Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teille tulee säännöllisesti rahaa tilille ja paljonko sieltä menee?

Vierailija
09.04.2016 |

Siis paljonko tilillenne tulee ns. säännöllisiä tuloja joka kuukausi (palkka, lapsilisät, sijoitusten tuotot, ym..)?

Paljonko tililtänne menee ns. säännöllisiä menoja (yhtiövastikkeet, lainanlyhennykset, päivähoitomaksut, harrastusmaksut, ym.)?

Mihin käytätte loput rahat?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmisen tonnia tulee, saman verran myös menee, vaikka yritän tarkkailla rahankäyttöä. Viimeistään ennen seuraavaa palkkapäivää menee loputkin, kun mies sanoo tilinsä olevan tyhjä ja pyytää siirtämään sinne rahaa. En harrasta mitään tai matkustele, rahat menevät ruokaan, lainanlyhennykseen, lastenvaatteisiin ym.

Eikö yhtään mene säästöön? Edes asuntolainan maksuun? Kuulostaa siltä, että sinun kannattaisi miettiä rahankäyttöä tarkemmin. Ja paljonko sille miehelle tulee ja mihin ne menee? Kuulostaa huolestuttavalta.

Ohis. Yllähän lukee lainanlyhennys. Eiköhän tuo ole ole normaalikulutus perheessä, jossa on 1 lapsi. Meillä on 2 lasta, nettotulot 5400 ja säästöön jää nippanappa 300-700 kuusta riippuen.

Vierailija
22/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuki 450e.

Vuokra 120e (kimppakämppä).

Laskut n 50e/kk.

Ruoka 180-200e.

Lääkkeet 50e.

Bussikortti 40e.

= -10e.

Jos saan säästettyä jossain (yleensä ruoka), niin ostan hygieniajuttuja. Joskus harvoin vaatteita ja pyrin ostamaan ne kirpparilta. Yleensä laitan säästöön, jos jotain jää. Jos tekee tiukkaa, niin käytän säästöjä, jos niitä on. Tällä hetkellä säästössä n. 100e.

N18

Ruokamenosi ovat aika suuret. Onko sinulla joku terveydellinen erityisruokavalio vai syötkö muuten kalliisti? Jos haluaisi jotain säästöön niin ruoassa todennäköisesti llisi varaa säästää.

Keliakia, laktoosi-intoleranssi ja muutama allergia rajoittavat ruokavaliota.

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee normaalisti 5000€/kk, nyt tilapäisesti 6000€/kk kun olen töissä. Tuosta menee 1000€/kk asuntolainan lyhennykseen, loput kulutukseen. Lisäksi mies säästää suoraan palkasta 850€/kk, se raha ei siis tule tilille vaan menee miehen työnantajan osakesäästöpalkkio-ohjelmaan. Puolivuosittain säästetyillä rahoilla ostetaan osakkeita alennushintaan ja mies myy ne saman tien pois. Ja hilloaa rahoja tilillä, mikä ärsyttää minua suuresti.

Osingot ja muut pääomatulot tulevat enemmän epäsäännöllisesti kuin säännöllisesti. Kuukausittain tulee vain noin 100€/kk, mutta vuositasolla summa on kuitenkin noin 6000€ nettona. 

PS-tilille laitamme kumpikin vuosittain 5000€. Mies saa tuon summan helposti omista säästöistään, minä joudun käyttämään osinkoja ja pahimmillaan myymään muita sijoituksia. 

Meillä on asuntolainaa hieman vähemmän kuin sijoituksia ja pääosin meidän säästäminen/sijoittaminen on tuota asuntolainan lyhentämistä.

Lapselle säästetään lisäksi 222€/kk, sen minkä verovapaasti pystyy.

Vierailija
24/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee normaalisti 5000€/kk, nyt tilapäisesti 6000€/kk kun olen töissä. Tuosta menee 1000€/kk asuntolainan lyhennykseen, loput kulutukseen. Lisäksi mies säästää suoraan palkasta 850€/kk, se raha ei siis tule tilille vaan menee miehen työnantajan osakesäästöpalkkio-ohjelmaan. Puolivuosittain säästetyillä rahoilla ostetaan osakkeita alennushintaan ja mies myy ne saman tien pois. Ja hilloaa rahoja tilillä, mikä ärsyttää minua suuresti.

Osingot ja muut pääomatulot tulevat enemmän epäsäännöllisesti kuin säännöllisesti. Kuukausittain tulee vain noin 100€/kk, mutta vuositasolla summa on kuitenkin noin 6000€ nettona. 

PS-tilille laitamme kumpikin vuosittain 5000€. Mies saa tuon summan helposti omista säästöistään, minä joudun käyttämään osinkoja ja pahimmillaan myymään muita sijoituksia. 

Meillä on asuntolainaa hieman vähemmän kuin sijoituksia ja pääosin meidän säästäminen/sijoittaminen on tuota asuntolainan lyhentämistä.

Mikä on PS-tili? Siis miehesi ostaa osakkeita, myy ne ja laittaa rahat tälle PS-tilille? Tuottaako se jotenkin paremmin? Ja siis miksi kannattaa sijoittaa osinkotulot PS-tilille? Eikö olisi järkevämpää sijoittaa esim. uudelleensijoittavaan rahastoon, jolloin ei tarvitsisi joka välissä maksella veroja tuotoista?

Vierailija
25/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on PS-tili? Siis miehesi ostaa osakkeita, myy ne ja laittaa rahat tälle PS-tilille? Tuottaako se jotenkin paremmin? Ja siis miksi kannattaa sijoittaa osinkotulot PS-tilille? Eikö olisi järkevämpää sijoittaa esim. uudelleensijoittavaan rahastoon, jolloin ei tarvitsisi joka välissä maksella veroja tuotoista?

Minä ihmettelen myös, kuulostaa erikoiselta sijoittamiselta, että myydään ja ostetaan ja sijoitetaan toisella tavalla. Verot ainakin lisääntyvät, kun niitä pitää joka kerta maksaa erikseen.

Pääomasäästötilillä on tietty puolensa ja riippuu pankista ja ehdoista kuinka kannattava se on. Verot saa siirrettyä tulevaisuuteen, mutta miten tili muuten tuottaa? Minne rahat on oikeasti sijoitettu? Miten päädyitte PS-tiliin?

Vierailija
26/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tulee mutta viä enemmän tulee.

Vierailija
27/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee opintotuki 470e

Menee: vuokra 380 (sis. Vesi + netti)

Puhelinlasku n. 10-15e

Sähkö n. 15 e

Adobe lisenssi 20 e (opiskelen graafisella alalla jossa tämä välttämätön)

Eli mitäpä tosta hirveenä jää. ":D" ja sitten vielä ollaan leikkaamassa opiskelijoilta.