Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen heletin KYLLÄSTYNYT tähän köyhyyteen!!!

Vierailija
20.02.2006 |

Kaikki mikä tulee myös menee! Jos on pakko laittaa rahaa vähän sivuun, esim. 200¿ kuukauden aikana, saa laskea tosi tarkkaan kaupassa mitä ostaa! Nytkin on ruoka- ja talousrahaa vaan 300¿/ 3 viikkoa... no, ei onneksi tarvi tankata autoa.

Ja sitten jos ei tarvi laittaa rahaa mihinkään sivuun, tulee joku jättilasku muuten! AAARRRGGHHH!!!

Koskaan ei voi oikein extemporee ostaa mitään/ lähteä minnekään. Esim. uusi sänky on ollut hankintalistalla jo 2 vuotta ja nyt oli hyviä alennuksia taas joulun jälkeen tyyliin " poistoerä -60%" , mutta kun ei ole varaa silloin edes sitä vaivaista paria kolmea sataa sijoittaa! Osamaksulla en osta kuin ihan välttämättömimmän (viimeksi pyykinpesukone hajosi 7v jälkeen)

MIKSEN MÄ MENNYT RIKKAISIIN NAIMISIIN!!??

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa ei ole julkista ammattikoulu / keskiasteen / yliopistoasteen koulutusta, jonka saa käytännössä ilmaiseksi. Ja valtio jopa vielä maksaa opiskelijoille opiskelusta! Tämä on monille ulkomaalaisille aivan käsittämätöntä ylellisyyttä. Monessa maassa ainoa tie hyvään yliopistoon ja sitä kautta " vihreälle oksalle" ovat varakkaat vanhemmat. Meillä onneksi näin ei ole.

Monet suomalaisen yhteiskunnan huippuvaikuttajat ovat lähtöisin vaatimattomista oloista: Jorma Ollila, Tarja Halonen, Kirsti Paakkanen...

Vierailija
22/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikille suomalaisille olisi korkeakoulupaikka, maamme olisi hukassa. Kirurgi ei voi leikata leikkaussalissa, jota siivooja ei ole siivonnut. Yhtä lääkäriä kohti tarvitaan aika monta sairaanhoitajaa ja sairaala-apulaista. Arkkitehti ei suunnittele taloja, joita kukaan ei rakenna. Arkkitehtejä on vähemmän kuin rakennusmiehiä. Suunnittelija ei suunnittele, jos joku ei toteuta. jne jne...

Ja akateemisesti koulutettu voi olla köyhä. Itse tunnen köyhiä maistereita lukuisia. Kaikille ei riitä koulutusta vastaavaa työtä.

Opetelkaa edes alkeita yhteiskunnallisista asioista.

Terv. VTM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* sähköyhtiö kilpailutetaan aina säännöllisesti halvimpaan

* kännykkäliittymät on halvimmat mahdolliset ja niissä on saldorajoitus

* halvin laajakaista yhteys (jota kilpailutamme aina säännöllisesti ja katsomme tarjoukset)

* teemme kaiken ruuan itse, emme osta mitään eineksiä tai puolivalmisteita. Hamstraamme tarjousruokaa (tarjouslihaa, kalaa ja vihenneksia), teemme isoja satseja joista osa pakkaseen. Emme osta mitään turhaa ruokaa tai kalliita ruoka-aineita; ostamme tarjous jauhelihaa, kaalia, perunoita, vehnäjauhoa ja maitoa jne. ja niissäkin vain halvimmat! Vertaamme hintoja aktiivisesti ja ostamme sieltä mistä saa halvimmalla. Joka päivä ei tarvitse syödä lihaa, teemme kasvis ja juuressose keittoja, hernekeittoa itse jne. Leivomme leivät ja herkut itse. Emme osta elintarvikkeita, jotka eivät ole välttämättömiä (kuten keksit, sipsit, karkit, limsat jne).

