Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iho kuumottaa ja punertaa - mistähän johtuu?

Vierailija
08.04.2016 |

Tätä jatkunut jo melkein 3 viikkoa. Alkoi sen jälkeen kun aloitin Voxra-nimisen lääkkeen. Ehdin ottaa vain kahtena päivänä, joten lääke itsessään on poistunut elimistöstä ja pari viikkoa sitten. Ilmeisesti lääkkeen laukaisemat iho-oireet voivat kestää jopa kuukauden. Onko kenelläkään ollut mistään lääkkeestä iho-oireita ja kauanko kesti? Alan jo miettiä, että syy on jossain muussa kuin lääkkeessä, mutta en ole ollut millekään ruoalle, siitepölylle tai lääkkeelle allerginen aiemmin.

Lääkärissä kävin muutama päivä tämän alettua, ja lääkäri arveli että kyse lääkeallergiasta. Määräsi ottamaan antihistamiinia, jolla olenkin saanut oireet pois. Vaan jos loperan antihistamiinin, niin oireet palaavat.

Ei kutise, eikä polta mitenkään älyttömästi. Ei varsinaista ihottumaa, vaan ihan lievää punotusta, aivan kuin lievä auringonpolttama, tosin haaleampi, eikä kipeä. Ei missään selkeässä kohtaa. Alkuun niskassa, hartioissa, nyt lähinnä vatsassa ja reisien etupinnoilla. Lääkärikin sanoi, että ihotautilääkäriäkään hankala konsultoida, kun varsinaista ihottumaa ei ole, eikä punoitus ole juuri näkyvää.

Eli lievää tämä on, mutta sellaisia oireita, että mieluummin kärsin antihistamiinin väsyttävän ominaisuuden kuin nämä oireet. Lähinnä huolettaa, että kyseessä onkin joku vakavampi sairaus, joka oireilee näin. Muita oireita ei tosin ole, ja veriarvot olivat vielä noin 1,5 kk sitten ihan ok. Olen myös lukenut, että joskus joku tekijä laukaisee ihottuman, joka kestää vuosia kroonisena. Mitään flunssaa tai näkyviä virustaudin oireita ei ole. Ruokavaliossakaan ei ole mitään uutta. Mikähän mua vaivaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samat oireet kevät auringosta.

Vierailija
2/2 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samat oireet kevät auringosta.

Oireet tosiaan kuin olisi auringolle altistunut. Mutta en ole. Tuleeko sinulle oireita vain alueille, jotka paljaana auringolle vai yleisesti kaikkialle? Mikä auttaa sinua, vai kärsitkö vaan tämän vaivan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla