Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Keräily jo mainittiin mutta siihen lisää:
- homeiden ja siitepölyjen keräily
- kuistien purku, siirto ja uudelleenpystytys omaan 'wonderlandiin'
- kalannahkatuotteiden valmistus
Voiko kalannahkaa käyttää samalla lailla kuin muita nahkoja? Haiseeko se kalalle?
Vastenmielisin on kyllä nämä lasten missikisat. Jaiks!
Koiranäyttelyt mainitsi joku. Kerran kävin, mutta oli kyllä aika kaameeta. Turreilu on kieltämättä myös outoa, mutta ihan hauskaahan se voisi olla. Tämä yksi murhamies kyllä loi siihen sellaisen "hämärän rajamailla"-leiman koko harrastukseen, eli että onko heillä kaikki kotona. Mut ei saisi olla ennakkoluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräily jo mainittiin mutta siihen lisää:
- homeiden ja siitepölyjen keräily
- kuistien purku, siirto ja uudelleenpystytys omaan 'wonderlandiin'
- kalannahkatuotteiden valmistusVoiko kalannahkaa käyttää samalla lailla kuin muita nahkoja? Haiseeko se kalalle?
Haisee ne muittenkin elukoitten nahat, mutta pitää osata käsitellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oudoin on Golf.
Koko pelin ideana on pelata mahdollisimman vähän golffia.
Veli harrasti golfia, mutta sitten se ostin nissanin.
Jotkut viestit on vaan niin huonoja, että ei ansaitse edes alapeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään erilaisia postikortteja. Ostan niitä myös ulkomailla. Suunnittelen että lähetän niitä tutuille mutta kauneimpia en raaski koskaan lähettää. Minulla on niitä noin kolme kenkälaatikollista, perijät varmaan tulevat kiittämään... tai sitten ei.
Mulla on puoli taloa täynnä, joten älä huoli!
Ruvetkaa molemmat harrastamaan postcrossingia, saatte ihania kortteja joka puolelta maailmaa. Itse olisin tahtonut kortin jokaisesta itsenäisestä valtiosta, mutta totesin sen käytännössä mahdottomaksi.
postcrossing.com
Yhdellä youtubettajalla on 83 tarantellaa, kirjahyllyt ja tasot täynnä tarantella-asumuksia (jokaiselle omansa). :D Ainakin riittää puuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajelu ympäriinsä ilman varsinaista päämäärää.
Forssassa ajetaan autokeitaan parkkipaikalle ja sit ne vaa istuu siellä autoissaan.
Ihme pellejä ja sisäsiittoisia forssalaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horoskoopit. Täysin sattumanvaraisesti tuhansien valovuosien päässä toistaan olevat tähdet muka vaikuttavat ihmisen persoonaan ja tulevaisuuteen sen perusteella missä asennossa ne ovat olleet syntymähetkellä. Sanat ei riitä kuvaamaan miten vähä-älysit horoskooppeihin uskovat ovat.
Siinä mielessä minusta vähän "tyhmää" ajatella horoskooppien olevan huuhaata, kun monet kuitenkin uskovat Jumalaan ja raamattuun. Molemmat, kun ovat vanhoja juttuja joista on kirjoitettu paljon, mutta kummallekaan ei ole näyttöä ja todistetta. Horoskoopit olleet osa ihmisten elämää historiassakin kuten uskontokin. Itse en tosin usko kumpaakaan, mutta ajattelen silti niin, että ovat ns samalla viivalla.
Samalla huijaa-viivalla ne onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GeokätkÖily ja haltiJaneito. Opetelkaa kirjoittamaan suomea.
Se taruolento ei ole haltija, vaan haltia.
Taruolento on haltija. Sana "haltia" oli alun perin kirjoitusvirhe, jota alettiin pitää normaalina.
Olin ihan järkyttynyt, että sen eka postauksen mukaan yli 100 ihmistä kuvittelee, että oikea termi on haltia.
Masentavaa.
Haltia on oikea termi, kun tarkoitetaan nykyisenlaista usein suippokorvaiseksi ja ylevän kauniiksi kuvattua fantasiaolentoa. Sanan on Suomeen luonut/tuonut Kersti Juva tehdessään Taru sormusten herrasta -käännöstä. Ei todellakaan ole kirjoitusvirhe vaan harkittu sana.
Kersti Juva itse kertoi pahoitellen, että se oli hänen kirjoitusvirheensä, joka on jäänyt elämään.
Käsinkirjoitettujen reseptien 'tulkkaus' jostain miekka&kivi ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajelu ympäriinsä ilman varsinaista päämäärää.
pilluralli nyt vaan on ihan normiharrastus amiksien keskuudessa.. miksi se on outoa?
Nuo kaksi ovat eri asioita.
Itse myös tykkään autoajeluista. Olen kotoisin Pohjanmaan lakeuksilta. Mikäpä hienompaa kuin huristaa läpi loppumattomien peltoaukeiden, varsinkin kesäisinä öinä, kun aurinko nousee ja kevyt usva liikkuu maiseman yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään erilaisia postikortteja. Ostan niitä myös ulkomailla. Suunnittelen että lähetän niitä tutuille mutta kauneimpia en raaski koskaan lähettää. Minulla on niitä noin kolme kenkälaatikollista, perijät varmaan tulevat kiittämään... tai sitten ei.
Mulla on puoli taloa täynnä, joten älä huoli!
Ruvetkaa molemmat harrastamaan postcrossingia, saatte ihania kortteja joka puolelta maailmaa. Itse olisin tahtonut kortin jokaisesta itsenäisestä valtiosta, mutta totesin sen käytännössä mahdottomaksi.
postcrossing.com
Kuinka niin mahdottomaksi?
Tää on totta: liki vuoden ajan olen ruutuvihkoon merkinnyt paikkakunnittain koronatartunnat yli 400/kunta. Joka päivä, milloin tartuntaluvut ilmoitetaan.
Ei varmasti oudoimmasta päästä, mutta itse harrastan puiden kasvatusta siemenestä. Sääntöihin kuuluu, että siemeniä ei saa ostaa mistään, vaan niitä kerätään esim. puistoista. :D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40 ja kerään edelleen tarroja. Matkabudjetista osa on varattu aina tarroille. Tilaan tarroja myös ulkomaisista verkkokaupoista ja iloitsen aina, kun saan tarroja jostain maasta, josta minulla ei vielä tarroja ole. Nyt joulun alla on ihanaa kiertää kauppoja ja bongailla sekä ostaa ihania joulutarroja.
Olen muuttamassa ulkomaille ja joudun luopumaan suurimmasta osaa tavaroistani. Tarrakokoelmastani, jota olen kartuttanut 30 vuotta, en kuitenkaan aio luopua.
Kuten pääkallokeräilijä, myös minulle on helppo ostaa lahjoja; tarroja!
Käytätkö niitä johonkin välillä vai säästätkö kaikki ?
Vierailija kirjoitti:
Dyykkaan taloyhtiöiden roskiksissa ympäristön säästämiseksi. Kun sain tietää yhdeltä dyykkaajalta, mitä kaikkea ihmiset heittää roskiin, pöyrristyin ja ryhdyin minäkin ruuan ja tavaroiden pelastajaksi.
Mitä kaikkea voi roskiksessa olla,vaippoja,rottia ym.likaista,miten joku voi sieltä syötävää etsiä,en tajua.
Varmaan tää oma kellojen, täytekynien ja kristallilasin keräily.
Siis vähän "parempien" aikarautojen keräily, Omega, Rolex, Jaeger LeCoultre, jne. mitkä maksavat monta tonnia, mutta mitä kukaan ei ikinä tunnista. Niiden lisäksi täytekyniä on kertynyt jonkun verran, mutta yhtä Platinumia lukuunottamatta alempaa keskitasoa. Suunnitelmissa seuraavaksi ostaa Pelikan ja ehkä vielä joku päivä Montblanc. Kristallista tällä hetkellä kaikki on Moserin Whiskey Setistä, suunnitelmissa hankkia Mozart-sarjasta seuraavaksi. Waterfordkin hieman kiinnostelisi.
Valitettavasti työttömyyden aiheuttama kestävyysvaje on haitannut investointejani tänä vuonna, koska en ole mikään miljonääri tai muu isokenkäinen, vaan tavallinen rekan korjaaja äijjä. Nykyään olen onneksi taas töissä, mutta hetki menee ennen kuin on varaa mihinkään ylimääräiseen.
Mutta myöhemmin Juva on sanonut, että haltija ja haltia ovat kummatkin ok. Muistaakseni näin.