Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko työpaikasta SOITTAA hakijalle että "Valintamme ei kohdistunut sinuun?" Jos on vain muutama ketä haastateltiin

Vierailija
08.04.2016 |

Eli mun pitäis ens viikolla saada tietää että pääsenkö yhteen työpaikkaan vai en. Sieltä sanottiin että ilmoitetaan jokatapauksessa että pääsi tai ei. Mietin että jos en pääse, niin eikai ne rupea soittamaan? Eli soittaisivat vain siinä tapauksessa jos tulee valituksi, muuten sähköpostiviesti tms

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on soistettu. Arvostan. Työpaikassa osataan hoitaa myös ikävien asioiden tiedotus. Jäi siis hyvin positiivinen kuva, vaikka en sitä työtä saanutkaan. Eikä se nyt ihan nappihomma olisi minulle ollutkaan ja pääsinpä tämänkin sanomaan haastattelijalle.

Vierailija
42/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Hain juuri paria open virkaa. Ekasta soitettiin, että ovat valitettavasti päätyneet toiseen henkilöön. Toisesta lähetettiin sähköposti, ettei ole valittu.

En mä kyllä tajua miksi pitää soittaa. Kun soitto herättää toiveita aika lailla juuri sen takia että harva lähtee soittelemaan. Ihan sama kuin jos ehdottaisin naisen kanssa treffejä ja nainen tulee ihan paikan päälle kertomaan, ettei halua treffejä :D

No tuokin parempi ja selkeämpi asia, kuin se että jättää vaan tulematta paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Minna-Riitta Luukka lupasi ilmoittaa, kun valinta on tehty. Siitä on nyt noin 13 vuotta.

Vierailija
44/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeiin paskin kokemus työpaikkahausta oli eräs b-luokan kännykäfirma, josta kirjoitettiin palaute että "työpaikkaa ei ole kohdistettu teille". Siis wf? Tulkitsen tuon sitten että "olette mielestämme täysin dorka tyyppi, eikä meitä kiinnosta väsynyt CV:si. Älkää hakeko enää." 

Koin tuon kyllä erittäin loukkaavana tekstinä. Olisin halunnut kirjoittaa tuolle takaisin että kohdistatko piilohoomona tappia itsesi vai jonkun muun peppuun tällä hetkenä? Kyllä pitäisi osata kohteliaisuussääntöjen alkeet. 

Vierailija
45/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tavallaan mukavaa, että soitetaan, mutta toisaalta se on todella KIUSALLISTA. Varsinkin kun puhelun tullessa voi olla kaupassa ostoksilla tai iloisessa tapaamisessa ystävien kanssa. En minä halua kuulla huonoja uutisia keskellä kauppaa. Reagoin pettymyksiin / häpeään paskasti menneestä haastattelusta itkulla, enkä voi sille mitään. 

Vierailija
46/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt siten,että soitettaessa on jo ollut vähän tietoa tulevista paikoista ko. firmassa ja olen saanut hyvää palautetta.

Kaveri haki kerran työtä ja sai palautetta,että osaaminen kunnossa,mutta jäi ”huono kuva vuorovaikutuksesta ja tässä hommassa pitäisi olla kykyä hienotunteiseen asiakaspalveluun”.Kaveri järkyttyi jutusta aika paljon ja ei tajunnut sitä,koska haastattelut (pari kierrosta) oli mennyt hyvin.Oli jäänyt vänkäämään vastaankin soittajalle.Se oli kumma juttu,koska kaveri on mukava ja fiksu tyyppi.

Vierailija
47/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kertoa pari esimerkkiä. Kaikki ovat erillisiä tapauksia.

Eka puhelu tuli täysin puskista vuonna 2012. En ollut ikinä edes kuullut tällaisesta ja kun työpaikasta ei ollut kuulunut kuukauteen mitään, ei puhelinsoitto klo 18.30 muuta kuin hämmentänyt kun minulle kerrottiin, että en ollut tullut valituksi. Ihanko tosi, olin ymmärtänyt tämän jo viikkoja aiemmin. En hämmästykseltäni osannut edes kysyä mitään. Puhelu oli ihan tarpeeton ja aktivoi vain negatiivisia tunteita.

Hain kuitenkin samaan firmaan toiseen tehtävään ja osasin jo odottaa soittoa. Se tuli sentään virka-aikaan ja soittaja oma-aloitteisesti kertoi, että olisin varmasti sopinut tiimiin persoonana, mutta arvelivat työn olevan vähän liian yksinkertaista minulle ja valitsivat "sisäisen, kehittyvän hakijan". Esimies kysyi voiko jättää hakemukseni avoimeksi. Puhelusta jäi hyvä mieli, vaikka avoimella hakemuksella en tietenkään mitään koskaan saanut.

Pääsin kaksi kierrosta haastatteluihin ja molemmat näistä sovittiin pelkästään sähköpostitse! Pari viikkoa toisen haastattelun jälkeen puhelin ensimmäisen kerran soi ja soittajan nähdessäni vastasin innokkaasti. Soittaja oli esittäytymisen jälkeen sekunnin murto-osan liian pitkään hiljaa, josta jo tiesin. "Siitä xxx työpaikasta... ...valitsimme toisen henkilön." Eikä mitään muuta, hyvät päivänjatkot sitten vaan. Joo ehkä sulle. Tämä oli erityisen hämmentävä puhelu, joka ei tuonut mitään lisäarvoa, ja jonka muistan seuraavan kerran ko. firman työpaikkailmoituksia nähdessäni.

Haastattelu meni tosi hyvin ja luvattiin ilmoittaa jatkokierroksesta seuraavalla viikolla. Ei kuulunut mitään. Sitä seuraavalla viikolla soitettiin ja kerrottiin, että haku on täytetty ilman toista kierrosta. Soittaja oma-aloitteisesti jatkoi, että olisin varmasti ollut tosi hyvä valinta, mutta kun oli tällainen ylivoimainen sisäinen hakija, siksi ei järjestetty toista kierrosta ollenkaan. Sanat oli aseteltu sen verran taiten, että hain firmaan uudestaankin, vaikka taas vannottiin avoimen hakemuksen nimiin. Ei niitä selvästikään lueta.

En muista enää tarkemmin, mutta puhelu tuli paljon luvattua myöhemmin ja sain palautetta, että en ollut "tarpeeksi dynaaminen". Harmi vaan, että kyseessä oli tylsä, määräaikainen rutiinityö, jossa ei edes tarvinnut olla dynaaminen. Haastattelussa jo ymmärsin, että en haluaisi tulla tekemään sitä, en työnkuvan enkä esimiehen puolesta.

Aivan jokaisen näistä olisi voinut korvata sähköpostilla. Pari viesteistä olisin säästänyt ja lukenut uudestaan tarvitessani hieman uskonvahvistusta, loput olisin heittänyt saman tien pois ja unohtanut koko asian.

Vierailija
48/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi vaivaannuttavaa? Olisin kiitollinen jos ilmoitus tapahtuisi ripeästi. Eipähän tarvitsisi elää epätietoisuudessa.

Vierailija
49/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt haastattelussa ja mitä pidemmälle pääset niin sitä suuremmalla syyllä sen yhteydenoton tulee olla puhelimitse ja mieluusti muun kuin jonkun assarin soittama.

Vierailija
50/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin soitettiin. Oli kiusallista, koska puhelu oli turha. Tiesin jo rekrytoijien asenteesta, etten saa paikkaa.

Vierailija
51/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas pelkät sähköpostit ovat tylympiä kuin puhelinsoitto. Puhelimessa voi kysyä, että mitä asioita valinnassa painotettiin tai missä asioissa minun olisi hyvä vielä kehittyä. Palautetta, jota harvoin maileissa saa. Lisäksi henkilökohtainen vaivannäkö on arvostettavaa.

Vierailija
52/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai soitetaan, jos on haastatteluun saakka edennyt. Siinä voi itse vielä kysyä, että mikä oli ratkaiseva tekijä ja sanoa, että on edelleen kiinnostunut ko organisaatiosta ja toivoo, että otetaan huomioon, jos lähiaikoina avautuu uusua vastaavia tehtäviä.

Vierailija
53/53 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitetaan, jos on haastatteluun saakka edennyt. Siinä voi itse vielä kysyä, että mikä oli ratkaiseva tekijä ja sanoa, että on edelleen kiinnostunut ko organisaatiosta ja toivoo, että otetaan huomioon, jos lähiaikoina avautuu uusua vastaavia tehtäviä.

Soittajan täytyy kertoa nämä omaehtoisesti. Ettei tarvitse siellä työpaikan vessassa tai kaupan kassajonossa sopertaa ja kysyä syytä.

Samat asiat voi kirjoittaa (henkilökohtaiseen) sähköpostiin, johon vastaanottaja voi halutessaan vastata ja vaikka kysyä voiko soittaa lisätietoja kysyäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan