Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunnat, onko teillä parisängyssä vakituinen "oma puoli"?

Vierailija
09.04.2016 |

Onko teille vakiintunut parisängyssä se oma puoli, jossa nukutte?
Keskustelin asiasta ystäväni kanssa, joka kertoi, että he eivät koskaan vaihda puolia, vaan nukkuvat aina sillä "omalla puolella". Meillä nukutaan kummalla tahansa puolella, vähän vaihdellen fiiliksen ja päivän mukaan :) Näin on ollut meillä jo kymmenen vuotta. Myöskään peitot eivät ole omat vaan voi ottaa kumman vaan, mutta tyynyt alkavat olla vakiintuneet.

Kiinnostaisi tietää, miten muilla.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat peitot ja omat tyynyt, mutta vaihdellaan kyllä puolia. Ei mitenkään joka päivä, mutta silloin tällöin. Joskus ihan muuten vaan ja joskus esimerkisi sen takia, että toinen herää huomattavasti aiemmin ja asettuu mieluummin oven puolelle ettei häiritse toista.

Vierailija
22/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin omat puolet, mutta yhteinen iso peitto, jonka alla nukutaan. Tyynyt saattaa seilata puolelta toiselle, mutta nukkumispuoli pysyy samana. Yhteiseen peittoon olen niin tottunut, että tuntui ihan oudolta, kun kerran hotellin parisängyssä olikin yhtäkkiä erilliset peitot! Peitto meni ihan sykkyrään yöllä ja heräsin palellen. Yhteisen peiton alla toisen keho lämmittää ja olon läheinen. Ollaan jaettu iso peitto jo reilusti yli 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo omia puolia, vaihdellaan yön aikana muutaman kerran aina puolta.

Vierailija
24/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kai jämähtäneet suhteen alkuaikoihin, nukumme lusikassa aina! Sängyn puolella ei ole väliä :) lasten imetysajat olivat poikkeus, silloin minä vaihdoin puolta aina sen mukaan, kumman rinnan vuoro oli seuraavaksi. Ei tarvinnut muistella yöllä, kummasta syöttää.

Vierailija
25/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih meillä on omat sängytkin, omissa huoneissa. Vieraillaan yökylässä jos siltä tuntuu :) Nukutaan hyvin, kun ei kuorsausta ja lämpötila on itselle mieleinen.

Vierailija
26/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat puolet. Itselleni ei olisi väliksi, mutta miehelle on. Omat tyynyt, yhteinen peitto. Vauva minun puolellani pinnasängyssä.

Vierailija
27/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tää tapahtuu? Kiipeilettekö te yöllä toistenne yli?

Vierailija kirjoitti:

Ei oo omia puolia, vaihdellaan yön aikana muutaman kerran aina puolta.

Vierailija
28/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat puolet. Minulla erikoispatja. Miehellä ohuempi peitto.

Vierailija
29/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puolet. Mies tykkää ihan erilaisesta peitosta ja tyynystä kuin minä eikä jakseta joka ilta vaihtorumbaa. Mieheni myös hikoilee hirveästi öisin ja rehellisesti sanottuna nukun mielummin omissa freeseissä lakanoissa :D. Myös yöpöydän laatikot on molemmilla täynnä omia tavaroita, minulla mm. käsirasvaa, jalkarasvaa, huulirasvaa jne joita olisi tylsä kaivella toiselta puolelta. Muuten ei ole oikeastaan syytä miksi ollaan aina samoilla paikoilla.

Vierailija
30/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puolet. Tosin se on vaihtunut sen mukaan, missä ollaan asuttu, mikä on huonejärjestys tms. Meillä on myös samanlaiset juomalasit ja pyyhkeet, erotetaan nekin vain sillä, kumman oma on vasemmalla ja kumman oikealla.

Vierailija
31/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun koiran kanssa sillä puolella joka on vapaa. Mies nukkuu sohvalla.

Vierailija
32/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti omat puolet.

Haluan nukkua mieluummin lähempänä makkarin ovea kuin ikkunaa, ihan siitäkin syystä että käyn veskissä ueamman kerran yössä ja näin ei tarvitse "kiivetä" miehen yli ja herättää sitä.

Jos nukutaan mun luona, mun säännöt eli kun minä haluan ruveta nukkumaan, mies sammuttaa jalkalampun. Toisaalta, jos ollaan hänen luonaan, pistän sitten vaan unimaskin ja käännän kylkeä, mies jatkaa lukemista.

Muuten, korvatulpat parisuhteessa on aika mahtava keksintö.

Vierailija
33/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nukun aina miehen vasemmalla puolella joka paikassa. :D Tyynyt ovat myöskin omat, koska mies tarvitsee korkeamman kuin minä ja itse pidän pehmeämmästä tyynystä. Peittokin on hyvä olla oma, koska riuhdon menemään ja usein haluan peiton jalkojen väliin kyljelläni nukkuessa, ja siitähän ei tule mitään, jos on vaan yksi peitto.

Vierailija
34/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hikoilee kovasti nukkuessaan ja lisäksi kuolaa tyynynsä märäksi. Olisi todella ällöä mennä nukkumaan hänen puolelleen.

Vierailija
35/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

On omat puolet. Tosin se on vaihtunut sen mukaan, missä ollaan asuttu, mikä on huonejärjestys tms. Meillä on myös samanlaiset juomalasit ja pyyhkeet, erotetaan nekin vain sillä, kumman oma on vasemmalla ja kumman oikealla.

Kuulostaapa järjestelmälliseltä!

Me ollaan joskus lainattu toisen hammasharjaakin tiukan paikan edessä ja samasta juomalasista juodaan arkisin aina :D

Vierailija
36/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puolet, tykkään nukkua sängyn reunaa päin ja vasemmalla kyljellä joten vasen puoli on looginen paikka nukkua, toisella puolella en osais olla. Tyynyt on omat kun mä tykkään korkeasta paksusta tyynystä ja vaimo ohuesta, peitot taas on samanlaiset joten ne varmaan vaihtuukin koko ajan keskenään

Vierailija
37/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puolet. Joskus kun oikein repäistään ja halutaan uudistaa parisuhdetta, saatetaan vaihtaa puolia.

Vierailija
38/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat. Mies lähtee aikaisemmin töihin, joten se on lähempänä ovea eikä sitten välttämättä herätä mua. Sillä on myös ohuempi peitto kun mulla kun mä palelen helpommin. Mutta kiitos ideasta, voitais kokeilla vaihtamista viikonloppuisin ihan vaihtelun vuoksi! 

Vierailija
39/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdellaan! Fiiliksen mukaan tai vuorotyöläisinä sen mukaan, että kumpi lähtee aamulla, nukkuu lähempänä herätyskelloa. Ja yhteinen iso peitto.

Vierailija
40/49 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puolet aina, kylässä/hotellissa voidaan vaihdella. Minä menen kyllä nukkumaan aina ensin omalle puolelleni, että en tiedä vaihtaisko mies puolta, jos menisikin ennen mua.