Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko työpaikasta SOITTAA hakijalle että "Valintamme ei kohdistunut sinuun?" Jos on vain muutama ketä haastateltiin

Vierailija
08.04.2016 |

Eli mun pitäis ens viikolla saada tietää että pääsenkö yhteen työpaikkaan vai en. Sieltä sanottiin että ilmoitetaan jokatapauksessa että pääsi tai ei. Mietin että jos en pääse, niin eikai ne rupea soittamaan? Eli soittaisivat vain siinä tapauksessa jos tulee valituksi, muuten sähköpostiviesti tms

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suoraselkäistä soittaa haastattelussa käyneille.

Joo, onhan se ikävä kuulla, ettei ole tullut valituksi, mutta kannattaa käyttäytyä kohteliaasti, sillä jos hetken päästä avautuukin sijaisuus tai esim. nyt valituksi tullut irtisanoutuu koeajalla, niin uusi henkilö valitaan mieluummin jo haastatelluista kuin käydään koko rekrytointiprosessi uudestaan läpi. Näin on mulle käynyt:)

Vierailija
22/53 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitti kans kerran. Se oli ihan kiva, kun tyyppi oli mukava ja kertoi, että valinta oli ollut vaikea, mutta toisella oli vaan ollut enemmän työkokemusta. Kertoi tulevista avoimista paikoista ja suositteli hakemaan niihin. :)

Mulla on samanlainen kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin kerran syytä siihen, etten tullut valituksi. Haastattelija vaan tiuskaisi, etteivät he kerro koskaan sellaisia. :D Olisin vaan halunnut tietää, mitä olisin voinut tehdä toisin.

Vierailija
24/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen puolen paikoista ei ole ikinä ilmoitettu mitään, kunnallisista aina. Tämä terveydenhoitoalalta.

Vanha ketju mutta itse vasta valmistuneena yllätyin kun kävin haastattelussa ja he lupasivat ilmoittaa joka tapauksessa että kuinka kävi. Sitä ilmoitusta on tässä jo pidempään odoteltu. En kyllä työpaikkaan olisi voinut mennä kun kävin saman päivänä aikana 2 haastattelussa ja toiseen pääsin. Silti minusta lupaukset täytyy pitää. Vähän huono kuva jäi firmasta.

Vierailija
25/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka voi tietty tehdä mitä lystää mutta en oikein keksi hyvää syytä sille miksi ne soittaisivat jokaiselle 50-400 hakijalle joita ei tullut valittua. Toki jos homma on joku supererikoinen asiantuntijahomma ja siihen on päteviä vain pari koko maassa niin saattavathan nuo soittaakin pitääkseen yllä suhteet. 

Vierailija
26/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista, joskus soitetaan ja kerrotaan samalla miksi ei valittu, annetaan palautetta ja toisaalta voidaan pyytää hakijalta palautetta rekryprosessista. Ihan hyvä juttu minusta että jaksetaan kommunikoida.

Vierailija
27/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka voi tietty tehdä mitä lystää mutta en oikein keksi hyvää syytä sille miksi ne soittaisivat jokaiselle 50-400 hakijalle joita ei tullut valittua. Toki jos homma on joku supererikoinen asiantuntijahomma ja siihen on päteviä vain pari koko maassa niin saattavathan nuo soittaakin pitääkseen yllä suhteet. 

luepa aloitus, kyse enää muutamasta haastatteluun päässeestä. Kyllä niille usein soitetaan.

Vierailija
28/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran soitettu, mutta harvinaista lienee. 

Kysyin sitten, että mikä oli syynä. Kertoi, että olin tasavahva sinänsä valitun kanssa.  Olin kuitenkin jotenkin "innottomampi". eli persoona ei tehnyt niin hyvää vaikutelmaa. 

Olen tosiaan vähän nuiva ja minun on vaikea keksiä luontevasti jotain "kysyttävää". Kun ainahan ne tätä pyytävät. 

Pidin soittamista hyvänä tekona.  On se henkilökohtaisempaa todellakin kuin joku standardiviesti: et tällä kertaa tullut valituksi -jargon. 

Vierailija
29/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin kerran.Aloin melkein itkemään,koska olin niin pettynyt.Olin hakemassa kiusaamisen vuoksi uutta työtä.

