Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?

Vierailija
09.04.2016 |

Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.

Kommentit (501)

Vierailija
321/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen potkupallo!

Vierailija
322/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on esim. erikseen lauseita jotka päättyy kysymysmerkkiin, sieltä pussista on hauska summassa ottaa joku kysymys ja puoliso yrittää vastata 😄. 

Tämä oli ihan mahtava, nauroin ääneen! Jäin pohtimaan, millainen kysymysten kirjo pussissa on.  "Miksi lehtikaalia kannattaa syödä?", "Kuka on kissoista komein?", "Nähdäänkö Jokke Sirpan rinnalla Linnan juhlissa?", "Löytyykö budjettisopu tänään?" - siinäpä puolisolle vastattavaa :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhakkeiden ostaminen/ kerääminen. Eli esineiden, joilla ei ole juurikaan mitään käyttöä.

Vierailija
324/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaupoissa ajan kulukseen norkoileminen.

-Sisustaminen

-Joulun viettäminen ympäri vuoden

-Useamman  koirarodun omistaminen, ja varsinkin omistamisen ilosta.

-Yksisarviset ja muut huuhaa olennot.

Vierailija
325/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turreilu

Vierailija
326/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädenvääntö

Vierailija
327/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä olen kasvatellut ja paljon homeita ja bakteereja siinä samalla.

Varttaminen voisi olla kanssa outo. Pihlajaan pääryniä ja omenia, yms.

Perunaan tomaatteja ja päinvastoin. Oli kyllä outo, ei mitään satoa.

Vierailija
328/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanöyhdän kerääminen purkkiin. Samoin koirankarvojen tai omien hiusten kerääminen ja säilyttäminen. Karsein on mielestäni se, kun joku oli täyttänyt oman koiransa ja piti sitä esillä kotona. Sama kuin täyttäisi jonkun muun perheenjäsenen? Toisaalta, eikö ne jossain päin maailmaa hautaa vainajat niin että pää jää pintaan, ei tarvitse hautakiveä?

Vierailija
329/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö amerikassa ole hyvinkin tavallista nuo täytetyt lemmikit. Työkaverilla oli kissankarvasta tehdyt korvikset, eikä sillä edes ollut kissaa. Siskon kissasta taisi olla.

Itse kerään kissanviiksiä kardemumma putkiloihin. Miksi? Ei hajuakaan.

Nykyisellä on mustia viiksikarvoja. Pari vuotta on mennyt ja en ole löytänyt ainoatakaan.

Tiputtelee jonnekin jemmaan kutale...

Vierailija
330/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vepsän kielen opiskelu

Vierailija
331/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräily jo mainittiin mutta siihen lisää:

- homeiden ja siitepölyjen keräily

- kuistien purku, siirto ja uudelleenpystytys omaan 'wonderlandiin'

- kalannahkatuotteiden valmistus

Voiko kalannahkaa käyttää samalla lailla kuin muita nahkoja? Haiseeko se kalalle?

Eiköhän parkitseminen hävitä kalanhajun...

Lohen nahasta tehdään ainakin kravatteja ja käsilaulkkuja.

Vierailija
332/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irronneista kissankarvoista voi tehdä lankaakin ja neuloa vaikka sukat. Itseäni ajatus ei nappaa.

Vierailija
333/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli YouTubessa vastaan vähän aikaa sitten: tubettaja kerää läpinäkyviin lasipurkkeihin kynien teroittamisesta tulevaa sitä kynäsilppua. Videolla hän arvosteli kymmenkunta erilaista teroitinta, että mistä tulee kaunista teroitusjätettä ja mistä rumaa.

Mun mielestä on ihan parasta, että ihmisillä on rohkeasti omia hassujakin harrastuksia.

Vierailija
334/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turreilu

Turrit on ihania, siis ne hyvät turret, ei ne pervot.

Voisin itsekin niihin hyviin kuulua jos olisin nuorempi ja intoa riittäisi pukujen tekoon.

