Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisiä veloja täällä pyörii?

Vierailija
09.04.2016 |

Itse olen yli 30 vee ja lapsia on. Kun mietin omaa tuttavapiiriäni, niin en tunne kuin kaksi velapariskuntaa. Palstaa lukiessa tuntuu, että se olisi huomattavasti yleisempää. Siksi mietinkin, onko ikäkysymys vai onko vain sattumaa, että ite en montaa tunne.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51-vuotias ja aina ollut samaa mieltä lastenteosta. Tiedän aika vähän muiden ihmisten asioista, joten en tunne yhtään lapsetonta ihmistä, josta tietäisin tätäkään yksityiskohtaa. Ehkä samanikäinen naapurini vaikuttaa vannoutuneelta, harrastukseensa uppoutuneelta sinkkumieheltä, mutta ei sitä syytä tiedä, jollei hän sitä itse kerro.

Vierailija
22/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 vuotta. Luulin vielä noin 28-vuotiaaksi asti haluavani lapsia. Eli voi se mieli oikeasti muuttua ;)

Sama. :) En ole mielenmuutoksesta huudellut perheellisille kavereille. Olen tiennyt olevani vela 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi ketjun aiheen, mutta maapallo kiittää nykyisessä tilanteessa varmasti jokaisesta vapaaehtoisesti lapsettomasta. Luonnonvaratkin kuluvat nykyisin 1,5-kertaisella vauhdilla luonnonvarojen uusiutumiseen nähden, eli ne kuluvat aivan liian noeasti.

Vierailija
24/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39 v. Ei kovin moni edes tiedä, että olen vela. Yleensä ihmiset eivät ole niin moukkamaisia, että kysyisivät miksei minulla ole lapsia.

Etkö tosiaan ap tunne lapsettomia ihmisiä?

Vastauksena tähän, minä itse asiassa en juurikaan tunne. Omassa läheisessä naisten kaveripiirissä (about 10 henkeä) on kaksi naista joilla ei ole lapsia ja en voi varmaksi sanoa, mutta olen ymmärtänyt, että lapsettomuus on enemmän kiinni siitä, etteivät ole löytäneet sitä kumppania. Toinen on nyt naimisissa, mutta ikää jo melkein 50 v. ja tiedän varmasti, että olisi halunnut omia lapsia, tosin vasta vanhemmalla iällä ja sitten tilaisuus oli jo ohi. Toinen on 48 v. ja yhä sinkkuna.Tottakai tähän voi olla liitettynä myös vapaaehtoinen lapsettomuus, mutta olen ymmärtänyt toisin.

Kolmas tuntemani hyvinkin ehdoton vapaaehtoisesti lapseton serkkuni sai juuri esikoisensa 41-vuotiaana. Hän on ainoa tuntemani hyvin vakaumuksellinen "vela" ja olin aivan äimänä kun kuulin raskausuutisen.Koska oli niin fanaattinen ja suorastaan julistava lapseton. Kuulemma kukaan kaveripiirissäkään ei aikonut hankkia lapsia, vaan kuinkas sitten kävikään.

Tunnen siis yhteensä kolme henkilöä, jotka ovat tietääkseni olleet omasta tahdostaan lapsettomia sinne 40-kymppiseksi, näistä yhdellä on nyt lapsi. Hassua tosiaan. En tiedä edes vanhoista luokkakavereista ketään, joka olisi lapseton. Olen siis yhteydessä Facebookin kauta.

Tuntuu kummalliselta, koska täällä on niin paljon näitä vapaaehtoisesti lapsettomia, en itse tosiaan tunne kuin tuon yhden ex-velan jolla sii nyt lapsi.

Vierailija
25/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vapaaehtoinen lapsettomuus harvinaista, muutaman prosentin luokkaa. Itse esim. tunnen paljon useampia seksuaalivähemmistöihin kuuluvia kuin ns. pitäisi ja vastaavasti on niitä, jotka eivät ainakaan tiedä tuntevansa ketään.

Tämän palstan isot kävijämäärät tulevat ilmi siinä, että hyvinkin pieneen vähemmistöön kuuluvat löytävät täältä sielunsiskoja. Luitteko esim. sitä eksyttämisketjua? Ikinä en ollut koko ilmiöstä kuullutkaan ja ketjussa monet vaihtavat samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
26/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 vuotta. Luulin vielä noin 28-vuotiaaksi asti haluavani lapsia. Eli voi se mieli oikeasti muuttua ;)

Totta kai voi. Sinunkin mielesi voi vielä muuttua.

En viitsi jäädä odottamaan alapeukkuja. Veloillahan on vain yksi totuus: velan mieli ei muutu.

Vierailija
27/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias enkä todellakaan usko lapsia hankkivani. Ainoa tilanne jossa voisin asiaa edes harkita, on jos aviomieheni yhtäkkiä niin haluaisikin. Toki ehtona olisi että hän olisi se meidän perheen "äiti" ja minä saisin jatkaa työuraani normaalisti synnytyksen jälkeen.

Yhdessä on kylläkin oltu jo 10 vuotta ja naimisissa 4 vuotta, eikä sinä aikana kumpikaan ole lapsesta haaveillut. Mitä luultavimmin asia pysyykin näin.

Vierailija
28/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 26 ja ehdottomasti olen sitä mieltä että mieleni vois muuttua. Nyt se vaan tuntuu melkein mahdottomalta ajatukselta, mutta mistäs sitä tietää. Toivottavasti en ole vaikka 10 vuoden päästä pullantuoksuinen kotiäiti :D Vähän on muut suunnitelmat mielessä.

Vierailija
29/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vela-keskusteluissa, samoin kuin vegetaristi-/vegaani-keskusteluissa aina ihmetyttää, miten joidenkin mielestä velat (tai vaikka ne kasvissyöjät) jotenkin julistavat sitä elämäntyyliään kaikelle kansalle. En ole koskaan tavannut tällaista julistajaa, mutta kylläkin päinvastaisia arvoja julistavia tiedän pilvin pimein. Itselläni on lapsia, mutta siskoni on vela, ja hän on 15 vuotiaasta aina nykyiseksi 36-vuotiaaksi joutunut sukujuhlissa yms. kuulemaan, miten on luonnotonta ettei halua lapsia ja mieli vielä muuttuu. Sisko laittoi kolmikymppisenä piuhat poikki, joten eipä taida muuttua. Itse en olisi varmaan koskaan edes tajunnut, miten paljon velat saavat paskaa niskaan, jos en olisi tätä joutunut perheenjäsenen ominaisuudessa kuuntelemaan jo 20 vuoden ajan...

Vierailija
30/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi ketjun aiheen, mutta maapallo kiittää nykyisessä tilanteessa varmasti jokaisesta vapaaehtoisesti lapsettomasta. Luonnonvaratkin kuluvat nykyisin 1,5-kertaisella vauhdilla luonnonvarojen uusiutumiseen nähden, eli ne kuluvat aivan liian noeasti.

Johtuu siitä, että ketjuvaihde on väärin säädetty.

Vierailija
31/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27

Vierailija
32/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin 20-vuotiaana kovasta vauvakuumeesta, nyt olen 28v eikä todellakaan enää innosta. Alle 2 vuoden päästä menen sterilisaatioon, eli voi se mieli toisinkin päin muuttua ;)

Vierailija
33/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vit**a te teette vauva-palstalla. :)

Vierailija
34/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N38 ex-vela. En ole kertonut asiasta kenellekään. Olin vela kun en löytänyt sopivaa kumppania ja koska en halunnut lapsia useista eri syistä. Löysin sitten miehen joka haluaa lapsia ja ehkä itselläni alkoi biologinen kello tikittää. Jos minulla olisi hyväpalkkainen työ jossa viihtyisin ehkä olisin vela vieläkin. En halua käyttää hormonaalista tai muutakaan ehkäisyä joten jätin pillerit pois ja nyt lapsi saa syntyä jos on syntyäkseen. Vielä vähän aikaa sitten olin paniikissa toivoen että en tule raskaaksi nyt sitten mietin mitä jos en tulekaan raskaaksi.

Vierailija
35/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on ostettu joskus vuonna 1995 tai sinnepäin. Seitsemänvaihteinen Helkama. Hyvin on toiminut.

Alapeukuista päätellen kielitaidottomat palstailijat eivät tajunneet vitsiä :D

Vierailija
36/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vit**a te teette vauva-palstalla. :)

Luen ja osallistun keskusteluun täällä Aihe vapaalla. Tällä hetkellä ekan sivun aloituksista tasan yksi koskee lapsia ("Mitä röntgentutkimuksia teidän lapsille on tehty ja missä iässä?"). Olen 30-vuotias.

Vierailija
37/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-v nainen (mulla 27-v mies), ollaan veloja ja onneks löydetty toisemme

Vierailija
38/51 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 v.

Vierailija
39/51 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on ostettu joskus vuonna 1995 tai sinnepäin. Seitsemänvaihteinen Helkama. Hyvin on toiminut.

Alapeukuista päätellen kielitaidottomat palstailijat eivät tajunneet vitsiä :D

On kuule aika vanha (ja tyhmä) vitsi näissä keskusteluissa.

Vierailija
40/51 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotias olen. Onneksi olen huomannut, etten ole ihan ainoa vanhus tällä palstalla.