Mitä tarkoittaa persjalkainen?
Kommentit (26)
Lyhytjalkainen. Voi olla neutraaliksikin koettu sana, koska kaikkihan me suomalaiset ollaan persjalkaisia.
Vähän sama kuin maatiainen, luulen.
Ihminen jonka ahteri on niin iso että se kattaa osan jaloista. Eli nainen jolla paino on kertynyt peräsimeen ja reisiin.
Maatiainen on jalostamaton kotieläin tai viljelykasvi. Joskus sanaa käytetään myös kotoisen kannan pohjalta jalostetuista roduista tai lajikkeista [1]. Maatiaiskasvit ovat aikojen kuluessa luonnon ja ihmisen vuorovaikutuksessa muovautuneita ja kehittyneitä koriste- tai hyötykasveja. Maatiaiskasvien paikalliset kannat saattavat olla hyvinkin erityispiirteisiä. Maatiaiskasvien arvo on erityisesti niiden geneettisessä potentiaalissa, luonnon monimuotoisuudessa sekä kulttuurihistoriassa. Maatiaiskasvien merkitystä paikallisidentiteetille ei pidä myöskään aliarvioida. Maatiainen ry. valitsee vuosittain yhden kasvin vuoden maatiaiskasviksi. Vuoden 2008 maatiaiskasviksi valittiin maa-artisokka.[2] Esimerkkejä ovat maatiaiskissa ja maatiaisperuna.
Jos jalat on lyhyemmät kuin loput kropasta, niin on persjalkainen.
Sellainen kuin minä, perussuomalainen nainen.
Demin tietäjät näyttää sanovan että sellainen jolla on paksut jalat ja pieni perse.
Pitkä selkä, lyhyet jalat. Henkilö voi olla esim 180 cm pitkä, mutta silti persjalka.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuin minä, perussuomalainen nainen.
Tarkoittanet persaivoinen. Persjalkaiset eivät jakele kondomeja virpomaan tulleille pikkulapsille.
Vierailija kirjoitti:
Demin tietäjät näyttää sanovan että sellainen jolla on paksut jalat ja pieni perse.
Ei ne teinit tiedä elämän realiteeteista mitään.
Kyllä minä laskisin persjalkaisuuteen sen päärynämäisen muodon. Läskiroikkupylly ja paksut reidet. Lyhyet jalat.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä selkä, lyhyet jalat. Henkilö voi olla esim 180 cm pitkä, mutta silti persjalka.
Entinen mieheni oli perjalkanen. Hänellä oli pituutta 180 cm, minulla 160. Hänen housunsa olivat pituudeltaan minulle sopivat.
missä puolipohjat loppuu siitä alkaa perse
Ehdottomasti ei naista tarkoittava sana! Vaan ihmistä. Eka kertaa kuulun ex-apelta, joka sanoi olevansa persjalakanen. Olikin minua (172 cm) lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä laskisin persjalkaisuuteen sen päärynämäisen muodon. Läskiroikkupylly ja paksut reidet. Lyhyet jalat.
Ei pidä päärynämuotoa tähän sekoittaa. Se on naisen tavoiteltavin muoto. Voi olla päärynäkroppa ja pitkät jalat. Täten ei ole persjalkainen. Päärynä pitkillä jaloilla on yksi 10000 naisesta, mm. Elle Mcpherson joka ei turhaan saanut lisänimeä "the body".
Ei liity sukupuoleen eikä pituuteen. Tarkoittaa henkilöä, jolla on huomiotaherättävän pitkä selkä ja lyhyet jalat.
Lyhyt ihminen