Vierailija
335/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irronneista kissankarvoista voi tehdä lankaakin ja neuloa vaikka sukat. Itseäni ajatus ei nappaa.

Eräs lääkäri koiransa karvoista valmisti itse langat ja neuloi villapaidan.

Minä säästän kissani karvat sekä omat että puolison hiukset linnuille pesätarpeksi. Hyvin kelpaa joka kevät.

Linnuille tarkoitetut karvat pitää olla alle 5 sm pituisia, ettei poikaset sotkeennu niihin ja kuole.Siksi ei mitään pitkiä langanpätkiä pidä tarjolle laittaa.

Vierailija
336/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö amerikassa ole hyvinkin tavallista nuo täytetyt lemmikit. Työkaverilla oli kissankarvasta tehdyt korvikset, eikä sillä edes ollut kissaa. Siskon kissasta taisi olla.

Itse kerään kissanviiksiä kardemumma putkiloihin. Miksi? Ei hajuakaan.

Nykyisellä on mustia viiksikarvoja. Pari vuotta on mennyt ja en ole löytänyt ainoatakaan.

Tiputtelee jonnekin jemmaan kutale...

Kokeilepa kuinka kivasti ne viiksikarvat kutittaa vaikka kasvoissa, mitään niin kutittavaa ei ole. Siksi ne vissiin hiiretkin saa liikkeelle kun kutittavat niitä-.

Vierailija
337/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reborn-nuket. Keräilen itsekin vähän kalliimpia turhakenukkeja, aikuisen näköisiä, mutta noista ruttuisista vauvoista nousee itsellä niskakarvat pystyyn. 

Oletko kenties myös BJD harrastaja? 😃

Vierailija kirjoitti:

ABJD-nuket ja niiden keräily/tuunaaminen. Eli siis aasialaiset pallonivelnuket, joita pääasiassa aikuiset ihmiset keräilee, meikkaa ja pukee eri näköisiksi. https://www.flickriver.com/photos/95239692@N05/29390531656/ tässä yksi esimerkki. Ovat siis todella kalliita, yksi nukke voi maksaa useamman sata euroa, eli mistään lasten harrastuksesta ei ole kyse.

Rakastuin itse lapsena/teininä noihin ja vannoin, että vanhempana alan keräilemään niitä, mutta kuinka ollakaan, nyt kun olisi mahdollisuus niin käytän ne rahat kyllä mieluummin johonkin muuhun... Vaikka on ne silti tosi kauniita ja jos olisi sellaiset tulot, joissa tuollainen ei tunnu missään, niin varmaan aloittaisinkin nukkeharrastuksen.

*Nostaa käden* mie kerään, kuvaan ja kustomoin noita. Kanssa teininä näin ensimmäistä kertaa ja vuosia katselin netistä kuvia ja haaveilen että joskus hankin oman mutta sitten se vain jäi kun työsuhteet oli aina näitä "olet harjoittelijana 9€ päiväpalkalla ja lupauksista huolimatta et ikinä saa vakipaikkaa" tyylisiä... Kunnes sitten vihdoin työllistyin ja joka kuukausi jäi jopa vähän rahaa säästöön. Sitten näin taas jossain nuken kuvan viime vuonna pitkästä aikaa ja siitä se sitten lähti kun tajusin että mullahan on nyt varaa sellaiseen!

Nyt noita nukkeja on jo kertynyt vähän päälle 10 vuodessa, olen itse meikannut jokaisen (pari jo useampaan kertaan koska se on hauskaa), väkertänyt peruukkeja, ommellut vaatteita, opetellut ottamaan valokuvia joita jaan Instagramissa.... varmasti monen mielestä outo harrastus aikuiselle ihmiselle, mutta en ole pitkään aikaan ollut näin iloinen, on ihanaa metsästää juuri tiettyä nukkea hyvään hintaan (ostan siis lähinnä käytettyjä vaikka pari onkin upouusia) tehdä niille peruukkeja ja maalailla niitä. Nukkejeni takia puuhastelen nykyään tosi paljon käsilläni kun ennen vain istuin kotona tietokoneella ja möllötin youtube videoita tai selasin imguria.

Sinä jota lainasin tuossa yllä, huutonetistä ja torilta löytyy suomessakin noita käytettynä joskus halvalla kun joku päättää esim. lopettaa harrastuksen tai vaan haluaa harventaa kokoelmaansa, muistat vaan kysellä nuken alkuperää ja aitoustodistuksia ettet vahingossa osta kiinalaista piraatti kopiota AliExpressistä tai Wishistä niin voit sinäkin liittyä harrastukseen suht edullisesti. Toki siis silti puhutaan yleensä parinsadan euron hinnasta, mutta kun uusien nukkejen hinnat saattavat lähennellä tonnia ja sen yli jos ostaa oikein erikoisen ja ison yksilön niin suhteessa se on melko halpa hinta. Jos haluaa taasen ostaa upouuden nuken niin kiinalaisten bjd firmojen on yleensä halvempia kuin japanilaisten tai korealaisten ja ovat usein aivan yhtä ihania ja laadukkaita kuin kalliimmatkin. Netistä löytyy listoja halvoista firmoista jos googlettaa. ☺️

Vierailija
338/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs paljon matkustava vientihenkilö keräilee eri lentoyhtiöiden oksennuspusseja.

Vierailija
339/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tähän liittyen vielä oma "ajankuluni" (ei voi ehkä sanoa sen olevan harrastus) eli ajoittainen chat*rbatessa oleilu. Eli käytännössä vaan siellä "huoneissa" käyminen ja ajan viettäminen siellä ilman kirjoittamista tai tunnuksia. Ne minulla oli joskus, mutta poistin ne, kun koin kirjoittamisen ja näkyvyyden siellä liian rasittavaksi ja en jaksanut miettiä mitä kirjoitan tai kirjoitanko yms. Liiankin stressaavaa minulle jotenkin. Nyt voin oleilla siellä ilman stressiä mistään. Voi silti sanoa sen, että en tiedä aina olenko tosi tylsä ihminen jos vaan olen siellä huoneessa monta tuntia ja katselen sitä tyyppiä siellä ja seuraan keskustelua jos sitä on. Musiikki joskus myös tosi hirveää monilla ja se on varmaan se rajoittava juttu ja en ihan mitä tahansa voi tunteja kuunnella. Joskus siellä on ihan kiva käydä, mutta joskus sitä miettii kuinka turhaa tuokin on. Ajanhukkaa. Sitten taas välillä tosi kivaa olevinaan. Yksinäinen olen joten silläkin jokin osa tuolla käymiseen.

Olen joskus tipannut, kun oli tunnukset, niille tutuille siellä (lähinnä kiitoksena katselusta pieniä summia), mutta sekin rahan hukkaa ja melko hyödytöntä. Yhden tokenin arvo, kun on siellä vaan 5 senttiä eli jos esim tippaat 100 tokenia niin sille tyypille se on 5 euroa. Siitäkin se chat sivusto ottaa muistaakseni 40 prosenttia itselleen. Tämän lisäksi monikaan ei esiinny omassa asunnossaan vaan jossain maksullisessa paikassa eli se paikkakin mikä tarjoaa sen huoneen tyypille ottaa vielä osansa rahoista tai sitten pitää tyypin kuukaudessa maksaa summa huoneen käytöstä. Näin voi oikeasti laskea kuinka tuottoisaa tuo on. Monikaan ei tienaa kovin paljon (ainakaan miehet). Näin se kivakin pieni rahan tippaaminen melko turhaa ja en halua rahoittaa mitään sivustoja ja huoneita vaan pitäisi sen tyypin saada se raha. Joku toki esiintyy kotonaan ja välttää sen huoneen vuokran. Pahoittelut jos jotain ärsyttää tämä viesti. Eipä tästäkään "harrastuksesta" voi oikein puhua muille. Olen nainen itse.

Vierailija
340/501 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssassa harrastetaan seksiä sisarusten ja serkusten kesken.