Pariskunnat, onko teillä parisängyssä vakituinen "oma puoli"?
Onko teille vakiintunut parisängyssä se oma puoli, jossa nukutte?
Keskustelin asiasta ystäväni kanssa, joka kertoi, että he eivät koskaan vaihda puolia, vaan nukkuvat aina sillä "omalla puolella". Meillä nukutaan kummalla tahansa puolella, vähän vaihdellen fiiliksen ja päivän mukaan :) Näin on ollut meillä jo kymmenen vuotta. Myöskään peitot eivät ole omat vaan voi ottaa kumman vaan, mutta tyynyt alkavat olla vakiintuneet.
Kiinnostaisi tietää, miten muilla.
Kommentit (49)
On vakiintuneet puolet. Tipun sängystä, jos nukun jostain syystä väärällä puolella.
On omat puolet. Ja omat peitot ja omat tyynyt. Peitot ihan siksi, että minä rakastan muhkeaa untuvapeittoani, mies taas kuumakallena haluaa mahdollisimman ohuen lirun peitoksi.
Jopa hotellissa mennään vanhan kaavan mukaan :)
Aina sama puoli. Minä nukun ikkunan puolella, mies oven. Ihan sama missä ollaan. Peitot ovat omat, koska minä palelen herkästi ja miehen tulee kuuma, ne ovat ihan erilaiset.
On omat puolet ja omat yöpöydät, joiden laatikossa omat tavarat. En oo ikinä ees ajatellut et ei olis kaikilla.
On, en osaa nukkua "väärällä" puolella. Meillä on myös erilaiset tyynyt ja peitot, olis tyhmää vekslata niitä koko ajan.
Omat puolet, omat peitot, omat tyynyt. Ihan siitä syystä, että minä tykkään nukkua seinän vieressä, kun se tuntuu jotenkin turvallisemmalta ja rauhoittavalta. Lisäksi olen ketterämpi ryömimään sieltä pois toista herättämättä. Tarvitsen myös paksumman peiton ja muhevamman tyynyn kuin mieheni. :)
On omat puolet, meillä on erilaiset patjat, peitot ja tyynyt.
6: Tuo onkin aika hyvä syy. Lisäksi pariskunnilla voi olla eri vaatimukset patjan pehmeyden/kovuuden suhteen.
Aina omalla puolella. Oli sitten kyse kyläpaikasta, omasta kodista tai hotellihuoneesta. Tippuisin varmaan unissani sängystä, jos yhtäkkiä vaihdettaisiin puolia. Miehen puolella patja on myös jäykempi, omani on pehmeämpi. Kummallakin on oma peitto ja kumpikin huomaa taatusti, jos peitot vaihtuvat. Toinen on viileämpi, toinen lämpimämpi. Samoin tyynyt ovat omat, erilaisista nukkumisasennoista johtuen toinen paksumpi, toinen litteämpi.
On omat puolet, myös hotellissa.
En osaa nukkua muuten.
Omat tyynyt on mutta yhteinen iso peitto.
On omat puolet tai pikemmin miehellä on oma paikka, jossa haluaa nukkua. Itselleni ei ole väliä. Usein päiväunilla menen "miehen puolelle", mutta yöllä joudun omalle puolelle nukkumaan. Omaa tyynyä pidän kylläkin, jota siirtelen tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
On omat puolet, myös hotellissa.
En osaa nukkua muuten.
Omat tyynyt on mutta yhteinen iso peitto.
Meillä ihan samoin.
On omat puolet. Kerran kuumeisena nukahdin miehen puolelle ja kierähdin unissani lattialle. Oli kova kolaus, sekä henkisesti, että fyysisesti:)
On omat puolet, tyynyt ja peitot. Meillä on erilaiset tyynyt ja peitot. Kyllä sitä puolta toki voi vaihtaa, ollaan tässä vähän aikaa sitten vaihdettu puolia ja sitten taas takaisin. Nimittäin siksi, että se, joka nukkuu lähempänä kuopuksen sänkyä, huolehtii hänen yöheräämisistään.
On omat puolet, mutta ne on vaihtuneet jo monta kertaa 😊 Yhteinen peitto, se näyttääkin olevan poikkeuksellista.
Hassua, että kaikilla vastanneilla on oma puoli. Eikö kenelläkään muulla tosiaan vaihdella puolia?
On