* emme koskaan käy syömässä ulkona, mäkissä, tai pizzalla jne.

* emme harrasta mitään maksullista

* emme aja turhaan autolla (vain työmatkat ja kauppareissut)

* säästämme kaikessa: vedessä, sähkön kulutuksessa, ruuassa(energiasäästölamput, ei turhia valoja päällä, ei pidetä sähkölaitteita valmiustilassa)

*emme OSTA mitään kuin jos on aivan äärimmäinen pakko (paras säästövinkki)

Vierailija
24/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

* sähköyhtiö kilpailutetaan aina säännöllisesti halvimpaan

* kännykkäliittymät on halvimmat mahdolliset ja niissä on saldorajoitus

* halvin laajakaista yhteys (jota kilpailutamme aina säännöllisesti ja katsomme tarjoukset)

* teemme kaiken ruuan itse, emme osta mitään eineksiä tai puolivalmisteita. Hamstraamme tarjousruokaa (tarjouslihaa, kalaa ja vihenneksia), teemme isoja satseja joista osa pakkaseen. Emme osta mitään turhaa ruokaa tai kalliita ruoka-aineita; ostamme tarjous jauhelihaa, kaalia, perunoita, vehnäjauhoa ja maitoa jne. ja niissäkin vain halvimmat! Vertaamme hintoja aktiivisesti ja ostamme sieltä mistä saa halvimmalla. Joka päivä ei tarvitse syödä lihaa, teemme kasvis ja juuressose keittoja, hernekeittoa itse jne. Leivomme leivät ja herkut itse. Emme osta elintarvikkeita, jotka eivät ole välttämättömiä (kuten keksit, sipsit, karkit, limsat jne).

* emme koskaan käy syömässä ulkona, mäkissä, tai pizzalla jne.

* emme harrasta mitään maksullista

* emme aja turhaan autolla (vain työmatkat ja kauppareissut)

* säästämme kaikessa: vedessä, sähkön kulutuksessa, ruuassa(energiasäästölamput, ei turhia valoja päällä, ei pidetä sähkölaitteita valmiustilassa)

*emme OSTA mitään kuin jos on aivan äärimmäinen pakko (paras säästövinkki)

Onneksi ei ole tuollaiseen tarvinnut lähteä!

ap

Vierailija
25/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarkemmin ajatellen on pakko tunnustaa, ehkä noin kymmenen euron edestä tuhlaamme joka kuukausi!

Viimeksi se oli se tyhjä VHS-kasetti pakkaus (joka sekin erikoistarjouksessa). Koska on alkanut ohjelmasarja, jonka sekä minä että mieheni halutaan äänittää kasetille.

Ja PS mieheni on opiskellut kolmevuotta alaa. Joten eivät kaikki matalapalkka alat ole jotain kouluttamattomien duuneja!

Onneksi meillä tilanne helpottaa kun palaan töihini parin vuoden kuluttua.

Vierailija
26/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tainnut AP vain aikasemmin sitä käsittää!

Joten maksa sinä AP vain niitä Stockkan laskujasi rauhassa ja valittele sitten jälkikäteen " köyhyyttä" .

Sorry, oli vaan pakko kommentoida.

Vierailija
27/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko " Kiina-ilmiö" tuttu sinulle, VTM? Siinähän on kysymys juuri siitä, että yksinkertaiset perusduunit heivataan halvan työvoiman maahan (Itä-Eurooppaan, Intiaan, Kiinaan jne.). Suomen ainoa konsti selvitä tulevaisuudessa on se, että meillä on korkeatasoista osaamista, kykyä innovoida jne. jota muualta ei löydy. Ja noiden duunien hoitamiseen tarvitaan korkeasti koulutettua väkeä.

Kyllä, aina tullaan tarvitsemaan sairaanhoitajia, siivoojia jne. Kokonaan pienipalkkaiset ja älyllistä ponnistelua vaatimattomat duunit eivät tule koskaan katoamaan Suomestakaan. Vähenemään päin ne kuitenkin ovat.

Lukekaa tekniikkaa, hyvät siskot!

Vierailija
28/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei dippainssin paperit takaa rahakkuutta.

Ja edelleen: kaikille ei riitä korkeakoulupaikkoja. Katso itse tilastoja jos et usko. Ja varman leivän tuovia aloja on nykyään vähän. Nyt eletään tätä päivää, ei tulevaisuutta. Ja tänäkin päivänä leipä pitää saada pöytään.

Vierailija
29/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uudellamaalla kirjanpitäjille :)

Vierailija
30/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan paperit sen sijaan takaavat sen, että olet pienipalkkainen koko ikäsi.

Siinä on vissi ero.

Vierailija
31/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset koulussa menestyjät ottaa aivoon kun ne luulee, että ihmiset ovat tasa-arvoisessa asemassa koulutuksen suhteen!

Eivätkä ole! Minulla on paha lukihäiriö, joka esimerkiksi vaikeuttaa oppimistani. En yksinkertaisesti opi esim. kieliä. Lisäksi olen todella huono matikassa vaikka kuinka opettelisin sitä.

esimerkki: pääsin lukiosta läpi juuri ja juuri (koska kielet olivat aina se kompastuskivi). Kun luin ruotsin sanakokeisiin, luin siihen joka päivä viikon ajan (kolme tuntia joka päivä) mutta silti en sitten sanakokeessa pärjännyt. Yritin erilaisia oppimismetodeja mutta ne eivät auttaneet koska sanat eivät pysyneet muistissani. Lisäksi oli äärimmäisen hankalaa kirjoittaa ulkomaisia sanoja paperille. Matematiikassa en koskaan oppinut kertomatalua ulkoa.

Olen käynyt virallisessa älykyystestissä ja sain hyvät pisteet sieltä ja eritysmaininnaan luovasta lahjakkuudesta mutta silti koulunpenkillä on aina sujunut matikassa ja kielissä huonosti. Mulla on erittäin huono " koulu" muisti, joka ei auta tippaakaan oppimisessa.

koulumenestyjät eivät tajua, että joillekin ne yliopiston portit ovat niin kaukainen asia päästä sisään... Vaikka kuinka ahkeroisi.

Vierailija
32/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti voi olla 900 euron edestä laskuja!!! Osamaksut, vakuutukset, sähkö, auton verot ja vakuudet, lääkäri laskut, astma, atopia, ja allerigia lääkkeet, harrastukset jne...jne....

Vierailija
33/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli känny laskut, netti, tv-lupa jne....

Vierailija
34/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minusta ei kannata köyhyyttä valittaa...

T kotiäiti 400 euron kk tuloilla, ilman osamaksuja

Vierailija
35/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ole hyvä vain ja mene synnyttämään Kiinaan tai Viroon! Hoidata lapsesi siellä. Vaikka perus teollisuus siellä totutettaisiinkin ja tomaatit tuotaisiin espanjasta niin eipä ole kovin moni halukas luopumaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluista sekä opetuksesta. Openkin palkat ovat surkeita verraittuina insinööröihin. Omat tissisi saatat leikkauttaa Virossa, mutta olisitko valmis viemään lapsesi sinne leikkauseen tarvittaessa.

Jos perusterveydenhuollon maksuja korotetaan vollotat ja valitat - et ole valmis maksamaan palvelusta!

Sairaanhotajillakin on koulutusta...

Joku saattaa opiskelupaikkaa valitessaan miettiä valitettavsti enemmän sisältöä kuin rahaa...

...totuus paljastuu aikanaan...

Itse en ole sairaanhoitaja!

Vierailija
36/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki te tunnutte olevan aika köyhiä kaikki! Enkä tarkota välttämättä rahaa...