Sitten about 6kk päästä tuli viesti,että vastaava homma ois haussa ja toivovat hakemusta myös minulta,jos kiinnostaa.Sain paikan.

Vierailija
30/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyin kerran syytä siihen, etten tullut valituksi. Haastattelija vaan tiuskaisi, etteivät he kerro koskaan sellaisia. :D Olisin vaan halunnut tietää, mitä olisin voinut tehdä toisin.

Mulle kerrottiin,että valituksi tullut oli samaa työtä eri firmassa jo tehnyt.Minusta ihan ymmärrettävä syy.Asia ei jäänyt kaivelemaan.

Vierailija
31/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen soittanut haastatelluille. Halusin vähän avata valintaa. Kenessäkään ei ollut mitään varsinaista vikaa, ja halusin kertoa tämän.

Yksi myös jännitti ihan hirveästi haastattelussa, ja halusin kertoa, ettei se haitannut.

Vierailija
32/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se olisi aika awkwardia? Onko kellekään soitettu vastaavassa tilanteessa?

Kyll voi caalli tulla ihan according mikä tilanne. Vittuku suomi on nii köyhä kieli et ei oikei oo wordejä joil vois niiku express yksiitseään. Mä kävin yhel ulkomaisel palstal ja nyt mulla on iso pile mielettömii wordejä joita voi niinku dropata. 

Vierailija
33/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kyllä soittaa. Minusta olisi kivempaa, että ilmoitettaisiin sähköpostilla tai tekstiviestillä. Tuollainen rasittava soittelu on ihan turhaa, kuluttaa vaan puhelimen akkua ja hukkaa muutenkin kaikkien aikaa. Siihen viestiin sitten vaikka puhelinnumero niitä varten jotka haluaa vielä lässyttää enemmän asiasta.

Vierailija
34/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä meidän HR on sitä mieltä, että haastarelluille pitää soittaa, myös silloin jos he eivät saa paikkaa. Mielestäni sähköposti olisi parempi.

Vierailija
35/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On soitettu. Erään kerran arki-iltana klo 19.30 soitti haastattelija ja kyse oli vielä kaupungin työpaikasta.

Minusta tuo vaivaannuttavaa, mieluummin ottaisin tiedon sähköpostilla tai tekstarina.

Sitten on järkeä, jos kertovat perustelut tai antavat vinkkejä tuleviin haastatteluihin.

Tosin sähköpostiviesteissäkin on typeryytensä. Kerran sain viestin siltä, joka oli valittu tehtävään: "Saimme paljon hyviä hakemuksia, mutta valitettavasti..." Aivan kuin HÄN olisi ollut valinnantekijä. Mielestäni kyllä haastattelijan/pomon/omistajan/ jonkun muun kuin valitun tehtävä on ilmoittaa asiasta. 

Vierailija
36/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen itse soittanut enkä ajatellut, että se olisi erityisen kiusallista. Ainahan se on ikävä ilmoittaa, ettei hakija tullut valituksi, mutta itse ajattelisin, että on asiallista ja kunnioittavaa kertoa se puhelimessa (perusteluineen).

Vierailija
37/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat pääasiassa todella hirveitä ja tarpeettomia puheluita!

Vain jos soitetaan nopeasti ja annetaan oma-aloitteisesti palautetta, soittamisesta on hyötyä. Rutiinina EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA!

Eikä esim pe klo 15.40. Koskaan!

Vierailija
38/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole soitettu edes sellaisesta työpaikasta, jossa olen ollut jo pitkään sijaisena. Tai kun olen ollut määräaikaisena tehtävässä, joka on tullut hakuun. On jäänyt kieltämättä vaivaamaan, että mikä minussa on vikana.

Vierailija
39/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri paria open virkaa. Ekasta soitettiin, että ovat valitettavasti päätyneet toiseen henkilöön. Toisesta lähetettiin sähköposti, ettei ole valittu.

En mä kyllä tajua miksi pitää soittaa. Kun soitto herättää toiveita aika lailla juuri sen takia että harva lähtee soittelemaan. Ihan sama kuin jos ehdottaisin naisen kanssa treffejä ja nainen tulee ihan paikan päälle kertomaan, ettei halua treffejä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan