Voisitko elää ilman sokeria viikon?
Kommentit (33)
Ilman lisättyä sokeria jo pari vuotta eläneenä viikko ei tunnu ylivoimaiselta. Ilman sokeria taas ei kannata elää, monet erittäin terveelliset ja hyvät asiat, kuten hedelmät, sisältävät sokeria. Olisi tyhmää vältellä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin samoin kuin ilman suolaakin, mutta miksi ihmeessä tekisin niin?
Ilman suolaa et pysty olemaan, se on elimistölle välttämätöntä.
Ei viikossa suolanpuutteeseen kuole.
Jos puhutaan lisätystä sokerista, voisin helposti. Nyt kun mietin niin en normaalisti käytä mitään missä olisi sokeria (en edes piilossa olevaa, esim ketsuppi). Olen vaan enemmän rasvan ja suolan perään.
Eipä ole mitään terveydellistä syytä välttää sokereita. Olen yli 40v, hoikka, liikunnallinen, iloinen nainen. Labra-arvot erinomaiset ja ei mitään lääkitystä, ei flunssiakaan kymmeneen vuoteen. Miksi muuttaisin syömistapojani mihinkään, sillä voin hyvin näin? Syön kaikkea ja jos mieli tekee, menee karkkipussi kerralla tai leivon jonkun makean piirakan. En halua tehdä elämästä turhan vaikeaa ja herkuttelut ovat osa elämän iloja. Jos joku saa tyydytystä tiukilla rajoitteilla, pitäköön osansa. Mieluummin kehitän henkistä hyvinvointiani opiskelemalla uutta kuin rajoittamalla ruokia.
Voisin, mutta hankalaa se olisi, koska tällä hetkellä syön osan ruoistani muualla kuin kotona - se on se lounaspaikan salaattikin monesti marinoitua ja siinä siis sitä sokeria. Itse en lisää sokeria mihinkään ja hyvin vähän syön makeaa muutenkaan, hedelmiä kylläkin.
Helposti. Olen ollut ilman lisättyä sokeria jo monta vuotta. En juo virvoitusjuomia tms. enkä sokeroituja mehuja. Janojuomana on vesi tai kivennäisvesi. Teehen lisään makeutusaineeksi hunajaa. Pastillitkin ovat 100% ksylitolia.
Olen koko ajan "sokerittomalla", jos tarkoitetaan lisättyä sokeria. Ruokavaliooni ei kuulu ollenkaan karkkia, suklaata, pullaa, kakkua, limuja yms. Ei myöskään salaatinkastikkeita, ketsuppia tai muita sokeripommeja, puhumattakaan esim. maustetuista jugurteista yms. Eineksiä syön vain hätätilassa, mutta ravintoloissa usein, joten jonkin verran vamaan tulee tietämättä syötyä ruokaan lisättyä sokeria. Niin ja valkkaria juon,mahdolllisimman kuivaa tosin, mutta on siinä silti sokeria. Makeutusaineita en käytä.
Joskus harvoin tulee mielitekoja, mutta ei niitä ole pakko totella.
Olisin kyllä kaivannut hieman tarkennusta, mitä ap tarkoittaa sokerilla tässä yhteydessä. Itse en lisäile sokeria mihinkään, mutta syön kyllä jotain hedelmää melkein joka päivä ja nehän jos mitkä ovat ihan sokeripommeja.
Olen vuoden alusta lähtien pitänyt "karkkipäivän" kerran viikossa. "Karkkipäivänä" saan syödä makeita herkkuja, joissa on sitä lisättyä sokeria, niin paljon kuin sielu sietää, tosin silloinkaan ei tyhjään mahaan.
Pystyisin helposti pitämään "karkkipäivättömän" viikon jossain lomassa, jos haluaisin.
Kokonaan ilman luonnollisessa muodossa olevaa sokeria (hedelmät, marjat, vihannekset, maitotuotteet, täysjyvävilja) pystyisin viikon elämään, mutten halua sitä.
Ilman lisättyä sokeria joo, ilman mitään sokereita en.
Ai viikon superketokarpilla? Helposti menee parikin viikkoa. Loppuu se suklaan himo kuin seinään (kun jo vesikin maistuu makealta). :D
Tyhmä kysymys.
Kai sitä vaikka paastoaa viikon, jos on pakko. Ja määrittele ensinnäkin sokeri. Sitähän on maidossa laktoosin muodossa ja kaikissa kasviksissa mm. glukoosina ja fruktoosina.