Vierailija
37/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Omilla aivoillaankin ja työnteolla on mahdollista pärjätä, tuurin varaan ei voi kukaan laskea. Ja turha siitä on olla katkera, että joku toinen saa jo ekassa jaossa enemmän pelimerkkejä. Sinä voit vielä paljon vaikuttaa siihen, miten omat korttisi jatkossa pelaat."

Olen aivan samaa mieltä kanssasi! Et kuitenkaan ehkä ihan ymmärtänyt kirjoitukseni pointtia.

Nuo mainitsemasi asiat ovat itsestään selviä minulle. Hyvä tuuri ei yksistään riitä, pelimerkkien määrästä on turha napista ikuisuuksia ja totta kai jokainen voi itse vaikuttaa tulevaisuuteensa.

Mutta aina ei se oma uutteruus ja aivotoiminta kukoista parhaalla mahdollisella tavalla. Jos elämäntilanne on rankka, eikä itsellä ole voimia tehdä päätöksiä, eikä kukaan tue, voi ammatinvalinta ja opiskelu olla aivan mahdoton tehtävä.

11

Vierailija
38/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi lähihoitajia, kuka vaihtaa sinulle vaipat kun olet vanha? Jos ei ole lastentarhanopettajia, kuka vahtii lapsiasi kun teet rahaa?

Vierailija
39/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joku aika sitten julkaistiin muuten tutkimus jossa todettiin homoseksuaalien miesten(esim. insinööri) tienaavan keskimäärin paremmin kuin hetero miesten. Eli tästä päästään siihen että minkälaiset miehet ne on kovia opiskelemaan...? ja juuri ne samat kundit viihtyy niissä suunnittelupuolen systeemeissä.. no onhan se hyvä jättää MIESTEN työt oikeille miehille!

Vierailija
40/49 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei tietenkään ole siitä, että me suomalaiset olisimme lähdössä täältä Suomesta yhtään mihinkään. Kysymys on siitä, että TYÖPAIKAT lähtevät. Viimeisin esimerkki oli Perloksen kännykänkuoritehdas, ja näitä tapauksiahan riittää. Lähes joka päivä on uutisissa vastaavantyyppinen tapaus.

Hesarissa todettiin, että kun suomalaisen kännykänkuoren valmistajan tuntityökustannus on 20 euroa, kiinalaisen vastaava on 1 euro.

Väännän nyt rautalangasta: Suomessa pitää olla niin vaativan tason teknistä osaamista vaativaa teollisuutta, että sitä ei pystytä massatuotantomaissa tekemään. Vaativan osaamisen työntuloksista kansainväliset ostajat ovat valmiit maksamaan niin paljon, että sillä pystytään maksamaan myös suomalaisten korkeat työkustannukset.

Oikeasti, miten jollakin voi olla käsitykset näin sekaisin? Olitko oikeasti ymmärtänyt Kiina-ilmiön noin, kuin kirjoituksessasi esitit - vai oliko se vain pilaa?

t. se " teknikko" (joka maksaa muuten ilomielin veroja 40% palkastaan ja on muutenkin pohjoismaisen hyvinvointivaltion lämmin kannattaja)

Vierailija:

Mutta ole hyvä vain ja mene synnyttämään Kiinaan tai Viroon! Hoidata lapsesi siellä. Vaikka perus teollisuus siellä totutettaisiinkin ja tomaatit tuotaisiin espanjasta niin eipä ole kovin moni halukas luopumaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluista sekä opetuksesta. Openkin palkat ovat surkeita verraittuina insinööröihin. Omat tissisi saatat leikkauttaa Virossa, mutta olisitko valmis viemään lapsesi sinne leikkauseen tarvittaessa.

Jos perusterveydenhuollon maksuja korotetaan vollotat ja valitat - et ole valmis maksamaan palvelusta!

Sairaanhotajillakin on koulutusta...

Joku saattaa opiskelupaikkaa valitessaan miettiä valitettavsti enemmän sisältöä kuin rahaa...

...totuus paljastuu aikanaan...

Itse en ole sairaanhoitaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi