta (jos olisi totta koko avaus) kuka, isikö? vai onko veljet isompia? vai onko joku ulkopuolinen tätä mieltä? vai olisiko jossain kaverin perheessä erottu ja lapsille avattu tämä logiikka jota sit kerrotaan eteenpäin..?

Vierailija
8/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia ero on usein paras vaihtoehto.

Siskoni jätti väkivaltaisen miehen vasta kun lapset sanoivat, että toivoisivat isin olevan matkoilla vielä toisen viikon.

Eroa.

Vierailija
9/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on erittäin fiksu lapsi. Ja aiheestakin itsellä tosi paha olo kommentista.

Meillä taloudellisesti tiukkaa, minä vuoksi mies niin äksy onkin, ja meillä erityislapsi. Rehellisesti pelkään kuinka yksin selviän lasten kanssa, pystynkö erityislapaen asiat hoitamaan sairaalassa oloineen kun muutkin lapset vastuulla.

Lapset kuitenkin koko elämäni tärkein asia.

Ap

Vierailija
10/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin myös 5-vuotiaana aina äidille, että erotkaa isän kanssa. Joutui kuitenkin sitä menoa kestämään vielä 10 vuotta lisää. Nykyään käyn terapiassa (paska lapsuus).

Vierailija
11/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. kannattaisi varmaan nalkuttaa vähemmän.

-Markus44

Vierailija
12/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on näin että asuvat erillään ja kerrottu meidän lapsille että riitelivät liikaa ja nyt kaksi eri kotia ja kumpikin hoitaa lapsia niin. Ap

Vierailija
13/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloudellisesti tiukkaa, minä vuoksi mies niin äksy onkin, ja meillä erityislapsi. Rehellisesti pelkään kuinka yksin selviän lasten kanssa, pystynkö erityislapaen asiat hoitamaan sairaalassa oloineen kun muutkin lapset vastuulla.

Ap

Tottakai pystyt. Onhan sulla varmasti ystäviä joilta voit pyytää apua, ja onhan lapsilla isä vaikka eroaisittekin.

Pyydä sitten apua kun tarvitset. Ihmiset tykkää auttaa. Monet vaan ei pyydä.

Vierailija
14/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet hankkinut tuon miehen kanssa lapsia? Alkoiko puhumaan noin vasta lasten tulon jälkeen?

Vierailija
15/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi käsitä miltä se aidosti tuntuisi jos vanhemmat eroaisivatkin.

Vierailija
16/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mennyt selkeesti "alaspäin" iän, vastuun ja taloushuolten myötä.

Joskus suutuksissa myös tikaiasut että "senkus lähette mut mä en ole teidän kanssa missään tekemisissä enää ikinä enlä maksa senttiäkään". Ap

Vierailija
17/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että aikuisen pitää osata keskustella asiat korottamatta ääntään. Ja sitä mieltä, että lasten ei tarvitse kuunnella vanhempiensa riitelyä. Meillä jos on erimielisyyksiä niin niistä puhutaan vasta kun lapset on nukkumassa, eikä huudeta. Jos jompikumpi tai molemmat on aivan raivona niin vihaisempi poistuu paikalta ulos vaikka kävelylle tai minne lie ja toinen hoitaa lapset. 

Meillä tosin muutenkin, vaikka mikä riita olisi niin ennen toisen lähtemistä "jäähylle" sanotaan molemmat se perus "rakastan sua". 

N26

Vierailija
18/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinä et käytä kirjoittaessa ON ja OVAT sanoja? Esim.  "Meillä ON taloudellisesti tiukkaa" "meillä ON erityislapsi".

Todella tyhmännäköistä tekstiä, kun jätetään lähes tärkeimmät sanat pois.

Vierailija
19/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti, mä ihan oikeesti haluaisin että minä sinä ja veljet asuttas omassa kodissa ja isi omassa koska sitten ei olis riitelyä.

Hiljainen olo äidillä nyt.... pysäyttävää. Puhuuko muut lapset koskaan noin? Me ollaan miehen kanssa niin eri puusta veistettyjä että etenkin lasten hoito- ja kasvatusasioista paljon riitaa. Mies käyttää mm sellaista kieltä, mitä en voi sietää. Kiroiluja, moukkamausia ilmaisuja ja nimityksiä.

Ymmärrän jos tekee mieli erota jos on riitaisaa, mutta et sä miehen kasvatustapoihin voi sillä vaikuttaa. Päin vastoin. Sen jälkeen mies voi omalla ajallaan kohdella lapsia juuri kuten haluaa.

Vierailija
20/30 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6v sanoo joskus, että olisi kiva jos iskä muuttaisi pois. Ihan vaan siksi, kun isällä on tiukempi kuri. Itse olen vähän lepsumpi. Toisaalta taas välillä miehen mielipiteet turhan jyrkkiä. Olen ottanut sen linjan, etten lasten kuullen vähättele tai kumoa toisen kieltoja tai sääntöjä. Niistä voidaan sitten puhua kahden kesken.

Tämä 6v on isänsä kanssa molemmat aika herkästi hermostuvaa tyyppiä. Mies saattaa ärähtää lapselle ja lapsi huutaa takaisin, että en tykkää susta! Miestä pitää kyllä kehua siitä, että yleensä aina pyytää lapselta anteeksi jos on huutanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä